mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Silnikowe "Oscary" rozdane

Silnikowe "Oscary" rozdane

Właśnie zostały ogłoszone wyniki corocznego, międzynarodowego plebiscytu na międzynarodowy samochód roku 2007. Nagrody zostały przyznane podczas wystawy Engine Expo w niemieckim Stuttgarcie. Tym razem główny tytuł przypadł jednostce wyprodukowanej przez BMW.

Silnikowe

BMW zdobyło jeszcze dodatkowe nagrody w dwóch innych konkurencjach dzięki swojemu pięciolitrowemu silnikowi z widlastym układem dziesięciu cylindrów oraz dwuipółlitrowej jednostce. Konkurs zdominował jednak nowy silnik o pojemności trzech litrów wyposażony w podwójne doładowanie.

Peter Langen, dyrektor działu jednostek silnikowych w BMW skomentował wygraną: "Jest to dla nas wyjątkowe wyróżnienie i osiągnięcie, że nasi konstruktorzy zostali docenienie za trud i poświecenie jakie włożyli w sukces turbodoładowanych jednostek benzynowych. Jesteśmy bardzo dumni, że po raz kolejny udało się nam otrzymać najwyższe honory w konkursie na najlepszy, międzynarodowy silnik roku."

W jury plebiscytu zasiadło 62 dziennikarzy z 30 różnych krajów. W kategorii silników o pojemności od 1 do 1,4 litra zwyciężył turbodoładowany silnik Volkswagena o pojemności 1,4 litra. W kategorii od 1,4 do 1,8 triumfowała jednostka stworzona przez Niemców z BMW i Francuzów z PSA. Silnik o pojemności 1,6 litra Turbo montowany w MINI i Peugeocie 207 okazał się najlepszy. Nieco powyżej w klasie od 1,8 do 2 litrów znów na topie byli Niemcy. Dwulitrowe turbo stworzone przez Volkswagena, montowane jest w modelach takich jak Golf, Audi A3, A6 czy Seat Leon lub Skoda Octavia. W kategorii od 2,0 do 2,5 litra oraz 2,5 litra do 3 litrów zwyciężyły dwie jednostki spod znaku BMW, z czego jedna (3 litrowa z podwójnym doładowaniem) została okrzyknięta silnikiem roku. Od 3 do 4 litrów wygrał silnik o pojemności 3,6 litra pracujący na codzień w Porsche 911. Powyżej czterech litrów tytuł zdobyła pięciolitrowa V10-tka montowana w BMW M5 i M6

Za najbardziej oszczędną została uznana jednostka Hybrid Synergy Drive o pojemności 1,5 litra montowana w Toyocie Prius.

Czytaj także:

Silnikowe "Oscary" przyznane! (2006-05-11)

Silnik roku 2001 (2001-06-26)

Komentuj:

~hehe 2007-05-20

Sory biały, zrobiłeś 30tys i 3 razy olej zmieniałeś???! ja zrobiłem 60 i wyłieniałem olej tyle samo, chcesz powiedzieć że co dyche zmieniasz olej, tosz to rura nie silnik..

~IvanGogh 2007-05-10

BMW jest dziwna firma. Produkuje drogie i wymyslne modele, chelpi sie nowoczesnoscia, a jednoczesnie zaniedbuje liczace sie drobiazgi. Tandetne i odpadajace pokretla wewnatrz nadwozia, korodujace po niespelna roku oslony tylnych swiatel, na wpol dokrecone kola (!) itp. itd. zle swiadcza o montazu i kontroli technicznej. Podob nie zreszta jest z Mercedesem, ktorego plaga skolei sa chroniczne usterki instalacji elektrycznej, Obie marki pozostaja daleko w tyle za samochodami japonskimi i w Stanach Zjedoczonych nie maja statusu aut rekomendowanych. Kupuja je ze snobizmu ludzie zamozni, po czym odsprzedaja ze strata zmeczeni nieustannymi wizytami gwarancyjnymi w stacjach obslugi.

~bialy 2007-05-10

jak ktos nie miał tds0a to niech sie nie wypowiada !!!!!!!!!! Nie powiem o nim złego słowa a zrobiłem 30tys na tym silniku i tylko olej 3 razy wymieniłem. terazm mam 530d i tez jest super silniczek, bardzo ekonomiczny pali tyle co tds a ma 40 kucyków wiecej :)

~stefan 2007-05-10

a Japonce parenascie lat temu robiły silniki co nie ciepły... hmm bo one w ogóle nie chodziły... hmm a ja i tak wiem że poniższe komentarze piszą wlasciciele rowerów!

~kaco 2007-05-10

A ja i tak wiem ze silniki japońskie są najlepsze!!! a BMW powinno dostać nagrode szczególną za stary motor 2,5 TDS,który był pchany wszędzie ,ciekł jak ..........,nic nie jechał,palił jak smok,ogólna porażka !!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic