mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Silnikowe reformy GM

Silnikowe reformy GM

Amerykański koncern General Motors na nowo formuje w Europie fabryki, które będą zajmować się montażem silników. Jeszcze w 2006 roku pewna część produkcji jednostek napędowych ma zostać przeniesiona do niemieckiego Kaiserslautern.

Jak donosi branżowy serwis „Automobilwoche” koncern General Motors chce zamknąć najmniejszą fabrykę silników w Europie w szwedzkiej miejsowości Soedertaelje. Jej angaż produkcyjny, a więc silniki do samochodów marki Saab, ma przejąć zakład w Kaiserslautern, który docelowo będzie wytwarzał około 60 tys. nowych jednostek. „Automobilwoche” powołuje się na wypowiedź rzecznika prasowego koncernu, który potwierdził plany przeniesienia produkcji, jednak jak sam zaznaczył: „Rozmowy w sprawie nowej fabryki silników nadal trwają.”

W ciągu ubiegłego roku GM wyprodukowało w całej Europie ponad 1,6 milionów silników i 1,8 milionów skrzyń biegów. Produkcja tych elementów odbywa się jak na razie w 10 zakładach.

Jeżeli amerykańska firma nadal skrupulatnie będzie realizować plan „wielkich cięć“ może okazać się, że zakładów produkujących jednostki napędowe będzie mniej, podobnie jak ma się to z fabrykami samochodów. Według wstępnych zapowiedzi w ciągu 2 – 5 lat GM ma zamknąć około pięciu zachodnioeuropejskich fabryk budujących auta osobowe. Przesądzone są już losy zakładu w Portugalii, w miejscowości Azambuja. Kolejna na liście jest Wielka Brytania, gdzie w miejscowości Ellesmere Port już dokonywane jest zmniejszenie liczby pracowników o 950 osób.

Czytaj także:

GM sprzedaje Isuzu 2006-04-12

Ekspansja GM na Rosję 2006-04-03
Tematy w artykule: General Motors

Podobne wiadomości:

GM zainwestowało 1 mld dolarów w auta autonomiczne

GM zainwestowało 1 mld dolarów w auta...

Aktualności 2016-03-15

Cadillac oddzieli się od General Motors

Cadillac oddzieli się od General Motors

Aktualności 2015-08-14

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Honda pracuje nad hybrydą
Honda pracuje nad hybrydą
Japoński producent postawił sobie bardzo ambitny cel. Do 2030 roku dwie trzecie samochodów sprzedawanych przez tą markę ma być napędzana układem hybrydowym. Dlatego inżynierowie pracują nad nowym rozwiązaniem.