mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Siły specjalne dla motoryzacji

Siły specjalne dla motoryzacji

"Zapewnienie niemal 100% kontroli a tym samym pewności, bezpieczeństwa, stabilności dostaw o najwyższej jakości to czynniki, które wywierają największą presję na działanie naszych pracowników. Exact Systems to firma, która reaguje w 60 minut po wykryciu problemu" - mówi Paweł Gos, Prezes Zarządu Exact Systems Sp. z o.o.

Siły specjalne dla motoryzacji

ma: Kto w szczególności jest lub powinien być zainteresowany ofertą firmy Exact Systems?

PG: Naszymi klientami są głównie producenci samochodów oraz ich dostawcy. Mam tu na myśli duże korporacyjne firmy jak TRW, Faurecia czy Lear. Obsługujemy także dużą grupę ich poddostawców. Potrzeba na nasze usługi pojawia się wszędzie tam gdzie mamy do czynienia z produkcją wielkoseryjną. Branża motoryzacyjna to trudna i wymagająca branża - dostawy realizowane w systemach JIT, ciągłe doskonalenie procesów pod kątem najwyższej jakości. Wymaga to dużej elastyczności oraz natychmiastowej reakcji.

ma: Na ile skuteczne są Wasze reakcje? Jak pogodzić krótki czas i jakość?

PG: Zapewnienie niemal 100% kontroli, a tym samym pewności, bezpieczeństwa, stabilności dostaw o najwyższej jakości to czynniki, które wywierają największą presję na działanie naszych pracowników. Dlatego staramy się unikać ludzi przypadkowych wśród naszych Inspektorów. Pomaga nam w tym szczelny proces rekrutacyjny z jasną listą kompetencji. Oprócz wdrożonego ISO 9001:2000 prowadzimy pełne statystyki dotyczące naszej pracy. Na 20 000 000 komponentów przesortowanych przez naszych pracowników w 2005 roku wskaźnik reklamacji u klienta wynosi 2 PPM, oznacza to dwie wadliwie skontrolowane części na milion sprawdzonych.

ma: Zdaniem ekspertów, praktyków jak najniższe wskaźniki PPM w branży motoryzacyjnej to podstawa udanej współpracy na linii dostawca-odbiorca. Zatem usługi takich firm jak Exact Systems to konieczność, okazuje się, że technika nie zawsze może zastąpić człowieka...

PG: Jak najniższy wskaźnik PPM - karta przetargowa w motoryzacji, powoduje że dynamicznie rośnie zapotrzebowanie na nasze usługi, które stają się nieodzowne w procesie zarządzania ostatnimi ogniwami łańcucha logistycznego. Czynnik ten jest nie bez znaczenia dla finansów i wiarygodności naszego klienta. Wielu managerów uważa ten obszar za najważniejszy dla swojej misji. Stąd ten "częściowy outsourcing" wyszkolonych pracowników jest najskuteczniejszym sposobem prowadzenia biznesu, kiedy celem jest redukcja niepotrzebnych kosztów i poprawa jakości dostaw. Zaletą jest również możliwość uwolnienia sił na potrzeby innych zadań i przeniesienie odpowiedzialności. Czynnik ludzki jest tutaj nie do zastąpienia. To ludzie naprawiają to co zepsuła technika lub niekontrolowany proces produkcyjny.

ma: Jak wygląda sposób wdrażania i realizacji projektów oraz ich późniejsze monitorowanie?

PG: Staramy się tworzyć nowoczesne systemy dopasowane elastycznie względem specyfiki klienta. Specjalnie z myślą o nich stworzyliśmy Extranet czyli dostęp do  raportów z przeprowadzonych zleceń on-line, dający możliwość monitorowania sytuacji przez 24h/dobę via Internet. Wyniki z wprowadzonych raportów wskazują, jak wysoka jest skuteczność naszych usług. Mają one decydujący wpływ bezpośrednio na końcową jakość dostawy do klienta a pośrednio pozwalają uniknąć kosztów wynikających z błędnie zrealizowanych dostaw czy nawet w ostateczności do nie wywiązania się z zamówień lub zatrzymania linii. Jest to pionierski projekt. Ten wdrożony i sprawnie działający mechanizm - daje zarówno nam jak i naszym Klientom dużą przewagę rynkową nad konkurencją.

ma: Jest to outsourcing "z wyboru" czy "wymuszony" krytyczną sytuacją? Czy obserwuje Pan zmiany w świadomości odbiorców, którzy korzystają z Waszych usług?

PG: Firmy zaczynają rozumieć jaka jest wartość korzystania z naszych możliwości  w zarabianiu pieniędzy i wpływaniu na jakość własnych dostawców. Zmienia się więc podejście do nas i naszych usług. Zwykle kojarzyliśmy się z reklamacją i ich skutkami lecz teraz traktuje się nas bardziej jako rozwiązanie w trudnych sytuacjach. Musimy powiedzieć sobie wprost, że zerowe wskaźniki PPM w branży motoryzacyjnej to prawdziwa rzadkość. Wszyscy mają mniejsze lub większe problemy z jakością wyrobów gotowych a już na pewno z jakością dostaw. Dlatego też Exact Systems tworzy coraz to nowe rozwiązania pod konkretnych klientów.

ma: Czy wraz z rozwojem sektora motoryzacyjnego w Polsce, obserwuje Pan coraz większe zainteresowanie usługą na rynku? Co wyróżnia Exact Systems od innych firm oferujących usługi z zakresu selekcji, kontroli i naprawy komponentów?

PG: Polska jest dzisiaj głównym ośrodkiem obecnych i przyszłych inwestycji, szczególnie w dziedzinie rynku poddostawców. Dlatego jest to dobre miejsce dla firm świadczących jakiekolwiek usługi dla przemysłu motoryzacyjnego, a w szczególności te dotyczące jakości komponentów. Staramy się podążać za klientem, świadczy o tym rozbudowana sieć oddziałów. Na chwilę obecną jest to już 10 biur, obejmujących zasięgiem cały kraj. Jako jedyni na rynku możemy pochwalić się on-line'owym systemem raportowania Extranetem, który rozwija się z miesiąca na miesiąc. Mocno inwestujemy też w narzędzia i oprzyrządowanie na co otrzymaliśmy środki z Unii Europejskiej, i które skrzętnie wykorzystujemy. Jesteśmy firmą, która z powodzeniem, często w niekonwencjonalny sposób, tworzy nowoczesne trendy w branży - to wyróżnia nas wśród konkurencji. Dodałbym do tego wykwalifikowaną kadrę pracowników oraz partnerstwo w działaniu. W zlokalizowanych na terenie całego kraju biurach operacyjnych zatrudnionych jest ponad 25 Specjalistów Inżynierów i ponad 200 Inspektorów.

Jesteśmy również bardzo aktywni w obszarze kreowania wspólnej polityki na rynku motoryzacyjnym. Jako członek Polskiej Izby Motoryzacji współtworzymy Dywizję Poddostawców skupiającą największych producentów części i komponentów dla przemysłu motoryzacyjnego w Polsce. W trakcie spotkań Izby dyskutujemy nad bieżącą sytuacją, analizujemy pod kątem ewentualnych zmian i staramy się wypracować wspólny, korzystny front działań. Szczególnie jeśli dotyczy on relacji OEM - dostawca. Wspólne działania pozwalają na poszerzenie naszej oferty oraz rekomendację usługi dla potencjalnych odbiorców.

ma: Proszę zdradzić jakie są plany na przyszłość?

PG: Wygrane przetargi przekładają się na inwestycje i dalszą ekspansję na rynku, stąd zrodziła się konieczność powiększenia obecnej sieci oddziałów o kolejne w Tychach, Jelczu-Laskowicach i Bielsku Białej. Podążamy za klientem i tą strategię zamierzamy stosować przez cały czas naszej działalności. Jeśli klient jest zadowolony z naszych usług to otwierając kolejną fabrykę proponuje nam rozszerzenie współpracy o nową lokalizację. Naszą mocną pozycję na rynku potwierdzają fakty i liczby. W 2,5 roku po rozpoczęciu działalności firma na stałe współpracuje z 2 producentami samochodów (GM OPEL, VW) i 14 dostawcami pierwszego montażu (TRW x 3, Faurecia x 2, Lear Corp x 2, Toyota Motor Industries Poland, etc.). Rocznie obsługujemy około 3000 zleceń i tendencja jest mocno zwyżkowa. Wszystko to dzięki stale rosnącej liczbie zamówień, które napływają z sektora motoryzacyjnego z całego kraju. W najbliższej perspektywie myślimy o założeniu działalności u naszych południowych sąsiadów.

Dziękuję za rozmowę.


 

Tematy w artykule: dostawcy przemysl motoryzacyjny

Podobne wiadomości:

Kryzys na Wschodzie wpływa na branżę motoryzacyjną w Polsce

Kryzys na Wschodzie wpływa na branżę...

Aktualności 2015-05-27

Motodostawca, firma Sagepo-Refa nagrodzona

Motodostawca, firma Sagepo-Refa nagrodzona

Aktualności 2014-12-12

Komentuj:

~klient 2 2008-12-16

o czym wy mowicie?exact systems?porazka!zatrudniaja ludzi z lapanki,zeby tylko zrealizowac zlecenie.studenci na umowe-zlecenie.szybka selekcja i do domu.a jakosc pracy?pozal sie boze.2 ppm?skad pan prezes wzial te dane?chyba 2 ppc.(cent)a i to za malo.ludzie!puknijcie sie w glowe.exact nie nadaje sie nawet do selekcji nie mowiac o powazniejszych zleceniach!!!!!!!!!!!!

~Klient 2007-12-11

Ciekawy artykuł. Szkoda że tak późno przeczytany. Firmy sortujące robią ostatnio furrorę. Tylko tak dalej!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport