mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Skoda Fabia III vs Opel Corsa E - pierwsze starcie

Skoda Fabia III vs Opel Corsa E - pierwsze starcie

Debiutujące właśnie na europejskich rynkach nowe generacje maluchów Skody i Opla będą w przyszłym roku ostro rywalizować o klienta w tym segmencie rynkowym. Sprawdzamy, jakie atuty mają Skoda Fabia III oraz Opel Corsa E.

Skoda Fabia III vs Opel Corsa E - pierwsze starcie
Oba modele z segmentu B debiutowały niecały miesiąc temu na wystawie w Paryżu, na pierwsze europejskie rynki wyjadą już wkrótce, a w naszym kraju, ze zrozumiałych przyczyn, pojawią się z początkiem przyszłego roku. I można oczekiwać, że będą odgrywać pierwsze skrzypce na naszym rynku. Obie poprzednie generacje Fabii przez długie miesiące siedziały na fotelu lidera rynkowego, a jeszcze w tym roku, mimo że Fabia II kończy już swój żywot rynkowy, długo trzymała się tuż za plecami lidera, czyli Skody Octavii. Z kolei Opel Corsa to także cały czas ścisła czołówka segmentu, a w tym roku, po pierwszych dziewięciu miesiącach, lider całego polskiego rynku samochodów nowych, nabywanych przez osoby fizyczne.

Wymiary

Oba modele będą oferowane w dwóch wersjach nadwoziowych. Opel Corsa z pięcio- i trzydrzwiowym nadwoziem, zaś Skoda Fabia w wariancie hatchback oraz kombi, przy czym odmiana przedłużona na polskim rynku pojawi się w okolicach lutego przyszłego roku.

Maluch Opla jest nieznacznie większy od Skody. Jest dłuższy o 29 mm, szerszy i wyższy o 14 mm i ma rozstaw osi większy o 4 cm. A przy tym, co naturalne, więcej waży - od 1088 do 1265 kg w zależności od wersji silnikowej, przy 1055-1129 kg masy Fabii. Mała Czeszka za to odwdzięcza się większą ładownością (530 wobec 379-466 kg) i większym bagażnikiem. W układzie pięciomiejscowym Fabia oferuje 330 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy - 1150 l, tj. odpowiednio o 45 i 30 litrów więcej niż w Corsie.

Silniki

W momencie debiutu rynkowego Skoda Fabia będzie oferowana z czterema silnikami benzynowymi, o mocy od 60 do 110 KM, i dwoma wysokoprężnymi, o mocy 90 i 105 KM. Z kolei Opel Corsa E jest dostępny w sześciu odmianach benzynowych, z mocą od 70 do 115 KM, a także z dwoma dieslami 1.3 CDTI (75 i 95 KM).

Patrząc przez pryzmat tych silników, które mają szanse stać się najpopularniejszymi na polskim rynku, od razu widać dwie pary, które będą rywalizować o tego samego klienta. Skoda Fabia z litrowym, trzycylindrowym silnikiem benzynowym rozwijającym moc 75 kontra Corsa z jednostką 1.4 Twinport z taką samą dawką mocy. Corsa w tym pojedynku będzie nieco szybsza, jej silnik jest też bardziej elastyczny, ale za to Fabia odwdzięczy nam się niższym spalaniem i uzyska wyższą prędkość maksymalną.



Drugę parę porównywalnych wersji silnikowych tworzą Fabia z silnikiem 1.2 TSI o mocy 110 KM i Corsa z motorem 1.0 Turbo, który generuje moc 115 KM. Mimo mniejszej mocy, to jednak Fabia pozostawia tu lepsze wrażenie - szybciej rozpędza się do prędkości 100 km/h, i to prawie o sekundę, jej silnik jest bardziej elastyczny, a przy tym zużyje średnio mniej benzyny.

 


 Skoda Fabia III
Opel Corsa E
silnik
1.0 MPI/55 kW 1.2 TSI/81 kW1.4 Twinport1.0 Turbo
liczba cylindrów344 3
poj. skokowa (ccm) 9991197
1398
999
moc (KM) 75 (5000-6000)
110 (4600-5600)
75 (4200-6000)
115 (5000-6000)
moment obrotowy (Nm) 95 (3000-4300)175 (1400-4000)130 (4000)170 (1800-4500)
skrzynia biegów manualna, 5-bieg.
manualna, 6-bieg./7-DSGmanualna, 5-bieg.manualna, 6-bieg.
0-100 km/h (sek.)14,79,414,010,3
Vmax. (km/h)
172
196
167
195
spalanie: trasa/średnie/miasto (l/100km)
4,2/4,8/5,84,0/4,8/6,15,25,0
poj. zbiornika paliwa (l)
45
 45

Ceny

Najtańszą Skodę Fabię dostaniemy za 39.380 zł - to bazowa wersja wyposażeniowa Active z podstawowym, 60-konnym silnikiem benzynowym o pojemności jednego litra. Najtańszą Corsę, w odmianie pięciodrzwiowej można kupić za kwotę 42.100 zł (40.800 za wariant trzydrzwiowy) - na jej usprawiedliwienie można wskazać jedynie wyższą o 10 KM moc. Jeśli weźmiemy do tego porównania 75-konny wariant litrowego silnika Fabii, wówczas Corsa będzie droższa już tylko o ok. 700 zł.

W porównywanych przez nas wcześniej najmocniejszych odmianach benzynowych górą, pod względem cenowym, jest Skoda Fabia. Jej 110-konną wersję dostaniemy za 50.880 zł i to w wersji DSG. Z kolei 115-konna Corsa kosztuje minimum 57.450 zł, jednak jest to drugi poziom wyposażenia...

Najtańszy diesel w Fabii kosztuje 60.680 zł i jest to mocniejszy z dwóch dostępnych silników (słabsza wersja jest dostępna tylko w najbogatszej wersji i z przekładnią DSG). Wysokoprężną Corsę dostaniemy już za 57 tys. zł, jednak jest ona słabsza aż o 30 KM i oferuje podstawowe wyposażenie.


 

 Skoda Fabia III
Opel Corsa E
silnik cena od (zł)
silnikcena od (zł)
1.0 MPI/60KM39.3801.2/70 KM
42.100
1.0 MPI/75KM41.380
1.4/75 KM
43.000
1.2 TSI/90 KM
43.880
1.4/90 KM 49.250
1.2 TSI/110 KM
45.8801.0 Turbo/90 KM
55.450
1.4 TDI/90 KM
68.6301.4 Turbo/100 KM
52.950
1.4 TDI/105 KM
60.6801.0 Turbo/115 KM57.450
  1.3 CDTI/75 KM
57.000
  1.3 CDTI/95 KM62.750


Wyposażenie

Skoda Fabia oferuje trzy poziomy wyposażenia (Active, Ambition i Style), podczas gdy Corsa cztery (Essentia, Enjoy, Color Edition i Cosmo). W podstawowych wersjach obu modeli znajdziemy m.in. takie elementy jak sześć poduszek powietrznych, układ ESP, centralny zamek, elektrycznie regulowane przednie szyby i lusterka (w Fabii także ogrzewane), 14-calowe, stalowe felgi oraz zestaw naprawczy do kół. Przewagę Fabii zapewnia m.in. elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (XDS), hamulec antykolizyjny, regulowanym na wysokość fotelem kierowcy czy dzieloną tylną kanapę.



W obu modelach podstawowe wersje możemy doposażyć, jednak tu Corsa oferuje zdecydowanie więcej możliwości. Z elementów, które dostępne są i w Fabii, i w Corsie, warto wspomnieć o diodach ledowych (Fabia - 900 zł, Corsa - 650 zł), systemie audio (1150-1500/2500), czy też klimatyzacji manualnej (700-3300).

W małym Oplu ponadto istnieje możliwość dokupienia takich np. opcji: kierownica skórzana ze sterowaniem (650 zł), automatyczna klimatyzacja (4900 zł), czujniki parkowania (tylne - 1000 zł, przód i tył - 1700 zł), kamera cofania (1.200 zł), panoramiczne okno dachowe (2.950 zł) czy system wspomagający parkowanie (2.500 zł).

Naszym zdaniem

Skoda Fabia III: Mała Skoda oferuje jeszcze więcej przestrzeni w kabinie, dzięki czemu jest bezapelacyjnym liderem w segmencie B pod względem ilości miejsca wewnątrz oraz w bagażniku. A do tego zdecydowanie lepiej jeździ niż jej poprzednik i może zapewniać dużo więcej frajdy z jazdy. Niestety, mimo zapowiedzi, projektantom nie udało się stworzyć atrakcyjnego i rzucającego się w oczy nadwozia. Nie każdemu to przeszkadza, ale może już na starcie skutecznie odstraszyć dużą grupę młodszych ludzi, którzy na drodze będą chcieli się wyróżniać.

Opel Corsa E: Atutem Corsy jest 115-konny silnik 1.0 turbo. Po raz pierwszy mieliśmy do czynienia z silnikiem trzycylindrowym, który jest dynamiczny i przy tym pracuje cicho. Jeśli w testach okaże się, że spalanie jest na bardzo przyzwoitym poziomie, to ta jednostka będzie najlepszym wyborem dla nowej Corsy. Wadą przedstawiciela segmentu B od Opla jest sposób, w jaki oferowana jest nawigacja. Nie dostaniemy nawigacji nawet na liście wyposażenia dodatkowego, a jedynie w postaci aplikacji BrinGo. Żeby było jeszcze trudniej, aplikację tą musimy mieć zainstalowaną na smartfonie, który podpinamy pod telefon – bez tego nie skorzystamy z nawigacji.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Skoda Fabia
Skoda Fabia
Cena podstawowa już od: 40 380 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.
Opel Corsa
Opel Corsa
Cena podstawowa już od: 41 600 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy

Podobne wiadomości:

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Aktualności 2016-12-02

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Technika 2016-12-01

Komentuj:

~niunia 2015-01-14

Bardzo podoba mi się ta corsa,ale stać mnie na nią będzie za 10-15 lat...Mam uraz do Fabii odkąd niedawno w biały dzień gasili taką pod moim blokiem na parkingu. Długo nie zapomnę jaki ogień buchnął spod maski,dobrze że ktoś po straż w porę zadzwonił...brrrr!

~bodzio 2014-10-30

Całkowicie się zgadzam , OPEL na fali sukcesu CORSY chce ją sprowadzić do parteru poniżej OBCIACHOWEJ skody . Nie wiem czy WW nie macza w tym palców , ale tak to wygląda. Mając dobre silnki OPEL wraca do lat 70 tych z mocą 75 KM dla 1,4. BEDĘ LUDZI ZNIECHĘCAŁ DO KUPNA TEGO SZROTU SILNIKOWEGO . nie kupujcie opla , Zarząd zwariował i robi z klientów durni.

~blus 2014-10-30

Jak czytam te porównania to mnie szlag trafia. OPEL zupełnie zwariował , dobre silniki 1,4 o mocy 90 i 100 KM osłabiają do 75 KM , nie wiem w jakim celu. Zarząd OPLA TO LUDZIE INTELIGENTNI INACZEJ. Mam już 3 OPLA ale następną kupię SKODE z powodu tej durnoty w doborze silników i naumyślnym psuciu. Nawet motor 1,4T o mocy 140KM osłabili do 100 km , Chciałbym by nikt tego psutego specjalnie szrotu nie kupował i całość stała w salonach jako dowód na głupotę zarządu OPLA.

~cba 2014-10-25

Z tej klasy to clio jest teraz najladniejsze a z tej dwojki to wybralbym jednak corse

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport