mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Skoda Fabia Internetowym Samochodem Roku 2007!

Skoda Fabia Internetowym Samochodem Roku 2007!

Skoda Fabia okazała się najbardziej popularnym modelem w Internecie w 2007 roku, zwyciężając w końcowej klasyfikacji rankingu Top Ten mojeauto.pl i zdobywając tym samym tytuł Internetowego Samochodu Roku 2007. Kolejne miejsca na podium zajęły Honda Civic i Kia cee’d.

Internetowy Samochód Roku 2007 jest już czwartą edycją tego swoistego plebiscytu popularności przeprowadzonego na stronach mojeauto.pl, w którym to Internauci głosują na poszczególne modele nieświadomie, przeglądając bazę aut nowych zawierającą szczegółowe cenniki, dane techniczne wraz z wyposażeniem wszystkich oferowanych na naszym rynku modeli samochodów nowych. W pierwszej edycji konkursu najbardziej popularnym modelem okazał się Chevrolet Aveo, w 2005 roku zwycięzcą okazał się Ford Focus, zaś przed rokiem triumfowała Honda Civic.

TABELA 1 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane modele w 2007 r.

Miejsce

Modele samochodów

Punkty*

1

Skoda Fabia

313181

2

Honda Civic

288978

3

Kia cee'd

272202

4

Ford Focus

251667

5

Opel Astra III

216294

6

Opel Corsa

204006

7

Skoda Octavia

195706

8

Ford Mondeo

187305

9

Toyota Auris

178854

10

Toyota Yaris

162632

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Zwycięstwo Skody Fabii było dość zdecydowane, o czym świadczy przewaga punktowa nad kolejnymi modelami, a także to, że Fabia triumfowała aż ośmiokrotnie w rankingach miesięcznych. Jednak początek ubiegłego roku wcale nie zapowiadał końcowego sukcesu. W pierwszych trzech miesiącach wprawdzie Skoda Fabia była obecna w czołowej dziesiątce, jednak ani razu nawet nie zbliżyła się do podium. Aż wreszcie przyszła zmiana generacji i początek nieprzerwanego niemal pasma sukcesów. Tylko raz, w październiku lepsza od nowej Fabii okazała się Honda Civic, w pozostałych miesiącach mała Czeszka zdecydowanie zwyciężała.

Ubiegłoroczny zwycięzca, zdobywca tytułu Internetowego Samochodu Roku 2006 – Honda Civic – cały rok utrzymywał się w ścisłej czołówce rankingu. Wprawdzie tylko raz zwyciężył (w październikowym zestawieniu), ale również tylko dwukrotnie nie zdołał zmieścić się na podium (w lipcu i sierpniu zajmował czwartą pozycję).

Bardzo udany, wręcz piorunujący start, miała Kia cee’d, która po zwycięstwie w grudniu na zakończenie 2006 roku, zajęła też pierwsze miejsce w dwóch pierwszych miesiącach ubiegłego roku. Następne cztery miesiące to cztery razy z rzędu trzecia pozycja. Druga połowa roku nie była jednak już tak udana dla kompaktowej, specjalnie zaprojektowanej dla europejskiego klienta Kii, mimo to dobry początek wystarczył  do zajęcia najniższego stopnia na podium.

Kolejne dwa miejsca w rankingu przypadły zwycięzcy sprzed dwóch lat - Fordowi Focusowi oraz Oplowi Astrze trzeciej generacji. Oba modele przez cały rok obecne były w czołowej dziesiątce, jednak bez jakichś oszałamiających sukcesów. Focus czterokrotnie zajmował trzecią lokatę, zaś Astra III raz zajęła drugą pozycję (październik).

Na czele miesięcznych zestawień jeden raz, w marcu, pokazała się także Toyota Auris, zaś jej odpowiednik w wersji sedan, czyli Toyota Corolla dwukrotnie na samym początku roku zajęła drugie miejsca. W ostatecznym rozrachunku, tylko Aurisowi udało się utrzymać miejsce w pierwszej dziesiątce. Jeden raz drugie miejsce zajął także Nissan Qashqai (marzec), zaś również raz ale na trzecim miejsce uplasował się Fiat Linea (lipiec). Letnie wakacje bardzo udane były dla Forda Mondeo, którego nowa generacja wchodziła wtedy na rynek. Mondeo zajął wówczas dwa razy drugie pozycje i raz trzecią. Spośród innych zeszłorocznych nowości, w czołowych dziesiątkach miesięcznych rankingów zdołały zaistnieć Fiat Bravo oraz Hyundai i30.

TABELA 2 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane marki w 2007 r.

Miejsce

Marka

Punkty*

1

Toyota

932854

2

Opel

826674

3

Volkswagen

783332

4

Fiat

740001

5

Ford

736818

6

Skoda

682260

7

Kia

602595

8

Honda

599779

9

Nissan

552542

10

Mercedes

531872

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Chyba jeszcze bardziej zdecydowane zwycięstwo w rankingu najbardziej popularnych marek zajęła Toyota. Można powiedzieć, że japońska marka zdominowała dotychczasowe edycje konkursu. Tylko raz, w pierwszej edycji zajęła drugie miejsce (za Fordem), zaś od trzech lat bezapelacyjnie zwycięża w tej kategorii. W 2007 roku Toyota aż dziewięciokrotnie plasowała się na pierwszym miejscu w miesięcznych zestawieniach, dwa razy była druga i raz trzecia.

Poza Toyotą zwycięstwami w miesięcznych rankingach najbardziej popularnych marek mogą się pochwalić Fiat (lipiec) i dwukrotnie Volkswagen (listopad i grudzień). Jednak w końcowej klasyfikacji drugą pozycję zajął Opel, który aż ośmiokrotnie plasował się na drugim miejscu. Zarówno pierwsza Toyota, jak i drugi Opel mają po dwóch swoich przedstawicieli w najlepszej dziesiątce w kategorii modeli, a następne zaś Volkswagen i Fiat ani jednego. To z pewnością miało spory wpływ na taką właśnie kolejność. Pewnym zaskoczeniem in minus może być „dopiero” piąta pozycja Forda, który raz, że wprowadził dwa swoje modele do pierwszej dziesiątki modele, a dwa – kilkakrotnie plasował się w pierwszej trójce. Okazało się jednak, że tylko dwa mocne modele – tj. Focus i Mondeo to trochę za mało, by powtórzyć sukces z 2004 roku. Podobny problem miała Skoda - dwa modele – Fabia i Octavia pozwoliły na zajęcie jedynie szóstego miejsca.

Sporym zaskoczeniem, tym razem in plus, jest siódme miejsce Kii. Duża w tym zasługa modelu cee’d, ale jak pokazują przykłady innych marek, bez odpowiedniego wsparcia taka niezła lokata nie byłaby raczej możliwa. Kia, podobnie jak Skoda, dwukrotnie zajmowała trzecie miejsca w rankingach miesięcznych, raz ta sztuka udała się Nissanowi. Warto zauważyć, że w czołowej dziesiątce najbardziej popularnych marek znalazł się jeden przedstawiciel segmentu premium. Mercedes zajął ostatecznie dziesiątą lokatę.

TABELA 3 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane auta użytkowe w 2007 r.

Miejsce

Marka

Punkty*

1

Nissan Navara

53222

2

 Mercedes Sprinter

43969

3

Toyota Hilux

39719

4

Volkswagen Transporter

35963

5

Mercedes Vito

35064

6

Kia cee'd

32797

7

Mitsubishi L200

32616

8

Ford Transit

31716

9

Fiat Ducato

31547

10

Renault Master

23475

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Brak zmian w przepisach podatkowych dotyczących nabycia i użytkowania samochodu w firmie spowodował, że istny boom na naszym rynku wciąż przeżywa sprzedaż pickupów. Tendencja ta była także zauważalna w całym ubiegłym roku w kategorii najbardziej popularnych pojazdów użytkowych. Ponownie upłynął on pod znakiem rywalizacji aut typowo dostawczych z samochodami o nadwoziu typu pickup. Tym razem jednak z całkowicie innym finałem.

O ile dotychczasowym, bezapelacyjnym liderem tej kategorii był Mercedes Sprinter (zwyciężył we wszystkich dotychczasowych edycjach konkursu), to w ubiegłych dwunastu miesiącach musiał uznać wyższość Nissana Navary. Japoński pickup, który przed rokiem był na drugiej pozycji, zwyciężył z dużą przewagą nad Sprinterem i nad drugim w klasyfikacji pickupem – Toyotą Hilux. W końcowym rankingu, w pierwszej dziesiątce znalazł się jeszcze jeden przedstawiciel tego segmentu – Mitsubishi L200 na siódmej pozycji.

Nie było natomiast żadnych zaskoczeń, jeśli przyjrzymy się, jakie pojazdy typowo dostawcze cieszyły się największym powodzeniem Internautów w 2007 roku. Poza Mercedesem Sprinterem, w ścisłej czołówce znalazły się ponadto Volkswagen Transporter, Mercedes Vito oraz Ford Transit. Sporą natomiast niespodziankę sprawiła ponownie Kia ze swoim modelem cee’d. Wersja dwumiejscowa, pozwalająca odliczyć 100% podatku VAT przy zakupie na firmę, była jedynym autem typu van, tj. odpowiednio dostosowanym poprzez usunięcie drugiego rzędu siedzeń do przepisów podatkowych, które trafiło do pierwszej dziesiątki rankingu.

Tematy w artykule: raporty Internetowy Samochód Roku

Podobne wiadomości:

Kupujemy coraz mniej diesli

Kupujemy coraz mniej diesli

Aktualności 2016-04-19

Sprzedawcy aut używanych bardziej uczciwi

Sprzedawcy aut używanych bardziej uczciwi

Aktualności 2016-02-04

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport