mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Skoda Rapid: najlepsza z klasy średniej

Skoda Rapid: najlepsza z klasy średniej

Model Rapid przez wielu historyków jest uznawany za jeden z najlepszych aut klasy średniej lat 30-tych ubiegłego wieku. Auto było częścią budowanej nowej rodziny pojazdów.

Skoda Rapid: najlepsza z klasy średniej
Samochód napędzany przez wahliwe półosie oparty był na centralnej ramie rurowej z lekką i sztywną karoserią. Model ten skutecznie rywalizował z europejską konkurencją. W roku 1938 bocznozaworowa jednostka napędowa SV została zastąpiona motorem OHV o objętości 1558 ccm. Rozpoczęto również prace nad nową wersją Skody, która miałby się sprawdzać w podróżach po autostradach.

Czeski producent aut zainspirowany planowanymi sieciami autostrad chciał stworzyć auto, które świetnie radziło by sobie na szybkich drogach. W 1938 roku ukończono prototyp aerodynamicznego Rapida. Auto miało obniżone i wydłużone nadwozie o zaokrąglanych kształtach. koła tylne zostały zakryte wnękami, a szyby czołowe ustawiono w "strzałkę". Środek ciężkości pojazdu został obniżony dzięki przekonstruowaniu wnętrza auta. Dzięki temu poprawiło się również prowadzenie auta.

Produkcje "autostradowego" Rapida planowano rozpocząć w 1939 roku. Zbudowano kilka prototypów tego auta, które poddawano intensywnym badaniom mimo wielu propozycji na zakup tego auta. Przeprowadzano również doświadczenia w tunelu aerodynamicznym. Niestety wydarzenia marcowe z tego roku sprawiły, że projekt ten nie pojawił się w prywatnych rękach.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Skoda Rapid
Skoda Rapid
Cena podstawowa już od: 55 550 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Skoda Rapid Wszystko o Skoda
Tematy w artykule: Skoda Skoda Rapid

Podobne wiadomości:

Skoda Rapid – odświeżone wnętrze i nadwozie

Skoda Rapid – odświeżone wnętrze i nadwozie

Aktualności 2017-02-24

Skoda Simply Clever - Top 5 rozwiązań

Skoda Simply Clever - Top 5 rozwiązań

Aktualności 2017-02-13

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.