mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Skoda w ataku

Skoda w ataku

Ambitne propozycje koncernu Skoda na pewno zainteresują potencjalnych klientów.

Czesi w ogóle nie przejmują się recesją na europejskim rynku samochodowym i zakładają ambitny plan maksimum. Zamierzają mianowicie już w niedługim czasie produkować i zapewne sprzedawać 500 tys. aut rocznie. Rozszerzają i uatrakcyjniają ofertę skierowaną do coraz większego grona potencjalnych nabywców.

Na początek do „kosmetyczki” trafiła od czterech lat produkowana i opatrzona już Octavia - flagowy pojazd firmy. Zewnętrzne zmiany są widoczne i dotyczą m.in. tzw. grilla, którego lekko zmieniony kształt został teraz podkreślony chromowaną ramką, powiększono przednie światła, a tylne otrzymały po dwa poziome białe elementy. Dzięki tym zabiegom samochód stracił swój pierwotnie surowy wygląd. Poważnie potraktowano bezpieczeństwo bierne kierowcy montując w standardzie poduszkę powietrzną, a dla pasażerów w opcji poduszkę przednią i dwie boczne. W zależności od zabudowanego silnika, ABS jest w opcji lub montowany seryjnie. Zwiększono także sztywność nadwozia. Na desce rozdzielczej kierowca znajdzie więcej wyświetlanych informacji niż poprzednio: o zadziałaniu ASR na śliskiej nawierzchni, niedomkniętych drzwiach, uszkodzeniu elektroniki akceleratora itp.

Najlepiej wyposażoną wersją Octavii nadal pozostaje Laurin&Klement z seryjnie montowanym ABS, wspomaganiem kierownicy, elektrycznie otwieranymi szybami przednimi, regulowanymi lusterkami, otwieranym dachem, klimatyzacją i CD; jednakże już za system nawigacji satelitarnej, ESP i skórzaną tapicerkę należy wyłożyć dodatkowe pieniądze.

Wersje podstawowe Octavii uzupełniono modelem sportowym RS z silnikiem osiągającym 185 KM z 1800 ccm pojemności (20V) pozwalającym na uzyskanie ponad 230 km/h.

Z katalogu koncernu Skoda wypadnie Felicja, ale za to Fabia ukaże się w wersji kombi.

Fabia kombi jest samochodem nie mniej udanym niż hatchback, ale funkcjonalnością, głównie za sprawą dłuższego o 262 mm nadwozia, zdecydowanie go przewyższa. Bezproblemowo mieści 5 osób ze sporym bagażem. Do montażu przewidziane są trzy silniki: dwa bezynowe o pojemnościach 1,4 16V 100KM i 2,0 115 KM umożliwiające osiągnięcie prędkości maksymalnej odpowiednio 186 km/h i 197 km/h oraz jeden wysokoprężny 1,9 TDI 100KM rozpędzający samochód do prędkości maksymalnej 187 km/h. Na pewno będzie to hit i jeśli tylko cena ustalona zostanie na rozsądnym poziomie, Fabia kombi będzie się sprzedawała niczym przysłowiowe świeże bułeczki.

Nie jest to jednak ostatnie słowo fabryki. Ma ona bowiem w zanadrzu nową topową limuzynę o roboczej nazwie Bohemia. Być może już wkrótce zobaczymy to prawie pięciometrowe auto.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport