mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Skoda w ataku

Skoda w ataku

Ambitne propozycje koncernu Skoda na pewno zainteresują potencjalnych klientów.

Czesi w ogóle nie przejmują się recesją na europejskim rynku samochodowym i zakładają ambitny plan maksimum. Zamierzają mianowicie już w niedługim czasie produkować i zapewne sprzedawać 500 tys. aut rocznie. Rozszerzają i uatrakcyjniają ofertę skierowaną do coraz większego grona potencjalnych nabywców.

Na początek do „kosmetyczki” trafiła od czterech lat produkowana i opatrzona już Octavia - flagowy pojazd firmy. Zewnętrzne zmiany są widoczne i dotyczą m.in. tzw. grilla, którego lekko zmieniony kształt został teraz podkreślony chromowaną ramką, powiększono przednie światła, a tylne otrzymały po dwa poziome białe elementy. Dzięki tym zabiegom samochód stracił swój pierwotnie surowy wygląd. Poważnie potraktowano bezpieczeństwo bierne kierowcy montując w standardzie poduszkę powietrzną, a dla pasażerów w opcji poduszkę przednią i dwie boczne. W zależności od zabudowanego silnika, ABS jest w opcji lub montowany seryjnie. Zwiększono także sztywność nadwozia. Na desce rozdzielczej kierowca znajdzie więcej wyświetlanych informacji niż poprzednio: o zadziałaniu ASR na śliskiej nawierzchni, niedomkniętych drzwiach, uszkodzeniu elektroniki akceleratora itp.

Najlepiej wyposażoną wersją Octavii nadal pozostaje Laurin&Klement z seryjnie montowanym ABS, wspomaganiem kierownicy, elektrycznie otwieranymi szybami przednimi, regulowanymi lusterkami, otwieranym dachem, klimatyzacją i CD; jednakże już za system nawigacji satelitarnej, ESP i skórzaną tapicerkę należy wyłożyć dodatkowe pieniądze.

Wersje podstawowe Octavii uzupełniono modelem sportowym RS z silnikiem osiągającym 185 KM z 1800 ccm pojemności (20V) pozwalającym na uzyskanie ponad 230 km/h.

Z katalogu koncernu Skoda wypadnie Felicja, ale za to Fabia ukaże się w wersji kombi.

Fabia kombi jest samochodem nie mniej udanym niż hatchback, ale funkcjonalnością, głównie za sprawą dłuższego o 262 mm nadwozia, zdecydowanie go przewyższa. Bezproblemowo mieści 5 osób ze sporym bagażem. Do montażu przewidziane są trzy silniki: dwa bezynowe o pojemnościach 1,4 16V 100KM i 2,0 115 KM umożliwiające osiągnięcie prędkości maksymalnej odpowiednio 186 km/h i 197 km/h oraz jeden wysokoprężny 1,9 TDI 100KM rozpędzający samochód do prędkości maksymalnej 187 km/h. Na pewno będzie to hit i jeśli tylko cena ustalona zostanie na rozsądnym poziomie, Fabia kombi będzie się sprzedawała niczym przysłowiowe świeże bułeczki.

Nie jest to jednak ostatnie słowo fabryki. Ma ona bowiem w zanadrzu nową topową limuzynę o roboczej nazwie Bohemia. Być może już wkrótce zobaczymy to prawie pięciometrowe auto.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.