mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Skrzynia DSG w Caddy

Skrzynia DSG w Caddy

Automatyczna skrzynia biegów DSG, gwarantująca krótkie przełożenia przy zachowaniu wysokiego komfortu, zastosowana zostanie teraz w modelach Volkswagen Caddy Furgon oraz Kombi.

Skrzynia DSG w Caddy

Silniki TDI z konwencjonalną automatyczną skrzynią biegów są mniej oszczędne niż te współpracujące ze skrzynią manualną. W przypadku samochodów użytkowych, w których oszczędność paliwa jest szczególnie istotna, kombinacja diesli i automatycznych skrzyń nie przyniosła oczekiwanych efektów. Okazuje się, iż dopiero zastosowanie skrzyni DSG dało lepsze rezultaty - średnie zużycie paliwa jest porównywalne do wersji z ręczną skrzynią biegów.

Skrzynia DSG jest produkowana w fabryce Volkswagena w niemieckim Kassel. Podczas jej projektowania szczególny nacisk położono właśnie na ograniczenie zużycia paliwa, istotne zwłaszcza dla europejskich klientów. Skrzynia DSG różni się od konwencjonalnych automatycznych przekładni przede wszystkim brakiem przekładni hydrokinetycznej.

W automatycznej przekładni typu DSG kolejny bieg jest zawsze w pogotowiu, by go włączyć. Montowana poprzecznie przekładnia ma dwa mokre sprzęgła (te lepiej radzą sobie z wysokimi termicznymi obciążeniami niż sprzęgła suche i mogą być precyzyjniej kontrolowane). Ciśnienie regulowane jest hydraulicznie. Sprzęgło 1 używane jest dla biegów nieparzystych (oraz biegu wstecznego), a sprzęgło 2 dla parzystych. Oznacza to, że w praktyce powinniśmy mówić o dwóch sprzęgłach.

Za wysoki stopień sprawności DSG opowiadają inteligentny hydrauliczny i elektroniczny system sterowania, dwa mokre sprzęgła oraz dwa wejściowe i dwa wyjściowe wałki. Układ sprawia, że kolejny wyższy bieg jest gotowy do aktywacji i czeka tylko na przełączenie. Na przykład: gdy auto jedzie na trzecim biegu, czwarty bieg jest już włączony, ale jeszcze nieaktywny. Po osiągnięciu idealnego momentu na przełączenie, sprzęgło odpowiedzialne za bieg trzeci otwiera się, a współpracujące z czwartym biegiem zamyka, uruchamiając go tym samym. Cały proces zmiany biegów trwa zaledwie parę setnych sekundy.

Współdziałający ze skrzynią DSG silnik, dzięki szybkiej zmianie biegów, dysponuje zawsze odpowiednim zapasem mocy.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport