mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Słabsza sprzedaż zagranicznych aut w Japonii

Słabsza sprzedaż zagranicznych aut w Japonii

Od początku tego roku do końca listopada sprzedaż nowych, importowanych samochodów w Japonii, wliczając w to auta japońskich firm wyprodukowanych za granicą, spadła o 0,7 proc. do 245.822 egzemplarzy.

Natomiast sprzedaż ta w samym tylko listopadzie wzrosła, w porównaniu z analogicznym miesiącem 2003 r., o 1,1 proc. do 22.752 egzemplarzy. Jest to pierwszy od dwóch miesięcy wzrost - poinformowało tamtejsze stowarzyszenie importerów samochodowych.

Sprzedaż marek zagranicznych w tym miesiącu wzrosła o 8,8 proc. do 20.823 aut, natomiast marek japońskich spadła o 42,7 proc. do 1.929 sztuk, głównie z powodu znacznego spadku sprzedaży zagranicznych aut Toyoty.

Najlepiej z marek produkowanych za granicą sprzedają się w Japonii auta Volkswagena. W listopadzie sprzedano 5.277 aut tej marki, o 24 proc. więcej niż przed rokiem. Na drugim miejscu jest Mercedes-Benz ze sprzedażą 3.384 samochodów, o 10,6 proc. mniejszą niż w 2003 r. Trzecie miejsce zajmuje BMW, które sprzedało 3.289 pojazdów, o 4,3 proc. mniej. Czwarta jest Toyota, której sprzedaż spadła o 45,2 proc. do 1.346 pojazdów. Stało się to głównie dzięki gwałtownemu spadkowi sprzedaży modelu Avensis. 90 proc. tego modelu stanowi import Toyoty. Wreszcie piąte Audi sprzedało w listopadzie w Japonii 1321 samochodów, o 38 proc. więcej niż przed rokiem.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport