mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Smart z nowymi technologiami

Smart z nowymi technologiami

Od października 2008 roku modele smart fortwo napędzane benzynowymi silnikami o mocy 45 kW/61 KM i 52 kW/71 KM zostaną wyposażone w hybrydowy układ napędowy micro-hybrid (mhd) wraz z automatyczną funkcją start-stop. Nowe technologie mają zmniejszyć spalanie średnio o 8 procent w cyklu mieszanym i nawet do 20 procent w trybie jazdy miejskiej.

Smart z nowymi technologiami
Ponadto od jesieni 2008 roku model smart fortwo cdi będzie wyposażony w filtr cząstek stałych, który niemal całkowicie zredukuje emisję spalin. Innowacyjne rozwiązania, zastosowane w tym nowym dwuosobowym samochodzie, obejmują również nowy wygląd tablicy wskaźników i funkcjonalne schowki w drzwiach. Dwa nowe odcienie lakieru – „szary metalik” i „czerwony rally” – wnoszą powiew świeżości i szyku, podobnie jak nowe, sportowe, sześcioramienne obręcze kół ze stopów aluminium.

Hybrydowy układ napędowy micro-hybrid (mhd) z automatyczną funkcją start-stop jest udoskonalany od 2007 roku, choć do tej pory był dostępny jedynie w modelach z silnikiem o mocy 52kW/71 KM. Aby zmniejszyć zużycie paliwa, obydwa modele smart fortwo napędzane benzynowymi silnikami – o mocy 45 kW/61 KM i 52 kW/71 KM – są obecnie wyposażone w automatyczną funkcję start-stop w standardzie . Dzięki temu zużycie paliwa w cyklu mieszanym zmniejszono o 8% (4,3 litra na 100 km), a emisję CO2 do 103  gramów na kilometr. W trybie jazdy miejskiej, gdzie samochód często zatrzymuje się na światłach, możliwe jest zredukowanie zużycia paliwa aż o 20%. Od teraz w Europie siedmiu na dziesięciu zwolenników silników benzynowych będzie korzystało z tej technologii przyjaznej dla środowiska.

Nowy smart realizuje założenia, które przyświecały opracowywaniu funkcji start-stop: moduł elektroniczny wyłącza silnik, gdy kierowca wciska pedał hamulca i gdy prędkość pojazdu spada poniżej 8 km/h – na przykład przy zatrzymywaniu się na światłach. Silnik włącza się ponownie w ułamku sekundy po zwolnieniu pedału hamulca. W ten sposób zmniejsza się zużycie paliwa.

Zautomatyzowana skrzynia biegów jest precyzyjnie dostosowana do współdziałania z funkcją star-stop. Zadaniem kierowcy jest jedynie operowanie pedałem przyspieszenia i pedałem hamulca – nie ma potrzeby wciskania sprzędła i zmiany biegów. Ta w pełni zautomatyzowana technologia zastosowana w modelu smart fortwo w połączeniu z układem mhd znacznie obniża zużycie paliwa i emisję spalin. Nowy smart napędzany silnikami wysokoprężnymi dzięki udoskonaleniom zamkniętego filtra cząstek stałych będzie z kolei mógł pochwalić się średnim spalaniem na poziomie 3,4 litra na 100 km.

Daimler AG postarał się o powiew świeżości także od strony wizualnej smarta. Auto zyskało dwa nowe, atrakcyjne odcienie – elegancki „szary metalik” i sportowy „czerwony rally”. Nowe sportowe sześcioramienne obręcze kół ze stopów aluminium w kolorze tytanu są dostępne w rozmiarach 175/55 R15 (przód) i 195/50 R15 (tył). Opcjonalnie oferowane są także obręcze chromowane. Lakier „czerwony rally” uzupełnia także nowa kolorystyka wnętrza.  Przeprojektowana tablica wskaźników wyposażona w ciekłokrystaliczny wyświetlacz, Wskaźnik poziomu paliwa umieszczono centralnie w dolnej części tablicy wskaźników, w sąsiedztwie cyfrowego zegara i wskaźnika temperatury zewnętrznej to widoczne zmiany we wnętrzu smarta.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Smart
Tematy w artykule: Smart

Podobne wiadomości:

Zlot samochodów marki Smart - padł rekord!

Zlot samochodów marki Smart - padł rekord!

Aktualności 2016-08-30

Elektryczny Smart w Paryżu

Elektryczny Smart w Paryżu

Aktualności 2016-06-14

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe radiowozy polskiej policji - BMW 330i
Nowe radiowozy polskiej policji - BMW 330i
Polska drogówka się zbroi - flota BMW 330i xDrive trafi pod koniec listopada na ulice. Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła odwołania pozostałych oferentów, którzy proponowali takie modele jak Volkswagen Passat czy Skoda Superb.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech