mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Smart z nowymi technologiami

Smart z nowymi technologiami

Od października 2008 roku modele smart fortwo napędzane benzynowymi silnikami o mocy 45 kW/61 KM i 52 kW/71 KM zostaną wyposażone w hybrydowy układ napędowy micro-hybrid (mhd) wraz z automatyczną funkcją start-stop. Nowe technologie mają zmniejszyć spalanie średnio o 8 procent w cyklu mieszanym i nawet do 20 procent w trybie jazdy miejskiej.

Smart z nowymi technologiami
Ponadto od jesieni 2008 roku model smart fortwo cdi będzie wyposażony w filtr cząstek stałych, który niemal całkowicie zredukuje emisję spalin. Innowacyjne rozwiązania, zastosowane w tym nowym dwuosobowym samochodzie, obejmują również nowy wygląd tablicy wskaźników i funkcjonalne schowki w drzwiach. Dwa nowe odcienie lakieru – „szary metalik” i „czerwony rally” – wnoszą powiew świeżości i szyku, podobnie jak nowe, sportowe, sześcioramienne obręcze kół ze stopów aluminium.

Hybrydowy układ napędowy micro-hybrid (mhd) z automatyczną funkcją start-stop jest udoskonalany od 2007 roku, choć do tej pory był dostępny jedynie w modelach z silnikiem o mocy 52kW/71 KM. Aby zmniejszyć zużycie paliwa, obydwa modele smart fortwo napędzane benzynowymi silnikami – o mocy 45 kW/61 KM i 52 kW/71 KM – są obecnie wyposażone w automatyczną funkcję start-stop w standardzie . Dzięki temu zużycie paliwa w cyklu mieszanym zmniejszono o 8% (4,3 litra na 100 km), a emisję CO2 do 103  gramów na kilometr. W trybie jazdy miejskiej, gdzie samochód często zatrzymuje się na światłach, możliwe jest zredukowanie zużycia paliwa aż o 20%. Od teraz w Europie siedmiu na dziesięciu zwolenników silników benzynowych będzie korzystało z tej technologii przyjaznej dla środowiska.

Nowy smart realizuje założenia, które przyświecały opracowywaniu funkcji start-stop: moduł elektroniczny wyłącza silnik, gdy kierowca wciska pedał hamulca i gdy prędkość pojazdu spada poniżej 8 km/h – na przykład przy zatrzymywaniu się na światłach. Silnik włącza się ponownie w ułamku sekundy po zwolnieniu pedału hamulca. W ten sposób zmniejsza się zużycie paliwa.

Zautomatyzowana skrzynia biegów jest precyzyjnie dostosowana do współdziałania z funkcją star-stop. Zadaniem kierowcy jest jedynie operowanie pedałem przyspieszenia i pedałem hamulca – nie ma potrzeby wciskania sprzędła i zmiany biegów. Ta w pełni zautomatyzowana technologia zastosowana w modelu smart fortwo w połączeniu z układem mhd znacznie obniża zużycie paliwa i emisję spalin. Nowy smart napędzany silnikami wysokoprężnymi dzięki udoskonaleniom zamkniętego filtra cząstek stałych będzie z kolei mógł pochwalić się średnim spalaniem na poziomie 3,4 litra na 100 km.

Daimler AG postarał się o powiew świeżości także od strony wizualnej smarta. Auto zyskało dwa nowe, atrakcyjne odcienie – elegancki „szary metalik” i sportowy „czerwony rally”. Nowe sportowe sześcioramienne obręcze kół ze stopów aluminium w kolorze tytanu są dostępne w rozmiarach 175/55 R15 (przód) i 195/50 R15 (tył). Opcjonalnie oferowane są także obręcze chromowane. Lakier „czerwony rally” uzupełnia także nowa kolorystyka wnętrza.  Przeprojektowana tablica wskaźników wyposażona w ciekłokrystaliczny wyświetlacz, Wskaźnik poziomu paliwa umieszczono centralnie w dolnej części tablicy wskaźników, w sąsiedztwie cyfrowego zegara i wskaźnika temperatury zewnętrznej to widoczne zmiany we wnętrzu smarta.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Smart
Tematy w artykule: Smart

Podobne wiadomości:

Zlot samochodów marki Smart - padł rekord!

Zlot samochodów marki Smart - padł rekord!

Aktualności 2016-08-30

Elektryczny Smart w Paryżu

Elektryczny Smart w Paryżu

Aktualności 2016-06-14

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport