mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Solaris - firma zorientowana na klienta

Solaris - firma zorientowana na klienta

Wyniki sprzedaży firmy Solaris Bus & Coach od początku roku wyraźnie rosną. Jest to m.in. efekt dobrych referencji, jakie zarówno na krajowym jak i zagranicznych rynkach wystawiają przedsiębiorstwu dotychczasowi klienci.

Solaris - firma zorientowana na klienta

Strategia producenta z podpoznańskiego Bolechowa jest jasna: koncentracja na klientach i ich potrzebach. Liczba zamówień, jakie realizuje firma pokazuje, że takie nastawienie przynosi wymierne korzyści. Raz pozyskani klienci ponownie zamawiają autobusy  marki Solaris. Ponadto dzięki ich dobrym referencjom firma jest coraz lepiej rozpoznawana na europejskim rynku, a jej produkty znajdują kolejnych zagranicznych nabywców.

O tym, że jest to właściwa filozofia działania firmy przekonują statystyki sprzedaży. Klienci, którzy raz kupili produkty Solarisa zamawiają ponownie. I tak w samym tylko pierwszym  kwartale br. Solaris Bus & Coach podpisał umowy z zagranicznymi klientami na dostawę 263 autobusów miejskich i trolejbusów. Ogólna liczba zamówień na rok 2004 wynosi obecnie 415 sztuk z czego 206 autobusów zostało zamówionych przez stałych klientów firmy. Ten rząd wielkości zamówień stanowi  80% planowanej w tym roku  produkcji spółki.

Produkty Solaris Bus & Coach trafią do odbiorców zagranicznych w całej Europie m.in. do Niemiec (Berlin, Bochum, Monachium, Reutlingen, Troisdorf), Włoch (Como, Neapol), Łotwy (Ryga), Estonii (Tallinn), Francji (Narbonne), Słowacji (Koszyce), Czech (Olomunc, Ostrava),  Szwajcarii (Winterthur, Chur, Kreuzlingen, La Chaux-de-Fonds, Swiss Post) i Austrii (Götzis/Voralberg). W kraju autobusy i trolejbusy Solaris zamówione zostały przez Kraków, Tychy, Jaworzno, Gdynię, Augustów, Poznań i Bielsko-Białą.
 
W Polsce krakowskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne mogło przekonać się, że Solaris Bus & Coach potrafi elastycznie dostosowywać się do potrzeb klienta. Z początkiem 2004 roku rozpoczęto wspólnie produkcję 50 autobusów miejskich Urbino12. Dzięki temu, że końcowy montaż pojazdów odbywa się w krakowskim MPK, udało się zachować tamtejsze miejsca pracy.

Klient stoi u nas zawsze na pierwszym miejscu. Od niego dowiadujemy się co w naszych autobusach można zrobić jeszcze lepiej. Jest dla nas rzeczą bardzo ważną, aby poznawać naszych klientów osobiście. Doświadczenie pokazuje, że otwarte, bezpośrednie rozmowy są  bardziej skuteczne, ponieważ pozwalają szybciej nawiązywać porozumienie z klientami. Wszystko to przekłada się na sukces sprzedaży – komentuje obraną strategię Krzysztof Olszewski Prezes Solaris Bus & Coach.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport