mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Solaris na Transexpo

Solaris na Transexpo

Na III Międzynarodowych Targach Lokalnego Transportu Zbiorowego Transexpo Kielce 2005 firma Solaris zaprezentowała model Urbino III generacji oraz Vacanza 13.

Solaris na Transexpo

Nowa generacja Solarisa Urbino to odmienna od dotychczasowej linia sylwetki i wnętrza autobusu. Jedną z najbardziej widocznych zmian jest inna od dotychczasowej linia frontu autobusu. Dotychczasowa linia pasa podszybia, mająca postać opadającej fali, zastąpiona została linią dynamicznego łuku. Krawędź szyby przedniej obniżona została o 50 mm, dzięki czemu uzyskano znacznie lepszą widoczność prawej strony drogi.

Wyraźną zmianę w wyglądzie Solaris Urbino III niesie z sobą konstrukcja górnego narożnika nadwozia, w którym zaokrąglenia zastąpione zostały linią łuków. Zastosowana stroma krzywizna pasa nadwozia daje wzrost sztywności ściany bocznej pojazdu. Dalsze nowości w designie frontu to zmieniony kształt osłony przedniej tablicy kierunkowej, zderzaka, maski przedniej oraz otwieranych obrotowo bocznych masek przednich, zintegrowanych z maskami reflektorów. Spojrzenie na bok autobusu uwidacznia zmiany w kształcie nadkoli, które przybrały ostrzejszą, bardziej geometryczną linię.

Zmiany widoczne są także w wyglądzie tyłu autobusu. Dotyczą one pokrywy komory silnika, tylnego zderzaka, górnej osłony tablicy kierunkowej i tylnych świateł.

Z wyglądem zewnętrznym Solarisa Urbino III koresponduje równie nowatorskie wnętrze, w którym ergonomia kształtów i praktyczność rozwiązań idzie w parze z ciekawą kolorystyką i poczuciem bezpieczeństwa. Bezsprzeczne zalety Solaris Urbino III to przestronność przestrzeni pasażerskiej, jasność i cichość wnętrza pojazdu, całkowicie pozbawione stopni przejścia oraz system wentylacji dający optymalną cyrkulację powietrza. Na życzenie klienta w autobusach Solaris Urbino III instalowane są najwyższej klasy systemy audio-video. Opcjonalnie we wnętrzu autobusu instalowane są kamery i monitory video wpływające na zwiększenie poczucia bezpieczeństwa pasażerów i kierowcy.

Silniki, w które wyposażone są autobusy Solaris Urbino III, spełniają rygorystyczne normy czystości spalin Euro III. O ich ekologicznym charakterze najlepiej świadczą parametry redukcji niekorzystnych dla środowiska naturalnego substancji. Premiera autobusu z silnikiem spełniającym jeszcze surowsze normy czystości spalin Euro IV odbędzie się w październiku br. na targach Busworld w belgijskim Kortrijk.

Solaris Urbino III typu Low Entry jest odpowiedzią na potrzeby przewoźników miast i gmin poszukujących pojazdów o maksymalnej liczbie miejsc siedzących, dostosowanych do przewożenia pasażerów także na dystansach dłuższych niż w ruchu wielkomiejskim, a jednocześnie ekonomicznych w zakupie i eksploatacji.

Ze względów technicznych, Solaris Urbino Low Entry III jest konstrukcją wyższą od standardowych autobusów miejskich z rodziny Solaris Urbino. Przy 12 m długości i 2,55 m szerokości autobus ten osiąga wysokość 3 m. Dzięki podestowi wbudowanemu
w tylnej części autobusu (od drugich drzwi), w modelu Low Entry w standardzie jest aż 42 + 1 miejsc siedzących

Turystyczny autokar Vacanza posiada nadwozie w kształcie klina – do niedawna ten kształt spotykany był jedynie w samochodach osobowych. Umieszczone na dachu osłony kryją umieszczone pomiędzy nimi urządzenia klimatyzacyjne, a także podkreślają aerodynamiczny kształt nadwozia. Przeszklone nadwozie Vacanzy zapewnia znakomite oświetlenie wnętrza i doskonałą widoczność dla każdego pasażera.

Wnętrze autobusu jest wyposażone i wykończone według indywidualnych życzeń klienta – tak by zapewnić pełną funkcjonalność, wygodę i miłą atmosferę podczas podróży. Fotele pasażerskie zapewniają wygodę, nawet przy wielogodzinnych podróżach, dzięki możliwości regulacji podłokietników, oparcia i podnóżka oraz przesunięcia całego siedzenia

Dzięki zastosowaniu trzeciej osi i lepszemu rozkładowi nacisków na poszczególne osie, pojemność bagażników nowej Vacanzy 13 powiększona została do 13 m3. Bagaż podręczny przechowywany jest wewnątrz autobusu w zamykanych schowkach (podobnych do stosowanych w samolotach), ponad głowami pasażerów. Dzięki zastosowaniu trzeciej osi trzynastometrowy autobus jest łatwiejszy w manewrowaniu i bardziej zwrotny. Mniejsze są też naciski wywierane na poszczególne osie.

Autokar w tylnej części wyposażony jest w kamerę, która po wrzuceniu biegu wstecznego przekazuje obraz sytuacji za pojazdem. Zarówno kierowca, jak i stojące za autobusem osoby są ostrzegane przed cofaniem pojazdu sygnałami dźwiękowymi.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport