mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Solaris stawia na innowacje i jakość

Solaris stawia na innowacje i jakość

W 2010 roku firma Solaris wyprodukowała i sprzedała najwyższą w swojej historii liczbę pojazdów. Wyniosła ona 1120 autobusów i trolejbusów. Ponadto poznański producent rozpoczął seryjną produkcję tramwajów. W roku 2011 zapowiada kolejne nowości, a wśród nich - autobus elektryczny. „Sądzę, że jednym z kluczowych elementów takiego wyniku, jest innowacyjność i jakość naszych produktów. Dzięki temu pozyskujemy nowych klientów, ale co jeszcze ważniejsze po raz kolejny nasze autobusy kupują ich dotychczasowi użytkownicy. To najlepsze z możliwych referencji.” – ocenia Solange Olszewska, Prezes Zarządu Solaris Bus & Coach S.A.

Solaris stawia na innowacje i jakość
Solaris w Polsce

Solaris kolejny rok z rzędu zajął pozycję krajowego lidera rynku autobusowego. Firma dostarczając do krajowych odbiorców łącznie 407 autobusów i trolejbusów osiągnęła udział w całkowitym rynku na poziomie 36,6%.

Na koniec ubiegłego roku liczba autobusów marki Solaris ogółem w Polsce osiągnęła poziom 3000 sztuk, które zostały dostarczone łącznie do 103 przedsiębiorstw komunikacji publicznej. Ponadto w roku 2010, z modelem InterUrbino, firma rozpoczęła sprzedaż w segmencie autobusów międzymiastowych. Pierwszy egzemplarz tego autobusu w Polsce został zakupiony przez firmę Link Bus z Zabierzowa. Autobus obsługuje trasę Kraków–Wrocław.

Sprzedaż eksportowa


W minionym roku wyeksportowanych zostało 713 pojazdów z czego najwięcej do Szwecji, aż 224 autobusy. Największym hitem eksportowym na tamtejszym rynku były niskowejściowe modele Solaris Urbino 12 i 15 LE w wersji napędzanej biogazem.

Solaris ma niezwykle silną pozycję na rynku niemieckim, gdzie od kilku lat zajmuje trzecią pozycję z 10% udziałem w segmencie autobusów miejskich. W tym roku do niemieckich klientów dostarczonych zostało 197 pojazdów w tym pierwsze trolejbusy Solaris Trollino dla miasta Eberswalde.

Obok umocnienia swojej pozycji na dotychczasowych rynkach eksportowych, Solaris w 2010 roku pozyskał klientów z państw, w których do tej pory nie był obecny. Do stolicy Bułgarii, Sofii, we współpracy z firmą Skoda Electric, dostarczył 30 trolejbusów Solaris Trollino 12, natomiast w Hiszpanii sprzedał pierwszy autobus. Solaris Alpino, 8,9 LE wozi pasażerów w Gironie. W ostatnich dniach minionego roku podpoznański producent wygrał także przetarg na dostawę sześciu autobusów Solaris Urbino 12 CNG, dla miejscowości Novi Sad w Serbii.

Do tej pory najodleglejszym od Polski miejscem, w którym jeździły autobusy marki Solaris był Dubaj w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Od jesieni ubiegłego roku uległo to zmianie. Sześć Solarisów Urbino zasiliło flotę przewoźnika z wyspy Reunion położonej na Oceanie Indyjskim.

Wyniki finansowe i zatrudnienie

W roku 2010 firma zwiększyła zatrudnienie z poziomu 1562 osób do 1966 osób. Oznacza to, że firma zatrudniła w ubiegłym roku 404 pracowników. Wzrost zatrudnienia związany był głównie z uruchomieniem produkcji pojazdów szynowych. W tym obszarze stworzonych zostało 300 etatów. Rekordowy wynik sprzedaży pozwolił spółce na osiągnięcie przychodów na poziomie 1,3 miliarda złotych, które w porównaniu z rokiem 2009 były większe o 125 mln złotych.

Plany na rok 2011

Dokładnie 22 marca tego roku mija piętnaście lat od momentu uruchomienia produkcji w fabryce w Bolechowie. Wówczas firma zatrudniała 36 osób. Dzisiaj spółka zatrudnia w Polsce i w całej Europie ponad 2000 osób, a Solaris stał się jednym z czołowych producentów pojazdów komunikacji miejskiej na naszym kontynencie. Firma znana ze swoich innowacyjnych produktów, również w roku jubileuszu, zaprezentuje premierowy pojazd. Będzie nim autobus z napędem elektrycznym, który zostanie zaprezentowany w połowie tego roku. .

Równolegle z projektem autobusu elektrycznego firma rozpoczęła prace badawczo-rozwojowe nad konstrukcją „Lekkiego Autobusu Miejskiego”. – „Nowoczesne materiały oraz metody ich łączenia otwierają przed producentami zupełnie nowe możliwości w zakresie konstruowania i budowania nadwozi pojazdów, w tym tzw. szkieletów autobusowych. Dlatego do 2014 roku planujemy uruchomienie produkcji lekkich konstrukcji autobusowych, które w kombinacji z napędem elektrycznym otworzą nowy rozdział w komunikacji publicznej” – mówi o innowacyjnym projekcie Krzysztof Olszewski.

Podobne wiadomości:

Autobusy szkolne są w tragicznym stanie

Autobusy szkolne są w tragicznym stanie

Aktualności 2016-11-25

Solaris dostarczy wodorowe trolejbusy dla Rygi

Solaris dostarczy wodorowe trolejbusy dla...

Ciężarówki i Autobusy 2016-11-09

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport