mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Sołowow wiceliderem RSME!

Sołowow wiceliderem RSME!

Po bardzo emocjonującym finiszu Michał Sołowow i Maciek Baran (Abarth Grande Punto S2000) zajęli czwarte miejsce w Delta Croatia Rally - trzeciej rundzie rajdowych Mistrzostw Europy. Dzięki kolejnym punktom Polacy awansowali na fotel wicelidera europejskiego czempionatu.

Sołowow wiceliderem RSME!

Po 1 etapie rajdu Polacy zajmowali drugie miejsce. Załoga Fiat Cersanit Rally Team przegrywała 2.1 sekundy z Turkiem Volkanem Isikiem (Abarth Grande Punto S2000). Polski duet wygrał dwie próby: OS 3 - najdłuższy w rajdzie 33-kilometrowy „Budinjak” i OS 8 Plesivica (12 km). Były to ich pierwsze wygrane odcinki w tegorocznych Mistrzostwach Europy. Nie obyło się bez „przygód”. Michał i Maciek trzykrotnie wykonali na drodze niekontrolowane obroty.

"To był bardzo trudny dzień. Nie dość, że jest ogromny upadł, to oesy zrobiły się śliskie. Było sporo ziemi naniesionej na asfalt. Trzy raz obracaliśmy się na drodze – na ostatnim straciliśmy ponad 20 sekund" - powiedział na mecie pierwszego etapu Sołowow.

Drugiego dnia załoga Fiat Cersanit Rally Team objęła prowadzenie już na pierwszym odcinku. Potem jednak na O12 przydarzyła się awaria wspomagania układu kierowniczego i Polacy spadli na trzecie miejsce. W końcówce wyprzedził ich Simon Jean-Joseph (Citroen C2 S1600). Do mety nie dojechał lider pierwszego etapu Turek Volkan Isik. Michał i Maciek wygrali trzy odcinki specjalne w rajdzie i zdobyli pięć punktów do klasyfikacji generalnej Mistrzostw Europy, w której zajmują drugie miejsce za Bułgarem Dimitarem Ilievem.

„Rano mieliśmy duże nadzieje. Po wypadku Volkana Isika poczuliśmy się trochę rozluźnieni. Jechaliśmy na pierwszym miejscu i wydawało się, że wystarczy je dowieźć do końca. Niestety na OS 12 zepsuło się wspomaganie kierownicy. Przez 12 kilometrów walczyliśmy, aby utrzymać się na drodze. Szanse na zwycięstwo zostały pogrzebane. Straciliśmy półtorej minuty i spadliśmy na trzecią pozycję. Po naprawieniu awarii, na kolejnej pętli okazało się, że Simon Jean-Joseph jest kilka sekund za nami. Niestety na ostatniej próbie „dołożył” nam kilka sekund i w ten sposób miejsce na pudle nam uciekło. Zadecydowały błędy z pierwszego dnia, kiedy wykonaliśmy trzy niekontrolowane obroty. Nasze Punto spisuje się coraz lepiej – można tym autem wygrywać. Wiele jednak zależy od warunków. Jak jest ślisko to Punto ma tendencję do zachowywania się jak auto tylnonapędowe. To jest zaskakujące, szczególnie mając na uwagę jak w takich samych warunkach zachowuje się Mitsubishi Lancer. Zawieszenie, które mieliśmy w Chorwacji świetnie sprawdza się na równych, szybkich i śliskich oesach, ale będzie mniej skutecznie działało na nierównej nawierzchni. To są pewne niuanse, które wymagają testów i dalszej pracy nad samochodem. Ale teraz, po trzech startach czuję się w Punto znacznie pewniej” – powiedział Michał Sołowow.

Klasyfikacja mistrzostw Europy po Delta Croatia Rally:
1. Dimitar Iliev (Mitsubishi Lancer Evo IX) 23 pkt.
2. Michał Sołowow (Abarth Grande Punto S2000) 15
3. Nicolas Vouilloz  (Peugeot 207 S2000) 14

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport