mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Space Star zwycięża

Space Star zwycięża

Samochody Mitsubishi już od lat siedemdziesiątych odnoszą sukcesy na trasach rajdowych całego świata. W rajdach drogowych główna broń Trzech Diamentów to Mitsubishi Lancer, a w rajdach terenowych dominującym w ostatnich latach modelem jest Mitsubishi Pajero.

Space Star zwycięża

Sukcesów temu duetowi pozazdrościł ostatnio Mitsubishi Space Star. Brytyjska załoga Nicky Porter/Malcolm Sinclair startująca właśnie Space Starem odniosła zwycięstwo w Rajdzie Pucharu Świata rozegranym w październiku we Francji i w Tunezji.
Impreza nawiązująca do poprzednich rajdów tego typu nie była przeznaczona dla wyczynowych samochodów, a liczne ograniczenia regulaminowe sprawiły, że startujący rywalizowali w autach niemal seryjnych. Silniki w samochodach nie mogły mieć pojemności większej niż 1400 cc. Dopuszczono tylko niewielkie modyfikacje zawieszenia oraz elementy służące bezpieczeństwu takie jak tzw. klatka wewnątrz nadwozia oraz system gaśniczy.
Na trasie prowadzącej z Aix-Les-Bains we Francji do Tunisu i liczącej ponad 3 tysiące kilometrów rozegrano próby sportowe o długości 450 kilometrów. Wiele z nich przebiegało po drogach terenowych oraz na pustyni. W tych niecodziennych dla seryjnego samochodu warunkach Mitsubishi Space Star 1.3 nie sprawiał żadnych problemów, a szybka i rozsądna jazda Nicky Portera zapewniła końcowy sukces z blisko piętnastominutową przewaga nad rywalami.
2003 World Cup Rally – klasyfikacja końcowa
1. Nicky Porter(GB) / Malcolm Sinclair(GB)    Mitsubishi Space Star  9:09:03
2. David Winstanley(GB) / Terri Metcalfe(GB) MG ZR                       9:23:58
3. Sophie Robinson(GB) / Paul White(GB)       Volkswagen Polo       9:24:50
4. David Maryon(GB) / Kenneth Powell(GB)   Peugeot 206                9:59:26
5. Paul Heal(GB) / Mathew Heal(GB) Proton   Compact                   10:07:10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Korytarz życia - wysokie mandaty za niestosowanie
Korytarz życia - wysokie mandaty za niestosowanie
Polscy kierowcy potrafią już jeździć na suwak, ale bardzo rzadko potrafią sprawnie utworzyć tzw. korytarz ratunkowy, dzięki któremu karetka pogotowia może skrócić czas dotarcia do poszkodowanych nawet o 8 minut. Za niestosowanie tej zasady będzie można dostać mandat - nawet do 900 zł.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech