mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Sposoby na wsparcie europejskiego motoprzemysłu

Sposoby na wsparcie europejskiego motoprzemysłu

Komisja Europejska przedstawiła propozycje zwiększenia konkurencyjności sektora produkcji samochodów w UE poprzez inwestowanie w innowacyjność, zmniejszenie obciążeń administracyjnych, podniesienie kwalifikacji pracowników i zwiększenie dostępu do rynków zamorskich.

Sposoby na wsparcie europejskiego motoprzemysłu
Utrzymanie przemysłu motoryzacyjnego w dobrej kondycji ma bezpośrednie przełożenie na poziom dobrobytu w Europie. Z pracy w tym sektorze lub w sektorach z nim powiązanych utrzymuje się około 12 mln osób.
Jednak z racji światowego kryzysu producenci samochodów znajdują się obecnie pod presją konkurencji i zmieniającego się zapotrzebowania. Popyt spada, a rywali na rynku przybywa, co oznacza spore wyzwanie dla firm europejskich prowadzących działalność na kontynencie i poza nim. Producenci muszą również sprostać wzrastającemu popytowi na samochody charakteryzujące się większym bezpieczeństwem i niższym zużyciem paliwa.

Oznacza to w praktyce, że firmy muszą skupić się teraz na jakości i innowacyjności. Aby pomóc im w przeprowadzeniu odpowiednich zmian, Komisja proponuje pakiet działań, które obejmują:

- inwestycje w technologie pozwalające na obniżenie emisji gazów cieplarnianych, zanieczyszczeń i hałasu – poprzez przeznaczenie na ten cel środków unijnych, udostępnienie pożyczek z Europejskiego Banku Inwestycyjnego  i zapewnienie skuteczniejszych zachęt finansowych

- stworzenie stabilnego rynku konsumenckiego dla samochodów na paliwa alternatywne (elektryczność, wodór, gaz ziemny) – poprzez rozbudowę niezbędnej infrastruktury i opracowane norm unijnych dla elektrycznych gniazd do ładowania

- promowanie zaawansowanych środków zwiększania bezpieczeństwa na drogach – takich jak inteligentne systemy transportowe  (komputery pokładowe, czujniki, usługi cyfrowe, systemy komunikacji itp.)

-ograniczenie w całej UE obciążeń administracyjnych i praktyk zakłócających konkurencję

- wspieranie sektora w uzyskaniu lepszego dostępu do rynków międzynarodowych poprzez sprawiedliwe, wyważone umowy handlowe oraz lepszą promocję, zwłaszcza w krajach, w których rośnie popyt

- doprowadzenie do końca międzynarodowych negocjacji w sprawie wspólnych norm i zasad bezpieczeństwa dla samochodów elektrycznych i ich akumulatorów

- podniesienie kwalifikacji pracowników, zapewnienie odpowiednich szkoleń i przewidywanie przyszłych potrzeb sektora

- bardziej efektywne wykorzystanie funduszy na badania i innowacje na szczeblu europejskim i krajowym.
 

Strategia ma na celu odwrócenie trendu spadkowego w produkcji i zwiększenie do roku 2020 jej udziału w produkcie krajowym brutto z obecnych 16 proc. do około 20 proc. Sektor produkcji odpowiada obecnie za 80 proc. eksportu UE.

Podobne wiadomości:

Honda sprawdza

Honda sprawdza "inteligentną drogę"

Aktualności 2014-11-28

Producenci aut kontra Unia Europejska

Producenci aut kontra Unia Europejska

Aktualności 2015-06-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.