mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Sprzedaż Nissan Poland w I półroczu 2003 roku

Sprzedaż Nissan Poland w I półroczu 2003 roku

W pierwszym półroczu 2003 roku Nissan sprzedał w Polsce łącznie 4 451 samochodów.

W pierwszym półroczu 2003 roku Nissan sprzedał w Polsce łącznie 4 451 samochodów, co stanowi wzrost o 19,55 % w porównaniu do tego samego okresu roku 2002. Liderem pod względem sprzedaży był bez wątpienia Nissan Almera (2 306 sprzedanych samochodów, co stanowi wzrost o 2,49 % w porównaniu z tym samym okresem roku 2002). Tylko w czerwcu sprzedano w Polsce aż 645 sztuk tego modelu, co daje 5 miejsce w segmencie. Po 6 miesiącach tego roku model ten zajmuje 7 miejsce w segmencie C z udziałem 5,1%. Dzięki tak dobremu wynikowi zajęliśmy 2 miejsce w Europie pod względem sprzedaży Almery sedan i 4 w ogólnej sprzedaży tego modelu.

Spośród bogatej oferty Nissana, Almera cieszyła się największym zainteresowaniem klientów w każdym z miesięcy I półrocza 2003 roku, poza lutym. W tym miesiącu miał miejsce debiut na rynku polskim nowego Nissana Micry, który w ilości sprzedanych egzemplarzy przewyższył model Almera. Światowy sukces nowej Micry spowodował jednak, że możliwości sprzedaży tego modelu ograniczone są mocami produkcyjnymi Nissana.

W pierwszym półroczu 2003 roku wzrosła sprzedaż wszystkich modeli terenowych Nissana. Duży sukces odniósł Nissan X-TRAIL, który odnotował ponad dwukrotny wzrost sprzedaży – z 49 egzemplarzy w pierwszej połowie 2002 roku, na 106 sprzedanych sztuk w roku 2003.

Plany Nissana co do drugiego półrocza 2003 roku zakładają wprowadzenie do sprzedaży Nissana Primery z silnikiem Diesla o pojemności 1.9 litra. Działanie to jest odpowiedzią na zapotrzebowanie ze strony klientów i stanowi uzupełnienie oferty Nissana w segmencie D. Z uwagi na fakt, że około 50 % samochodów sprzedawanych w tym segmencie stanowią modele z silnikiem Diesla spodziewamy się, że Nissan Primera 1.9 dCi będzie modelem, który spotka się z zainteresowaniem klientów a także w znacznym stopniu wzmocni sprzedaż Nissana w drugiej połowie 2003 roku.

Ponadto, ze względu na niesłabnącą popularność Micry, Nissan Poland prowadzić będzie działania zmierzające do poprawy dostępności tego modelu.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport