mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Sprzedaż Volkswagena w dołku

Sprzedaż Volkswagena w dołku

Po raz pierwszy od wielu miesięcy sprzedaż aut koncernu Volkswagen Group spada. Za przyczynę takiej sytuacji uważa się m.in. zawirowania w zarządzie firmy.

Sprzedaż Volkswagena w dołku
Kwiecień był pierwszym miesiącem od 4,5 roku, w którym Volkswagen Group nie poprawiło swojego rezultatu sprzedażowego. Na całym świecie na auta 12 marek niemieckiej korporacji zdecydowało się 853 200 osób, co jest regresem o 1,3%. Co ciekawe, jedyną marką będącą "pod kreską" jest sam Volkswagen - auta z Wolfsburga skusiły o 4,8% mniej klientów niż w analogicznym okresie w 2014 roku.

Inne główne marki koncernu odnotowały lepszą sprzedaż - wyróżniają się tu głównie Porsche (+32%), Seat (+8,6%) i Skoda (+6,1%). Jednak to auta marki VW stanowią zdecydowanie największą część całkowitego wolumenu sprzedaży. Szczególnie słaba sprzedaż Volkswagena ma miejsce w Ameryce Południowej i Rosji. Jeśli taka tendencja się utrzyma, może to przekreślić marzenia największego europejskiego producenta aut o zdetronizowaniu japońskiej Toyoty z pierwszego miejsca w skali ogólnoświatowej.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Tiguan Allspace już w polskich salonach

Volkswagen Tiguan Allspace już w polskich...

Aktualności 2017-09-18

Francja dopłaci do zakupu nowych aut

Francja dopłaci do zakupu nowych aut

Finanse i prawo 2017-09-18

Komentuj:

~DA-04 2015-05-21

VW powinno obniżyć ceny aut, a jest z czego obniżać i sprzedaż wzrośnie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.