mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Sprzedaż Volkswagena w dołku

Sprzedaż Volkswagena w dołku

Po raz pierwszy od wielu miesięcy sprzedaż aut koncernu Volkswagen Group spada. Za przyczynę takiej sytuacji uważa się m.in. zawirowania w zarządzie firmy.

Sprzedaż Volkswagena w dołku
Kwiecień był pierwszym miesiącem od 4,5 roku, w którym Volkswagen Group nie poprawiło swojego rezultatu sprzedażowego. Na całym świecie na auta 12 marek niemieckiej korporacji zdecydowało się 853 200 osób, co jest regresem o 1,3%. Co ciekawe, jedyną marką będącą "pod kreską" jest sam Volkswagen - auta z Wolfsburga skusiły o 4,8% mniej klientów niż w analogicznym okresie w 2014 roku.

Inne główne marki koncernu odnotowały lepszą sprzedaż - wyróżniają się tu głównie Porsche (+32%), Seat (+8,6%) i Skoda (+6,1%). Jednak to auta marki VW stanowią zdecydowanie największą część całkowitego wolumenu sprzedaży. Szczególnie słaba sprzedaż Volkswagena ma miejsce w Ameryce Południowej i Rosji. Jeśli taka tendencja się utrzyma, może to przekreślić marzenia największego europejskiego producenta aut o zdetronizowaniu japońskiej Toyoty z pierwszego miejsca w skali ogólnoświatowej.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Up! w wersji SUV

Volkswagen Up! w wersji SUV

Aktualności 2017-08-17

Volkswagen T-Roc - znamy kolejne szczegóły

Volkswagen T-Roc - znamy kolejne szczegóły

Aktualności 2017-08-16

Komentuj:

~DA-04 2015-05-21

VW powinno obniżyć ceny aut, a jest z czego obniżać i sprzedaż wzrośnie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Porsche, Genesis i BMW to najlepsze marki
Porsche, Genesis i BMW to najlepsze marki
Amerykański oddział firmy J. D.  Power przygotował kolejny raport dotyczący postrzegania poszczególnych producentów samochodów przez lokalnych nabywców. Wyniki badania przeprowadzonego na terenie USA mocno zaskakują.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech