mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Sprzedaż nowych wciąż pnie się w górę

Sprzedaż nowych wciąż pnie się w górę

Marzec ponownie był okresem zwiększonej sprzedaży samochodów nowych na polskim rynku. Łącznie po pierwszym kwartale roku liczba sprzedanych samochodów osobowych i lekkich dostawczych przekroczyła już 100 tys. i była o 21,6% wyższa niż przed rokiem.

Sprzedaż nowych wciąż pnie się w górę
Cały rynek lekkich samochodów wzrósł w marcu o 3.831 szt. (11,9%) w porównaniu do marca 2007 r. i wyniósł 35.925 sztuk. W ciągu trzech pierwszych miesięcy bieżącego roku sprzedano 100.830 samochodów, tj. o 17.889 więcej niż w tym samym okresie 2007 roku.

Sprzedaż w marcu tylko samochodów osobowych wyniosła 30.352 sztuki i była o 9,5% (2.628 szt.) większa niż w marcu 2007 r. Od początku roku sprzedano już 86.792 samochody, tj., o 14.522 szt. (20,1%) więcej niż do marca w 2007 r. Sprzedaż w pierwszym kwartale 2008 r. zwiększyła się w tempie niższym o 1,7 punktu procentowego w stosunku do ostatnich 12 miesięcy.

Zdecydowanym liderem sprzedaży aut osobowych w marcu była Toyota z wynikiem 4.289 sprzedanych egzemplarzy (14,1% udział w rynku). Drugie miejsce tym razem przypadło Oplowi (2.927; 9,6%), a trzecie Skodzie (2.782; 9,2%). Następne na liście są Fiat (2.628; 8,7%), Volkswagen (2.373; 7,8%), Ford (2.242; 7,4%) i Renault (2.016; 6,6%). Pierwszą dziesiątkę zamykają Peugeot (1.385), Kia (1.214) i Honda (1.173).

Rekordowy wzrost sprzedaży, o 2100%, zanotował w marcu smart, którego sprzedaż wzrosła z 2 do 44 sztuk. Bardzo dobry wynik odnotowały też Hyundai (+195%), Mitsubishi (+75%), Jaguar (+68,8%) oraz Jeep (+61,4%).

Po pierwszym kwartale liderem polskiego rynku aut nowych pozostaje Toyota (10.598 sprzedanych aut; 12,2%-procentowy udział w rynku). Drugie miejsce z niewielką przewagą ma Skoda (8.612; 9,9%), a trzecie Opel (8.319; 9,6%). Bez zmian na kolejnych pozycjach - odpowiednio zajmują je Fiat (7.803; 9%), Volkswagen (6.450; 7,4%) oraz Ford (5.634; 6,5%). Po pierwszych trzech miesiącach największym wzrostem sprzedaży mogą się pochwalić smart (+1120%), Hyundai (+170,8%), Mitsubishi (+94,6%) oraz Kia (+87,9%).

Sprzedaż samochodów dostawczych w marcu wzrosła w tempie szybszym niż osobowych i wyniosła 5.573 sztuki, tj. o 27,5% (1203 sztuki) więcej niż rok wcześniej. Od początku roku sprzedano 14.038 pojazdy dostawcze i jest to wynik wyższy od osiągniętego w analogicznym okresie roku ubiegłego o 3.367 sztuk (31,6%).

Pierwsza trójka wśród pojazdów dostawczych jest taka sama w marcu, jak i od początku roku. Liderem jest Fiat, który w marcu jako jedyny przekroczył barierę tysiąca sprzedanych pojazdów dostawczych (1.003) a od początku roku sprzedał już 2.699 takich aut. Drugie miejsce zajmuje Ford (659 i 1.652), zaś trzecie Renault (583 i 1.617).
Tematy w artykule: auta nowe

Podobne wiadomości:

Sprzedaż nowych wzrośnie o 12-13 proc.

Sprzedaż nowych wzrośnie o 12-13 proc.

Aktualności 2014-09-08

Najpopularniejsze auta z salonu - porównujemy ceny

Najpopularniejsze auta z salonu - porównujemy...

Aktualności 2013-10-21

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport