mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Sprzedaż użytkowych DC i MFC w roku 2005

Sprzedaż użytkowych DC i MFC w roku 2005

W 2005 roku firma DaimlerChrysler Automotive Polska odnotowała sprzedaż samochodów użytkowych Mercedes-Benz i Mitsubishi Fuso Canter na poziomie 4762 sztuk. Do końca 2005 roku klientów znalazło 3166 pojazdów dostawczych i 1596 pojazdów ciężarowych.

Sprzedaż użytkowych DC i MFC w roku 2005

Mercedes-Benz:
Do końca grudnia ub. roku sprzedano 3166 samochodów dostawczych Mercedes-Benz (4131szt. w 2004r.). Największą sprzedaż odnotował Mercedes-Benz Sprinter – sprzedano 2013 samochodów tego modelu (w 2003 roku – 2314 szt.). Mercedes-Benz Sprinter tradycyjnie cieszy się szczególnym uznaniem klientów jako ucieleśnienie podstawowych wartości marki – najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Laureat licznych nagród na najlepszy samochód dostawczy.

Z dobrym przyjęciem spotkał się również nowy Mercedes Vito nagrodzonego w ub. roku tytułem „Van of the Year 2005”. Szczególnie cenionymi cechami Vito są porywająca stylistyka pojazdu oraz fakt, że łatwość prowadzenia i komfort jazdy zbliżone są do tych charakteryzujących samochody osobowe. Do końca grudnia 2005 roku sprzedano 842 szt. tego modelu. Dużym zainteresowaniem cieszy się również Mercedes-Benz Viano. W roku 2005 sprzedano 252 szt. tego pojazdu.

Mimo pogorszenia koniunktury w branży transportowej w 2005 roku pojazdy ciężarowe Mercedes-Benz odnotowały sprzedaż na satysfakcjonującym poziomie zwiększając udziały marki w ciągle rosnącym rynku. W 2005 roku klientów znalazło 1411 pojazdów. Największą sprzedaż odnotował sztandarowy pojazd ciężarowy Mercedes-Benz Actros, laureat nagrody „Truck of the Year 2004”. Sprzedano 665 samochodów tego modelu (w tym: ciągniki siodłowe 394szt., podwozia 271szt.).  

Dużym zainteresowaniem cieszyły się również Mercedes-Benz Atego oraz Mercedes-Benz Axor. Podczas Międzynarodowych Targów Pojazdów Użytkowych RAI 2005 w Amsterdamie, DaimlerChrysler zaprezentował ciężarówki Mercedes-Benz Atego i Axor, wyposażone w nową technologię BlueTec. Ciężarówki te zostały wyposażone w kolejne wersje silników z serii OM 900 oraz OM 457 w połączeniu z redukcją emisji spalin w oparciu o technologię SCR, sprawdzoną już w modelach Actros.

W roku 2005 sprzedano 514 sztuk Atego i 232 szt. modelu Axor. W stosunku do poprzedniej generacji tych pojazdów oferują one większe możliwości transportowe, a dzięki nowym technologiom, począwszy od podwozia, poprzez praktyczne funkcje techniczne, aż po wydłużone okresy międzyobsługowe są bardziej ekonomiczne. Zmieniona konstrukcja kabin z charakterystyczną kratą wlotu powietrza zapewnia teraz jednolity charakterystyczny wygląd całej linii ciężarówek Mercedes-Benz. Jednym z wyróżniających elementów nowych modeli Mercedes-Benz Atego i Mercedes-Benz Axor jest zupełnie nowe wnętrze: fotele, tapicerka, systemy ogrzewania i wentylacji oraz wygodne leżanki w kabinach przeznaczonych do jazdy na długich dystansach.

Mitsubishi Fuso Canter
Mitsubishi Fuso Canter: cieszy się w Polsce coraz większym zainteresowaniem klientów. W roku 2005 sprzedano 185 pojazdów. Największym zainteresowaniem klientów cieszą się modele Canter 7C14 i Canter 3C13, ten drugi dzięki cenie złotowej i dobrych warunkach gwarancji w dalszym ciągu znajduje wielu nabywców. Najsilniejszymi ośrodkami sprzedaży samochodów Mitsubishi Fuso Canter są oprócz Warszawy Łodź, Koszalin i Wrocław. Niewątpliwym sukcesem handlowym jest kontynuacja w 2005 roku sprzedaży floty samochodów Mitsubishi Fuso Canter jako samochodów dystrybucyjnych w grupie Żywiec, Nestle i Pepsi.

Nowe ciężarówki Canter są w sprzedaży na rynkach europejskich od wiosny 2005 roku. Są dostępne w czterech klasach wagowych – od 3,5 do 7,5 tony dopuszczalnej masy całkowitej, oraz z trzema wersjami kabiny. Silniki dostępne są w klasach mocy od 92 kW (125 KM) do 105 kW (143 KM). Polska premiera nowego Mitsubishi Fuso Cantera odbyła się 2 czerwca br. w Warszawskim Centrum Samochodów Używanych Truck Store. To już siódma wersja Cantera, produkowanego w Portugalii.

Gwiazdą imprezy był Mitsubishi Fuso Canter - ciężarówka dostawcza przygotowana do dystrybucji lokalnej. Dzięki swoim niedużym gabarytom, przy optymalnej ładowności (maksymalna ładowność 4890 kg) samochód ten, pozwala się łatwo manewrować na wąskich, zatłoczonych drogach. Pomimo małej powierzchni komunikacyjnej Canter jest bardzo komfortowy; przestronność kabiny i duża objętość załadunkowa została uzyskana poprzez zawieszenie 3- lub 7-osobowej kabiny nad silnikiem. O wygodzie jazdy przesądza także zmiana położenia dźwigni zmiany biegów, który umieszczony jest w środkowej części deski rozdzielczej.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport