mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Studenci biją rekord

Studenci biją rekord

Często możemy przeczytać informacje o tym, jak to, któryś z producentów aut pobił rekord prędkości, rekord czasu przejazdu po torze czy zapisał się na kartach historii w inny sposób. Teraz jednak wielkie koncerny zostały pokonane przez...studentów!

Studenci biją rekord

Studenci z Uniwersytetu w Stuttgarcie postawili sobie za cel pobicie rekordu w sprincie od 0 do 100 km/h w kategorii aut elektrycznych. Udało im się tego dokonać za pomocą elektrycznego bolidu E0711-2. Obecny rekord należący do niemieckich studentów wynosi 2.681 sekundy. Sprawdza się stare porzekadło, że „student potrafi”.

Studenci z Uniwersytetu w Stuttgarcie tworzą zespół GreenTeam Uni Stuttgart e.V., który rywalizuje w ramach zmagań Formuły Student. Są to zawody przeznaczone dla zespołów złożonych ze studentów całego świata. Drużyny tworzą bolid, który rywalizuje podczas zawodów odbywających się m.in. na legendarnych torach Formuły 1. Teamy startują również w kategorii bolidów elektrycznych. Podczas imprez z cyklu Formuła Student studenci prezentują swoja konstrukcje i biorą udział w próbach statyczny i dynamicznych, w których sprawdzane są ich bolidy.

"To osiągnięcie pokazuje potencjał studentów biorących udział w zawodach. Bolid E0711-2 to drugiee auto zbudowane przez Greenteam ze Stuttgartu, jednak uczelnia ta ma również duże doświadczenie w samochodach spalinowych FS, skąd członkowie także mogli czerpać wiedzę. Samochody Formuły Student często wyglądające niepozornie są w rzeczywistości bardzo zaawansowanymi konstrukcjami. Standardem w zawodach stało się stosowanie technologii wykorzystywanej w samej Formule 1 - konstrukcja nośna typu monocoque, ogólne zastosowanie zaawansowanych materiałów, customowy system zawieszenia i wiele innych", powiedział Maciej Wnuk, Team Leader Monocoque w  zespole PWR Racing Teamu.
 
W Polsce mamy cztery zespół, które starają się dorównać zachodnim ekipom w zawodach Formuły Student. Nad Wisłą swoje bolidy tworzą ekipy: PWR Racing Teamu, reprezentującego Politechnikę Wrocławską, WhiteEagle Racing z Politechniki Warszawskiej, WUT RacingTeam, który składa się ze studentów Politechnik Warszawskiej i Szkoły Głównej Hnadlowej oraz Silesia Automotive z Politechniki Śląskiej. „Można powiedzieć, że z powodzeniem doganiamy zagraniczne zespoły. W tym roku powstał pierwszy w Polsce monocoque, pełne carbonowo-aluminiowe zawieszenie oraz uturbiony jednocylindrowy silnik. Mamy nadzieję, że niedługo dogonimy zagraniczne uczelnie również w osiągnięciach,” dodał Maciej Wnuk.

Zespół z dolnego śląska jest pierwszym, który wziął udział w zawodach Formuły Student. Ich początek sięga roku 2009, kiedy to wystartowali na torze Silverstone w konkurencji, w której prezentowany jest wirtualny model bolidu. Studenci Wydziału Mechanicznego PWR zdobyli wtedy siódme miejsce w swojej klasie.


Podobne wiadomości:

Rekord Guinessa Hondy Civic w zużyciu paliwa

Rekord Guinessa Hondy Civic w zużyciu paliwa

Aktualności 2015-07-07

Właściciele Volkswagenów szykują Rekord Guinessa

Właściciele Volkswagenów szykują Rekord...

Aktualności 2015-06-08

Komentuj:

~MW 2012-10-28

Sory nie wiedziałem, że na AGH i w Białymstoku też powstały zespoły. Nie chciałem nikogo umniejszać, po prostu brak wiedzy. Fajnie, że powiększa sie grono w Polsce!

~Marek 2012-10-05

Jest jeszcze zespół z Akademii Górniczo Hutniczej w Krakowie i z Politechniki Białostockiej. Jak piszecie o nieskończonym pojeździe chłopaków z Silesii, to piszcie o wszystkich.

~Andrzej 2012-10-05

Nie ekipą a ekipom - poprawna deklinacja w takich tekstach jest wymagana

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport