mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Subaru stabilnie

Subaru stabilnie

Należący w 20% do amerykańskiego General Motors (GM), japoński Fuji Heavy Industries, który jest właścicielem i producentem aut marki Subaru, ostrożnie planuje swoje cele na 2005 rok.

Słaby kurs dolara wpływa negatywnie na atrakcyjność jego produktów w Ameryce, która jest jednym z trzech głównych rynków zbytu. Receptą na tą sytuację ma być zaprezentowany właśnie, podczas salonu NAIAS w Detroit, model B9 Tribeca. Producent planuje sprzedawać minimum 3 tys. tych aut na miesiąc. Nowy, siedmiomiejscowy SUV, wspólnie z dotychczas największym Legacy ma zapewnić co najmniej utrzymanie udziałów na tamtejszym rynku.

Trzeba pamiętać, że Subaru ma nadal markę niszowego producenta. Jego  czteronapędowce, napędzane w większości silnikami w układzie przeciwsobnym, znalazły w 2004 roku 599.022 nabywców. Co prawda był to wzrost o 10,1%, ale plany na rozpoczęty rok zakładają przyrost jedynie o 0,2%.

Jednocześnie, by zrealizować plan sprzedaży 750 tys. aut na przełomie lat 2006/7, japończycy zapowiadają zmniejszenie marż, wzmocnienie marketingu i usług okołosprzedażowych.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport