mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Subaru stawia na bezpieczeństwo

Subaru stawia na bezpieczeństwo

Nie tylko walory jezdne są mocnym atutem samochodów marki Subaru. Po raz kolejny potwierdziło się, iż ten japoński koncern produkuje również niezwykle bezpieczne auta.

Subaru stawia na bezpieczeństwo
Tym razem zostało to zweryfikowane w Stanach Zjednoczonych. Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS) ogłosił listę 34 najbezpieczniejszych samochodów roku 2008, wśród których znalazły się aż cztery modele Subaru. Impreza, Legacy, Tribeca i Forester, bo nich tu mowa, zostały poddane trzem niezależnym testom zderzeniowym, niemal identycznych, jakie przeprowadza Euro NCAP.

Podczas testu zderzenia czołowego, aby stworzyć warunki, jakie zachodzą podczas takiej kolizji, badany samochód uderza w przeszkodę z prędkością 64 km/h. Eksperci oceniają skutki zderzenia w oparciu o uszkodzenia manekinów znajdujących się w samochodzie oraz analizując materiał filmowy, powstały podczas próby.

Kolejna próba, to zderzenie boczne. W bok nieruchomego samochodu uderza wózek rozpędzony do prędkości około 50 km/h. Analogicznie, oceniane są "obrażenia" manekinów, a ponadto efektywność działania poduszek i kurtyn powietrznych oraz odległość, o jaką zagłębia się słupek boczny do wnętrza samochodu.

W przypadku badania skutków najechania na samochód z tyłu, przed jego przeprowadzeniem dokonywane są oględziny konstrukcji fotela oraz systemów zabezpieczeń. Jeżeli wynik inspekcji jest pozytywny, następuje część doświadczalna. Na tył nieruchomego samochodu najeżdża wózek rozpędzony do prędkości 32 km/h. W tym przypadku zastosowano stosunkowo niedużą prędkość, ponieważ najczęściej najechanie ma miejsce w sytuacji, gdy oba pojazdy poruszają się w tym samym kierunku, tak więc wartość ta ma symulować różnicę szybkości między uczestnikami wypadku. Ocena skutków przeprowadzana jest na podstawie naprężeń zarejestrowanych przez czujniki zamontowane na głowie i szyi manekina.
 
Cała ta procedura pozwala ocenić skutki ewentualnych wypadków, by jednak do nich nie dochodziło konieczne jest wyposażenie pojazdów w systemy pozwalające zachować kontrolę nad pojazdem w sytuacjach awaryjnych, takie jak na przykład VDCS (system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy). Dlatego też warunkiem koniecznym przystąpienia do całej procedury jest wyposażenie samochodu w taki system.

Bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa modeli Subaru potwierdziły również testy zderzeniowe przeprowadzone przez rządową agencję ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego (NHTSA). Forester, Legacy, Outback i Tribeca otrzymały po pięć gwiazdek w badaniu skutków zderzenia, zarówno czołowego, jak i bocznego, a więc najwyższe z możliwych ocen.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Subaru
Tematy w artykule: Subaru

Podobne wiadomości:

Subaru Viziv-7 SUV Concept - duży z Japonii

Subaru Viziv-7 SUV Concept - duży z Japonii

Premiery 2016-11-18

Subaru WRX S4 tS - tylko dla Japonii

Subaru WRX S4 tS - tylko dla Japonii

Aktualności 2016-10-06

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport