mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Suzuki DF4A/5A/6A - weekend nad wodą z silnikiem zaburtowym

Suzuki DF4A/5A/6A - weekend nad wodą z silnikiem zaburtowym

Sezon wakacyjny w pełni, a więc coraz częściej pojawiają się pomysły na to, żeby spędzić czas nad akwenem wodnym. Przy tej okazji warto poznać propozycje marki Suzuki, która oprócz samochodów od wielu lat zajmuje się tematem silników zaburtowych.

Suzuki DF4A/5A/6A - weekend nad wodą z silnikiem zaburtowym

Podstawowym problemem związanym z chęcią aktywnego spędzenia czasu nad wodą jest konieczność zapakowania do samochodu silnika zaburtowego oraz jednostki pływającej. Japoński producent samochodów od wielu lat działa równie aktywnie w tematyce marine. Suzuki ma w swojej ofercie rozwiązania, które pozwolą szybko i sprawnie zapakować się na weekendowy wyjazd nad wodę do samochodu osobowego.

W salonach Suzuki debiutuje w tym roku nowa linia silników zaburtowych o mocy 4, 5 i 6 koni mechanicznych oznaczonych jako DF4A, DF5A i DF6A. Dzięki niewielkiej mocy pływanie przy użyciu tych jednostek nie wymaga patentu sternika, a jednocześnie moc jest wystarczająca żeby napędzać małe łodzie rekreacyjne czy pontony. W razie potrzeby możemy używać takiego silnika jako jednostki pomocniczej do jachtu żaglowego.

Jednym z problemów związanych z transportem takiego silnika jest jego masa. Nowa konstrukcja od Suzuki przeszła kurację odchudzającą. Przy pojemności skokowej 138 cm3 masa wynosi tylko 23,5 kg (bez śruby). Jest to najlżejszy silnik czterosuwowy w tej klasie. Inżynierowie dopracowali elementy konstrukcji, żeby można było go wygodnie przenosić. Pojawił się zintegrowany uchwyt z dolną obudową i dodatkowy z przodu. Konstruktorzy przenieśli na górę silnika zbiornik paliwa oraz nowy układ wymuszonego smarowania z pompą oleju. Dzięki temu można transportować nowe silniki położone na jedną z trzech stron bez ryzyka wycieków paliwa lub oleje, co zwykle było największym problemem związanym z transportem silników zaburtowych.

Montaż silnika zaburtowego DF4A, bo taki mieliśmy okazję sprawdzić, to czynność, z którą poradzi sobie nawet jedna osoba. Po zainstalowaniu jednostki np. na pontonie nie będziemy musieli dopompowywać paliwa do gaźnika, nawet po długim okresie nieużywania. System zasilania paliwem zadba o to, żeby silnik odpalił się bez problemów.

I tak było w naszym przypadku, gdy w końcu dotarliśmy z jednostką nad mazurskie jezioro i zwodowaliśmy ponton. Wystarczyło jedno pociągnięcie linką, a motor uruchomił się bardzo płynnie.
Obsługa silnika zaburtowego od Suzuki jest bardzo intuicyjna. Nawet laicy (tacy jak my) są w stanie uruchomić go i po kilku chwilach sprawnie manewrować małą konstrukcją pływającą.  Manetkę sterowania gazem umieszczono na rumplu, który jest także sterem. Dawkowanie mocy odbywa się bardzo płynnie, a sam silnik nie generuje zbyt dużo hałasu. Głośno zrobi się dopiero po wkręceniu na maksymalne obroty. Jednak musimy wziąć pod uwagę, że seria silników DF4A jest przeznaczona do rekreacyjnego pływania. Idealnie sprawdzi się na potrzeby weekendowego wędkowania.

Suzuki oprócz silników zaburtowych oferuje także pontony Suzumar. Najmniejszy (228 x 135 cm) pomieści na pokładzie 2,5 osoby, a jego maksymalna ładowność to 400 kg.  Cena podstawowego modelu to 4900 zł. Oferta japońskiego producenta w kwestii łodzi pneumatycznych jest bardzo szeroka i spełni potrzeby najbardziej wymagających użytkowników.
Linia silników zaburtowych Suzuki zaczyna się od modelu DF2,5S (2,5 KM), który kosztuje od 2990 złotych.  Żeby cieszyć się większą mocą i kompaktowymi rozmiarami silników DF4A/DF5A/DF6A trzeba zainwestować ponad 4 tys. złotych. Nie jest tanio, ale jak mówią specjaliści z tej branży - "Suzuki to Mercedes wśród silników zaburtowych". 

  

Zobacz koniecznie: Wszystko o Suzuki
Tematy w artykule: Suzuki

Podobne wiadomości:

Suzuki i Toyota pracują razem

Suzuki i Toyota pracują razem

Aktualności 2016-10-13

Suzuki pojedzie na Księżyc

Suzuki pojedzie na Księżyc

Aktualności 2016-08-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Citroen C-Elysee po nowemu
Citroen C-Elysee po nowemu
Po 4 latach od debiutu Citroen odświeża swojego budżetowego sedana. C-Elysée dostał nowy wygląd i dostęp do mobilnych usług. Auto na rynek trafi w pierwszym kwartale 2017 r.