mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Syrena 104 w Rajdzie Monte Carlo

Syrena 104 w Rajdzie Monte Carlo

Włocławianin Tomasz Osterloff wystartuje w piątek, jako jedyny reprezentant Polski, w siódmym Rajdzie Monte Carlo samochodów historycznych.

Syrena 104 w Rajdzie Monte Carlo

Po tym etapie z 350 zgłoszonych pojazdów, do dalszej jazdy zostaje zakwalifikowanych 88 pojazdów, które wezmą udział w nocnym etapie po Alpach, gdzie różnica wzniesień wynosi do 2600 metrów.

Do samochodowych zmagań weteranów zgłaszać można było jedynie te pojazdy, które brały udział w rajdach Monte Carlo między 1955 a 1977 rokiem. W tych latach Polacy najchętniej jeździli na rajdy Fiatem 125p, ale wystartowali także Syreną, która w roku 1964 znalazła się w trzeciej setce klasyfikacji generalnej.

"Mój znajomy słysząc o tym pomyśle powiedział: to sporty ekstremalne. Mam jednak nadzieję, że będzie wszystko dobrze" - powiedział przed wyjazdem Tomasz Osterloff.

"Samochód jest dobrze przygotowany, choć jedynym elementem różniącym go od Syreny "z tamtych czasów" są opony zimowe. To także wymóg regulaminowy, by wnętrze samochodu było dokładnie takie, jak w czasach gdy pojazdy - dziś już historyczne - brały udział w rajdach Monte Carlo" - dodał Osterloff.

Uczestnicy nie mogą montować w swoich pojazdach żadnej elektroniki, komputerów, GPS-ów i innych współczesnych udogodnień. Za serwis techniczny Syreny odpowiada Apolinary Bajuk.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Porsche 911 GT2 - nowa generacja tylko z automatem
Porsche 911 GT2 - nowa generacja tylko z automatem
O nowym 911 GT2 mówi się od dawna. Samochód, być może zostanie pokazany jeszcze w tym roku. Znamy kilka szczegółów.