mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Szklany biznes Jaana

Szklany biznes Jaana

W 2005 roku na blisko 4 ha w koszalińskiej SSE rozpoczęła się budowa nowej fabryki szyb czołowych firmy NordGlass II. Rozpoczęcie produkcji planowane jest na początek 2006 roku. Zatrudnienie znajdzie blisko 140 osób.

Szklany biznes Jaana

W nowym zakładzie w Koszalinie produkowane będą szyby czołowe, szyby ochronne, szyby pancerne do samochodów osobowych oraz szyby wielkogabarytowe-przede wszystkim szyby autobusowe. Ogólna powierzchnia produkcyjna wyniesie ponad 15000 m2. Fabryka będzie pracować na najnowocześniejszych technologiach największych producentów. Surowce (szkło, folia PVB) do produkcji sprowadzane są od najlepszych producentów europejskich, amerykańskich i japońskich między innymi Saint Gobain, Guardian, Du Pont.

Pierwszą, własną fabrykę przednich szyb laminowanych firma Jaan uruchomiła w 1996 roku w Koszalinie. W kwietniu 2001 roku koszalińska firma zmieniła status prawny. JAAN spółka cywilna przekształciła się w spółkę jawną z wydzieloną częścią produkcyjną NORDGLASS Sp. z o.o.

Od momentu uruchomienia fabryka w Koszalinie jest ciągle modernizowana i unowocześniana. Wszystkie operacje obecnie wykonywane są na liniach lub maszynach sterowanych numerycznie. NORDGLASS posiada najnowocześniejsze piece do gięcia firmy Glasrobots, specjalnie konstruowane do produkcji szyb w krótkich seriach. Decydujący o jakości produktów proces gięcia szkła dzięki zastosowaniu tak nowoczesnych pieców pozwala szybom marki NORDGLASS osiągać najwyższą jakość, wymaganą na rynku oryginalnych części zamiennych. Łączne nakłady inwestycyjne na modernizację w latach 1998-2002 wyniosły 3 miliony euro. Dodatkowo w latach 2002-2003 zainwestowano 1,5 miliona euro.
 
W styczniu 2003 roku został uruchomiony nowy zakład produkcyjny w Słupsku. Jest to fabryka jeszcze bardziej nowoczesna od zakładu w Koszalinie, wyposażona w wydajniejsze linie produkcyjne. Zdolności produkcyjne drugiej fabryki wynoszą około 275 000 sztuk rocznie.

Ponadto, w Słupsku zainstalowano kompletną linię do produkcji szyb wielkogabarytowych, dzięki czemu możliwa jest produkcja szyb do autobusów. W przyszłości planowane jest wdrożenie technologii produkcji szyb pancernych. Koszty poniesione na uruchomienie zakładu czołowych szyb samochodowych w Słupsku wyniosły 4 miliony euro.

Dzisiaj fabryki NORDGLASS są w stanie wyprodukować najbardziej nowoczesne (mocno gięte) i złożone technologicznie szyby samochodowe. Firma produkuje szyby do ponad 650 najbardziej popularnych, sprzedawanych w Europie, modeli samochodów. Łącznie oferta spółki obejmuje między innymi: 1700 typów szyb czołowych, 4200 typów szyb bocznych, 900 typów szyb tylnych, 800 typów uszczelek i akcesoriów. Wszystkie wyroby są zgodne z normą europejską 43 i posiadają europejską homologację, a także amerykańską homologację D.O.T

Wysoka jakość produktów doceniona została na rynkach zagranicznych. NORDGLASS eksportuje obecnie szyby samochodowe do: Austrii, Belgii, Białorusi, Bośni i Hercegowiny, Czech, Chorwacji, Danii, Estonii, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Islandii, Izraela, Litwy, Łotwy, Mołdawii, Niemiec, Norwegii, Portugalii, Rosji, Rumunii, Serbii i Czarnogóry, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Szwecji, Ukrainy, USA, Węgier, Wielkiej Brytanii, Włoch, Zachodniej Afryki.

JAAN- koszalińska firma o statusie spółki cywilnej- została założona przez Janusza Jankowiaka i Andrzeja Woźniakowskiego w czerwcu 1991 roku. W marcu 2003 roku spółka JAAN podpisała umowę franczyzy, dotyczącą sprzedaży detalicznej na rynku polskim z firmą BELRON, światowym liderem w zakresie napraw i wymiany szyb samochodowych, działającą w 24 krajach na trzech kontynentach.

Dzisiaj w Koszalinie istnieje magazyn główny oraz centralne biuro i fabryka firmy zajmującej się produkcją oraz dystrybucją szyb samochodowych. Obecnie JAAN posiada 29 filii w kraju, które sprzedają, montują oraz naprawiają szyby samochodowe. Największe z oddziałów w Białymstoku, Bydgoszczy, Gdańsku Oliwie, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu przekształcono w magazyny hurtowe, co jednocześnie umożliwiło spółce zaopatrywanie niezależnych firm specjalistycznych na terenie Polski. Wynikający z przeobrażeń wzrost obrotów zaowocował możliwością nabywania szyb i akcesoriów samochodowych bezpośrednio od światowych producentów.

Przeczytaj także:

PAP z Sandomierza: Nr 1 w Europie (2005-08-22)

 


Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

S6 Goleniów – Nowogard: koniec etapu projektowego

S6 Goleniów – Nowogard: koniec etapu...

Polskie drogi 2016-08-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport