mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Szybkie postępy

Szybkie postępy

Dwa pierwsze dni testów w zespole BMW Sauber były bardzo udane dla Roberta Kubicy. Polak spisywał się tak dobrze, że skrócono planowany wcześniej program nauki i wyznaczono mu poważniejsze zadania.

Szybkie postępy
Najpopularniejszy tor testowy Formuły 1, czyli Catalunya, jest szczególnie wymagający fizycznie ze względu na dużą liczbę szybkich łuków, gdzie osiągane są maksymalne przeciążenia boczne (nawet 5G). Większość debiutantów ma tutaj problemy z mięśniami karku i na pierwszych testach jeździ mało. Kubica jednak doskonale przygotował się do wymogów F1 przez zimę i jak na debiutanta przejechał zaskakująco dużo kilometrów.

Pierwszego dnia testów z BMW Sauber Polak pokonał 61 okrążeń, czyli niemal cały dystans wyścigu. W czwartek było jeszcze lepiej. Do popołudniowej przerwy obiadowej krakowianin miał na koncie najwięcej kilometrów spośród 14 jeżdżących wczoraj kierowców, bowiem okrążył tor aż 45 razy. Po południu dołożył do tego jeszcze 48 okrążeń i w sumie przejechał w czwartek aż 425,7 km. Bez problemu ponad dwukrotnie przekroczył dystans, wymagany przez Międzynarodową Federację Samochodową w celu przyznania superlicencji (300 km w przeciągu 2 dni). Przejechałby jeszcze więcej, gdyby nie popołudniowa awaria półośki. Naprawa auta trwała około 1,5 godziny.

Kubica bardzo szybko zaaklimatyzował się w nowym dla siebie bolidzie. Team BMW Sauber zakładał, że dwa pierwsze dni testów młodego Polaka zostaną poświęcone wyłącznie na naukę – poznawanie skomplikowanego samochodu, systemu pracy ekipy testowej czy też znalezienie wspólnego języka z inżynierami. Postępy Polaka były jednak na tyle duże, a przygotowanie fizyczne tak dobre, że już drugiego dnia Robertowi wyznaczono regularny program testowy. Krakowianin zajął się sprawdzaniem i porównywaniem kolejnych kompletów prototypowych opon Michelina, a jest to czynność, która w Formule 1 pochłania najwięcej czasu podczas testów.

Kubica nie popełnił żadnego poważnego błędu, choć wyraźnie było widać, że nie oszczędza auta. W biurze prasowym można było usłyszeć słowa uznania dla agresywnego, spektakularnego stylu jazdy młodego, mało znanego tutaj Polaka. Także personel teamu BMW był pełen podziwu dla rezultatów Roberta. Krakowianin bowiem osiągał czasy w pełni porównywalne z tym, co w nieco podstarzałym modelu testowym C24B byli w stanie zrobić jego dwaj bardzo doświadczeni koledzy z ekipy – Nick Heidfeld i Jacques Villeneuve.

Czytaj także:

Koniec sielanki 2006-01-19

Prezentacja zespołu Kubicy 2006-01-17
Zobacz koniecznie: Wszystko o BMW
Tematy w artykule: BMW Robert Kubica BMW Sauber f1

Podobne wiadomości:

Koniec sielanki

Koniec sielanki

Aktualności 2006-01-19

Prezentacja zespołu Kubicy

Prezentacja zespołu Kubicy

Aktualności 2006-01-17

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport