mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > TCK- światowe centrum Delphi

TCK- światowe centrum Delphi

"Dziś nie musimy udowadniać, że warto było przenieść prace badawczo-rozwojowe do Polski. Mając wypracowaną przez ostatnie pięć lat markę, jesteśmy gotowi do przyjęcia kolejnych projektów i sprowadzenia nowych technologii pod dach krakowskiego Centrum Technicznego" - Marek Adamiak, dyrektor krajowy Delphi w Polsce.

TCK- światowe centrum Delphi

26 lipca 2000 roku koncern Delphi otworzył w Krakowie Centrum Techniczne (TCK), jako jeden z 34 ośrodków na świecie (10. w Europie). W chwili obecnej Centrum Techniczne zatrudnia ponad 550 osób, w większości polskich inżynierów, którzy odbyli szkolenia w Delphi za granicą.

"Kraków od dawna był uważany za znaczące centrum naukowe i akademickie. To była znakomita okazja, by skierować uwagę świata motoryzacyjnego na techniczne zdolności polskich inżynierów.  W przypadku krakowskiego ośrodka Delphi, oprócz wielu ważnych kryteriów, które zazwyczaj rozważa inwestor przy podejmowaniu decyzji, kluczowym było pozyskanie najlepszej kadry inżynierskiej. Nie bez znaczenia było więc, że w regionie kształcą świetnych inżynierów trzy uczelnie techniczne. Większość zatrudnionych w TCK inżynierów to absolwenci Politechniki Krakowskiej i Śląskiej oraz Akademii Górniczo-Hutniczej." - komentuje Adamiak.

Pierwsze polskie Centrum Techniczne ma za zadanie wspieranie działań na rzecz klientów światowych Delphi i prowadzenie badań inżynieryjnych w ścisłej współpracy z innymi ośrodkami badawczo - rozwojowymi firmy. W ciągu kilkunastu miesięcy od rozpoczęcia działalności TCK pomyślnie przeszło proces certyfikacji QS 9000, jak i ISO 14001, a pod koniec 2002 roku wdrożyło system jakości ISO/TS 16949.

TCK stało się globalnym ośrodkiem w pracach w dziedzinie amortyzatorów i systemów kolumn modułowych. Zadaniem centrum jest inżynieria produktów i procesów technologicznych, przygotowywanie prototypów i modeli oraz testowanie laboratoryjne  i użytkowe w zakresie układów zawieszenia. Do sukcesów polskich inżynierów Delphi zaliczyć można m.in. zaprojektowanie amortyzatorów dla Citroena C3 - obecnie produkowanych w fabryce Delphi w Krośnie. Ostatnio krakowski ośrodek rozpoczął prace nad nowoczesną technologią aktywnych amortyzatorów MagneRide. Ponadto pracami TCK objęte są obszary: wiązki elektryczne, przełączniki oraz pochłaniacze par paliwa.

"Centrum stale rośnie, sprowadzamy coraz to nowe projekty badawcze. Powodem, dla którego ośrodek pierwotnie powstał były układy zawieszenia. Dziś Kraków jest światowym centrum Delphi w zakresie rozwoju amortyzatorów. Oprócz tego zajmujemy się inżynierią wiązek elektrycznych - kontynuuje Adamiak. - W listopadzie 2000 roku utworzono Centrum Rozwoju Oprogramowania, gdzie inżynierowie piszą software dla motoryzacji, bo samochód jutra będzie coraz bardziej skomputeryzowany. Najnowsze grupy krakowskiego ośrodka to zespoły zajmujące się rozwojem przełączników i pochłaniaczy par paliwa."

TCK posiada elektroniczne połączenie z innymi Centrami Technicznymi na świecie za pomocą łącz cyfrowych, wideofonicznych i telefonicznych. Jest to szczególnie istotne dla wspierania obsługi największych, działających na skalę światową klientów. Mając globalne łącze z innymi centralami konstrukcyjnymi, a także sieciowe narzędzia projektowe i inżynierskie istnieje możliwość wspólnego wykorzystywania intelektualnych źródeł oraz wspólnej pracy nad projektami światowymi. W przemyśle nazywa się to "inżynierią 24/7" i oznacza, że pod koniec dnia azjatycki oddział Delphi może przekazać pracę do Delphi w Europie, który z kolei po zakończonym dniu pracy przekazuje ten projekt dalej do Delphi w USA. Pozwala to znacznie skrócić czas opracowywania projektu.

Delphi stale prowadzi rekrutacje do swojego krakowskiego ośrodka. Dodajmy, że Centrum Techniczne wygrało małopolską edycję konkursu "Pracodawca - Organizator Pracy Bezpiecznej" oraz zajęło trzecia lokatę w ogólnopolskiej edycji. W grudniu ubiegłego roku Delphi w Polsce wyróżnione zostało przez tygodnik "The Warsaw Voice" za największą liczbę miejsc pracy utworzonych w sektorze badań i rozwoju w 2004 roku. Także w 2005 roku zaplanowane zostało zatrudnienie kolejnych ponad 100 pracowników - w większości inżynierów.

"Poszukujemy zarówno najlepszych absolwentów, jak również kandydatów z 3-5 letnim doświadczeniem w różnych obszarach. Jakkolwiek Delphi jest firmą głęboko zakorzenioną na rynku motoryzacyjnym, od wielu lat naszymi odbiorcami są również producenci innych sektorów: lotnictwa, telekomunikacji i innych. Dla nas w Delphi istotne znaczenie ma również motywacja kandydata - odpowiedź na pytanie: dlaczego kandydat chce pracować właśnie w Delphi?" - dodaje Marek Adamiak.


Podobne wiadomości:

Autostrada A4 - Elektroniczny pobór opłat A4Go

Autostrada A4 - Elektroniczny pobór opłat...

Polskie drogi 2016-07-01

Autostrada A4 - wymieniają nawierzchnię

Autostrada A4 - wymieniają nawierzchnię

Polskie drogi 2016-06-09

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport