mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Tania ofensywa koncernu GM

Tania ofensywa koncernu GM

General Motors rozważa możliwość wprowadzenia do produkcji niedrogiego modelu w klasie kompakt, którego cena zamknie się w granicach 30 tysięcy złotych. Wzorem do naśladowania dla konstruktorów zostałaby Dacia Logan, stworzona przez Renault.

Tania ofensywa koncernu GM

Podczas zeszłotygodniowej konferencji prasowej, Nick Reilly, prezes GM w regionie Azji i Pacyfiku zapowiedział, że koncern bardzo poważnie rozważa możliwość wprowadzenia nowego modelu na prężnie rozwijające się rynki, takie jak chociażby Chiny, Indie oraz kraje Wschodniej Europy. Reilly dodał także, że koncern GM zamierza współpracować z producentami oraz dystrybutorami, którzy oferują swe usługi po najniższych kosztach. W przypadku innych modeli, koncern zamierza korzystać z tanich fabryk oraz inżynierii GM Daewoo Auto & Technology Co. Jednak nie będzie to jedyna alternatywa.

Reilly dodał, że koncern posiada w zanadrzu kilka koncepcji na to jak wejść z sukcesem na wschodzące rynki, aczkolwiek General Motors nie podjęło jeszcze ostatecznej decyzji w tym temacie. Samochodem, który zainspirował koncern do stworzenia nowego auta jest Dacia Logan, zaprojektowana przez Renault. Jest to pojemny kompakt w cenie auta z półki mini. Dla potencjalnych klientów, którzy nie mogą sobie pozwolić na bardzo duże wydatki, cena wynosząca w przeliczeniu 23 tysiące złotych, wydaję się być jeszcze do przełknięcia. Logan jest obecnie oferowany w większej części Europy. Pod koniec obecnej dekady, jego producent zamierza wejść na rynek chiński, indyjski, kolumbijski oraz rosyjski. Widząc zwiększone zainteresowanie rozwijającymi się rynkami, General Motors zamierza wprowadzić bardzo podobną strategię.

Nowe możliwości sprzedaży zainteresowały także Volkswagena. W najbliższym czasie zamierza on produkować nisko-budżetowy samochód o nazwie kodowej EM, którego cena w przeliczeniu wyniesie około 25 tysięcy złotych. Tani samochód ‘dla każdego’ zostanie zbudowany na płycie podłogowej nadchodzącej generacji Polo. Japońska Toyota również nie próżnuje i zamierza poważnie zabrać się za zdobywanie udziałów w azjatyckich rynkach. Jednakże w pełni skończony produkt nie ujrzy światła dziennego wcześniej, jak w okolicach 2010 roku.

Czytaj także:

Więcej Loganów (2006-10-17)

Przestronny Logan (2006-09-29)

Tanie auta VW i GM (2006-11-27)

Tematy w artykule: General Motors

Podobne wiadomości:

GM zainwestowało 1 mld dolarów w auta autonomiczne

GM zainwestowało 1 mld dolarów w auta...

Aktualności 2016-03-15

Cadillac oddzieli się od General Motors

Cadillac oddzieli się od General Motors

Aktualności 2015-08-14

Komentuj:

~cool 2006-11-30

Nowe możliwości sprzedaży zainteresowały także Volkswagena. W najbliższym czasie zamierza on produkować nisko-budżetowy samochód o nazwie kodowej EM, którego cena w przeliczeniu wyniesie około 25 tysięcy złotych. Tani samochód ‘dla każdego’ zostanie zbudowany na płycie podłogowej nadchodzącej generacji Polo. Japońska Toyota również nie próżnuje i zamierza poważnie zabrać się za zdobywanie udziałów w azjatyckich rynkach. Jednakże w pełni skończony produkt nie ujrzy światła dziennego wcześniej, jak w okolicach 2010 roku.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport