mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Targi IAA we Frankfurcie - tak było dwa lata temu

Targi IAA we Frankfurcie - tak było dwa lata temu

Już we wtorek rozpocznie się wystawa samochodowa we Frankfurcie nad Menem - największa tego typu impreza motoryzacyjna drugiej połowy roku, nie tylko na Starym Kontynencie. Nim zaprosimy do wirtualnej wycieczki po frankfurckich halach wystawowych, zapraszamy na krótką wyprawę w przeszłość. Do roku 2011 i poprzedniej edycji wystawy IAA.

Targi IAA we Frankfurcie - tak było dwa lata temu
Wystawa samochodowa we Frankfurcie w 2011 roku miała pokazać światu, że krysys, przynajmniej jeśli chodzi o sektor motoryzacyjny, to już przeszłość. I rzeczywiście, 64. edycja targów IAA, która odbyła się w 60. rocznicę pierwszej wystawy we Frankfurcie (wcześniejsze edycje targów IAA miały miejsce m.in. w Berlinie i Hanowerze), taka była. Wzrosła liczba wystawców (łącznie we wszystkich halach swoje produkty prezentowało 1.012 firm), zwiększyła się powierzchnia wystawowa (235 tys. m2) lecz najważniejsze - nie zabrakło żadnego liczącego się na rynku europejskim producenta samochodów. Nie licząc jedynie Saaba, który walczył wówczas o przetrwanie.

Z punktu widzenia zwiedzających równie ważny był wzrost liczby zaprezentowanych nowości. Mieli oni możliwość zobaczyć na własne oczy aż 183 światowe premiery, w tym po raz pierwszy pokazane koncepcyjne modele.

Wymiernym wskaźnikiem sukcesu 64. edycji wystawy IAA była liczba zwiedzających, których liczba w porównaniu do targów z 2009 roku wzrosła o 10 proc. i wyniosła 928 tys. Co ważne, aż jedna piąta zwiedzających przyjechała do Frankfurtu spoza Niemiec, a z tej liczby 20 proc. to byli goście z Azji (w 2009 r. co ósma osoba). O międzynarodowym charakterze wystawy świadczy także potężna liczba 12 tys. przedstawicieli mediów, którzy do Frankfurtu przyjechali aż z 98 krajów.


Spośród targowych nowości A.D. 2011 dziś wiele cieszy się sporą popularnością na rynku aut nowych. Niewątpliwie jedną z najważniejszych premier poprzedniej wystawy we Frankfurcie był Volkswagen up!. Malutki, miejski Volkswagen dość późno dołączył do walki w segmencie A, jednak dziś jest jednym z jego liderów. Równie ważną nowością, choć z całkowicie przeciwległego bieguna, była nowa generacja Porsche 911, ikony sportowych modeli dla zwykłych zjadaczy chleba. Marki z segmentu premium pokazały zresztą dobitnie, że kryzys ich się nie imał i przygotowały ciekawe propozycje - m.in. Audi R8 Spyder GT, Mercedes SLS AMG Roadster czy BMW M5.

Wracając do modeli, które dziś mniej lub bardziej podbijają rynek, warto wspomnieć o nowych generacjach takich modeli jak Fiat Panda, Honda Civic, Kia Rio, Mercedes klasa B i Hyundai i30 oraz takich całkowitych nowościach jak Opel Zafira Tourer, Mazda CX-5 czy Subaru XV.

To jednak już przeszłość, a co będzie święcić triumfy na tegorocznej wystawie IAA? Przekonamy się już niebawem. Od wtorku ruszają dni przeznaczone dla prasy, a my już teraz zapraszamy do naszego serwisu specjalnego poświęconego tegorocznej edycji targów motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie.



Podobne wiadomości:

Targi Los Angeles 2015 - Top  7 premierowych modeli

Targi Los Angeles 2015 - Top 7 premierowych...

Aktualności 2015-11-19

Audi S4 debiutuje na targach Frankfurt 2015

Audi S4 debiutuje na targach Frankfurt 2015

Premiery 2015-09-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport