mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Targi IAA we Frankfurcie - tak było dwa lata temu

Targi IAA we Frankfurcie - tak było dwa lata temu

Już we wtorek rozpocznie się wystawa samochodowa we Frankfurcie nad Menem - największa tego typu impreza motoryzacyjna drugiej połowy roku, nie tylko na Starym Kontynencie. Nim zaprosimy do wirtualnej wycieczki po frankfurckich halach wystawowych, zapraszamy na krótką wyprawę w przeszłość. Do roku 2011 i poprzedniej edycji wystawy IAA.

Targi IAA we Frankfurcie - tak było dwa lata temu
Wystawa samochodowa we Frankfurcie w 2011 roku miała pokazać światu, że krysys, przynajmniej jeśli chodzi o sektor motoryzacyjny, to już przeszłość. I rzeczywiście, 64. edycja targów IAA, która odbyła się w 60. rocznicę pierwszej wystawy we Frankfurcie (wcześniejsze edycje targów IAA miały miejsce m.in. w Berlinie i Hanowerze), taka była. Wzrosła liczba wystawców (łącznie we wszystkich halach swoje produkty prezentowało 1.012 firm), zwiększyła się powierzchnia wystawowa (235 tys. m2) lecz najważniejsze - nie zabrakło żadnego liczącego się na rynku europejskim producenta samochodów. Nie licząc jedynie Saaba, który walczył wówczas o przetrwanie.

Z punktu widzenia zwiedzających równie ważny był wzrost liczby zaprezentowanych nowości. Mieli oni możliwość zobaczyć na własne oczy aż 183 światowe premiery, w tym po raz pierwszy pokazane koncepcyjne modele.

Wymiernym wskaźnikiem sukcesu 64. edycji wystawy IAA była liczba zwiedzających, których liczba w porównaniu do targów z 2009 roku wzrosła o 10 proc. i wyniosła 928 tys. Co ważne, aż jedna piąta zwiedzających przyjechała do Frankfurtu spoza Niemiec, a z tej liczby 20 proc. to byli goście z Azji (w 2009 r. co ósma osoba). O międzynarodowym charakterze wystawy świadczy także potężna liczba 12 tys. przedstawicieli mediów, którzy do Frankfurtu przyjechali aż z 98 krajów.


Spośród targowych nowości A.D. 2011 dziś wiele cieszy się sporą popularnością na rynku aut nowych. Niewątpliwie jedną z najważniejszych premier poprzedniej wystawy we Frankfurcie był Volkswagen up!. Malutki, miejski Volkswagen dość późno dołączył do walki w segmencie A, jednak dziś jest jednym z jego liderów. Równie ważną nowością, choć z całkowicie przeciwległego bieguna, była nowa generacja Porsche 911, ikony sportowych modeli dla zwykłych zjadaczy chleba. Marki z segmentu premium pokazały zresztą dobitnie, że kryzys ich się nie imał i przygotowały ciekawe propozycje - m.in. Audi R8 Spyder GT, Mercedes SLS AMG Roadster czy BMW M5.

Wracając do modeli, które dziś mniej lub bardziej podbijają rynek, warto wspomnieć o nowych generacjach takich modeli jak Fiat Panda, Honda Civic, Kia Rio, Mercedes klasa B i Hyundai i30 oraz takich całkowitych nowościach jak Opel Zafira Tourer, Mazda CX-5 czy Subaru XV.

To jednak już przeszłość, a co będzie święcić triumfy na tegorocznej wystawie IAA? Przekonamy się już niebawem. Od wtorku ruszają dni przeznaczone dla prasy, a my już teraz zapraszamy do naszego serwisu specjalnego poświęconego tegorocznej edycji targów motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie.



Podobne wiadomości:

Targi Los Angeles 2015 - Top  7 premierowych modeli

Targi Los Angeles 2015 - Top 7 premierowych...

Aktualności 2015-11-19

Audi S4 debiutuje na targach Frankfurt 2015

Audi S4 debiutuje na targach Frankfurt 2015

Premiery 2015-09-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mocna końcówka roku dla Skody
Mocna końcówka roku dla Skody
Listopad był kolejnym, bardzo dobrym miesiącem dla Skody na polskim rynku. Czeska marka poprawiła  wynik aż o 30,2% od tego w analogicznym okresie w roku poprzednim oraz 15,8% lepszy od wyniku z poprzedzającego października.