mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Targi SEMA 2003

Targi SEMA 2003

Siedem nowych pojazdów teamu SkunkWerks Chrysler Group zostało zaprezentowanych na targach motoryzacyjnych SEMA 2003 w Las Vegas.

Chrysler Group wykorzystuje Targi SEMA w Las Vegas jako możliwość pokazania pojazdów o nadzwyczajnych aspiracjach oraz indywidualnym i personalnym charakterze. W okresie ostatnich kilku lat spod ręki VXT Chryslera (Vehicle Excitement Team, zespołu twórczego pojazdów specjalnych) - oraz firm stowarzyszonych w SEMA wyszło ponad sto zindywidualizowanych pojazdów Chrysler, Jeep® i Dodge.
Utworzony w roku ubiegłym team SunkWerks – konstruuje swe pojazdy zindywidualizowane „prosto z fabryki” według własnych reguł. Poszczególne projekty teamu SkunkWerks są przede wszystkim próbnikami, pomysłami marzeń na pojazdy i ich wyposażenie, by badać reakcje klienteli.
Obok ponad 25 pojazdów Chrysler, Jeep i Dodge, stworzonych przez zespół VXT Chryslera we współpracy z innymi firmami rynkowymi, na Targach SEMA 2003 wystawiono siedem autorskich propozycji teamu SkunkWerks.

Samochód koncepcyjny Chrysler PT Coupé

To nowy wyraz entuzjastycznej indywidualizacji słynnego PT Cruisera. We współpracy z firmą Decoma International Inc., team SkunkWerks stworzył PT Cruisera Convertible, czyli kabriolet (w sprzedaży na wiosnę 2004 roku), a teraz pojawia się hard top oraz funkcjonalna, opuszczana tylna klapa – czyli Koncepcyjny PT Coupé.
Dzięki obniżonemu zawieszeniu sylwetka samochodu nabrała agresywności, idealnie współgrając z 19-calowymi aluminiowymi obręczami i niskoprofilowymi oponami Bridgestone. Wnętrze PT Cruisera Coupé otrzymało konturowe siedzenia w układzie 2+2 i wyrazisty wystrój kokpitu. Skórzana, niebieska tapicerka przeważająca z tyłu, uzupełniona jest kombinacją beżowo-perłową w przedniej części kabiny. Lusterko wewnętrzne zawiera wysuwany ekran monitora cofania (kamerę umieszczono w zderzaku tylnym) a całości dopełnia 900-watowy system audio klasy premium z 18 głośnikami.
Pod maską znajduje się 2.4-litrowy silnik benzynowy ‘High Output” o mocy 235 KM z doładowaniem Mopar Stage 1. Dodatkowo zamontowano podwójne końcówki wydechu oraz dwutłoczkowe, wyczynowe zaciski hamulcowe.

Dodge Viper SRT-10 Carbon

Jako rodzaj doświadczalnego laboratorium dla wyczynowych komponentów gamy Mopar Performance Parts, konstruowanych specjalnie dla najszybszego amerykańskiego samochodu sportowego produkcji seryjnej, Dodge Viper SRT-10 Carbon jest jednym z niewielu samochodów o charakterystyce wyścigowej, dopuszczonych do ruchu na drogach publicznych.
„Więcej wszystkiego – oprócz masy” - to temat dominujący w konstrukcji Vipera SRT-10 Carbon: jest lżejszy o ok. 68 kg w stosunku do seryjnego SRT-10, a to dzięki wykonanej z włókna węglowego pokrywie silnika i pokrywie bagażnika a także ultra-lekkim 18 i 19-calowym, kutym obręczom aluminiowym SRT. Także z włókna węglowego wykonano dzielony spojler czołowy, zwiększający docisk kół przednich.
Innymi powodami, dla których Viper SRT-10 Carbon stać się może marzeniem fanów wyczynu są: specjalna wersja 8.3-litrowego silnika V-10 o mocy 625 KM, złożony system zawieszenia kół z amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia i regulacją wysokości nad podłożem oraz wzmocnione stabilizatory.
Wyposażenie dla wyścigów torowych samochodu Viper Competition Coupé obejmuje m.in. samoblokujący (o zwiększonym tarciu) tylny mechanizm różnicowy, chłodnicę oleju przekładni głównej oraz profesjonalne fotele wraz z pasami bezpieczeństwa.

Dodge SRT-4 Extreme

Jest to słynny Dodge SRT-4, którego potencjał został poszerzony do granic praktycznych możliwości. Szerokie zastosowanie włókien węglowych i kompozytów pozwoliło obniżyć masę Dodge SRT-4 Extreme w porównaniu do produkcyjnego SRT-4 o około 226 kg. Jako pojazd idealny wręcz do „rasowania” SRT-4 Extreme wyposażony został w prototypowy system wspomagania turbo Mopar Performance, obniżone zawieszenie oraz imponujący zestaw komponentów wyczynowych, m.in. mechanizm zmiany biegów o skróconym skoku, układ obejścia katalizatora, ogumienie wyścigowe, hamulce StopTech, kute obręcze kół, sześciopunktową uprząż bezpieczeństwa, fotele oraz zdejmowaną kierownicę....marzenie prawdziwego entuzjasty.
SRT-4 Extreme jest w swym rodzaju unikalny. Nadwozie wykonano w subtelnym, metalicznym srebrze, lekkie pokrywy silnika i bagażnika, pas przedni i tylny oraz drzwi boczne zaś – z włókna węglowego. We wnętrzu o intencjonalnie minimalistycznym wyposażeniu - odpowiednim do wyścigów Sports Car Club of America (SCCA) lub organizowanych prywatnie – znajdują się wyczynowe fotele wraz z profesjonalną uprzężą oraz integralna klatka bezpieczeństwa.

Dodge Ram High Output 1500 Sportside

Książę ulic oraz brutalna moc silnika HEMI®. Albo inaczej: sportowy, nisko zawieszony i mocarny pick-up dla entuzjasty „Muscle Cars” w postaci Dodge Ram V-8. Dodge Ram High Output 1500 Sportside łączy obszerną kabinę z otwartą skrzynią ładunkową w konfiguracji akcentującej obniżoną sylwetkę pojazdu – na potężnych 22-calowych kołach i ogumieniu Pirelli Scorpion-Zero. Dzięki schładzaniu powietrza dolotowego oraz zastosowaniu podwójnego układu wydechowego o swobodnym przepływie spalin uzyskano wzrost mocy silnika do 375 KM. We wnętrzu wyróżniają się sportowe fotele typu wyścigowego oraz dodatkowy wzmacniacz mocy audio z głośnikami niskotonowymi a także satelitarny odbiornik radiowy.

Jeep Liberator CRD Diesel

Potężny moment obrotowy silnika wysokoprężnego common rail (CRD) w szerokim zakresie obrotów doskonale ilustruje nieograniczone zdolności marki Jeep w jeździe off-roadowej oraz swe zalety w roli jednostki napędowej.
Pozbawiony wykładzin dywanowych, skórzanej tapicerki i aluminiowych felg Liberator jest przykładem triumfu funkcjonalności nad formą. Jego wyposażenie obejmuje najwyższej klasy system nawigacji GPS, system audio, odsuwany dach brezentowy, cztery fotele z pokryciem winylowym, wyciągarkę o uciągu 4000 kg, masywne stalowe zderzaki oraz płaskie obręcze z odlewu aluminiowego i opony Goodyear Wrangler.

Chrysler Sebring Special

Stworzony ‘na cześć’ słynnego 300M Special - Sebring Special stanowi wyczynową odmianę swego eleganckiego pierwowzoru. Sportowego ducha nadaje mu czterocylindrowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 2.4-litra, rozwijający moc 240 KM i moment 338 Nm. Efektownym akcentem są wkomponowane w tylny pas nadwozia odlewane końcówki podwójnego układu wydechowego.
Osadzony na sportowym zawieszeniu i ogumieniu Bridgestone Sebring Special wyróżnia się przetłoczeniami maski silnika na wzór ‘Crossfire’ oraz smukłymi nakładkami na progi. Całość uzupełniona została spojlerami z przodu i z tyłu oraz nowymi, projektorowymi lampami przeciwmgielnymi w czołowym pasie nadwozia.

Chrysler Pacifica Santa Monica

Ten efektowny samochód w stylu sportowego kombi wyraźnie błyszczy wśród ekspozycji targowej SEMA. Adresowany do entuzjastów jazdy miejskiej wyraźnie pokazuje, iż elegancki, choć pełen sportowego ducha Chrysler Pacifica może stanowić naturalny materiał dla wyszukanej kreatywności.
Uwagę zwraca specjalny lakier Magnesium, jednobarwne listwy ochronne dolnej części nadwozia, nieznacznie obniżone zawieszenie, zwiększonej średnicy hamulce z wyczynowymi zaciskami czterotłoczkowymi oraz chromowane obręcze z niskoprofilowym ogumieniem Continental SportContact.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport