mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Targi w Pekinie: Atrakcje ciekawsze niż Wielki Mur Chiński

Targi w Pekinie: Atrakcje ciekawsze niż Wielki Mur Chiński

Targi w Pekinie to kolejna motoryzacyjna impreza, na której poznaliśmy ciekawe nowości. Większość z nich przeznaczona jest na rynek azjatycki, ale pojawiło się kilka ważnych dla globalnego rynku modeli.

Targi w Pekinie: Atrakcje ciekawsze niż Wielki Mur Chiński
Najważniejszą premierą z perspektywy globalnego rynku motoryzacyjnego wydaje się być SUV pokazany przez Lamborghini. Koncepcyjny model o nazwie Urus w przeciągu najbliższych lat powinien pojawić się na rynku. Segment egzotycznych SUVów robi się co raz ciaśniejszy, ale to właśnie Urus wydaje się być najciekawszym autem wśród pozostałych samochodów.

Jednak inna firma chwali się faktem stworzenia pierwszego „super SUVa”. To londyńska Eterniti, która do Chin przywiozła model Artemis. Ten samochód został już pokazany w Europie podczas zeszłorocznych targów we Frankfurcie, wtedy jeszcze jako Hemera. Teraz debiutuje w Pekinie, w kraju, w którym londyńska firma liczy na największe zainteresowanie tym super SUVem. Auto zostało opracowane m.in. przy współpracy z byłym kierowcą F1, Johnnym Herbertem.

Jeśli chodzi o auta terenowe lub segment aut aspirujących do bycia terenowymi to nie sposób pominąć premiery Mercedesa. Na stoisku w Pekinie prezentowany jest model G klasy w wersji AMG 63. To "słabsza" wersja wzmocnionej "Gelendy" jednak gwarantująca ciekawe wrażenia z jazdy zarówno na szosie jaki w terenie. Warto dodać, że G Klasa to samochód, który od ponad 30 lat nie zmienił się radykalnie, a jego bryła nadwozia stała się ikoną.

Wśród modeli koncepcyjnych pojawił się również Seat Ibiza w wersji Cupra. Koncepcyjny model został wyposażony w silnik TSI o pojemności 1.4 litra, który gwarantuje moc 180 KM, maksymalny moment obrotowy  wynosi 250 Nm. Wersja pokazana w Chinach to na razie jeszcze koncept, który wkrótce powinien trafić do sprzedaży.

Luksusowych koncepcyjnych modeli było kilka, a w śród nich znaleźć można Rolls-Royca Ghosta w wersji Six Senses. Auto zostało stworzone tak by każda jego część oddziaływała na zmysły znane człowiekowi. Całość zaś ma podkreślać fakt, że to nie tylko limuzyna, to Rolls-Royce.

Jeśli miałbym się pokusić o wybór najładniejszego koncepcyjnego modelu to wskazałbym Mercedesa Concept Style Coupe. Auto zapowiada przyszłego "baby CLSa". Koncept pokazany w Pekinie został wyposażony m.in. w napęd 4Matic. Jednak to co stawia ten model na piedestale to stylistyka nadwozia. CLC wygląda lepiej niż obecny CLS. Wersja produkcyjna musi być taka sama jak model koncepcyjny.

Z aut, które przeznaczone są na rynek chiński bardzo dobre wrażenie robi Fiat Viaggio. Auto będzie powstawało w nowej fabryce znajdującej się w Chinach. Pięciomiejscowy sedan to pierwszy samochód połączonych sił firmy GAC i koncernu Fiata.

Salon samochodowy w Pekinie to również okazja do poznania nowinek technologicznych. Dwie najważniejsze pochodzą od Ferrari oraz Jaguara i dotyczą technologii napędowych. Brytyjska marka w Chinach zaprezentowała nowy silnik o pojemności 3.0 litra, który zadebiutuje w nadchodzącym F-Typie. Ferrari zaś na swoim stoisku oprócz modelu F12berlinetta dumnie prezentowała najnowszą wersję swojej technologii hybrydowej, HY-KERS. Ta technologia pojawi się po raz pierwszy w następcy Enzo.


Salon w Pekinie to impreza, która z każdym rokiem będzie znaczyła co raz więcej na mapie targów motoryzacyjnych. Chiny obok Stanów Zjednoczonych i Europy to najważniejszy rynek, gdzie producenci mogą sprzedawać swoje samochody i bez obaw liczyć na duże zyski. Dodatkowo musimy liczyć się z tym, że Chińczycy stworzą w końcu auta, które śmiało będą rywalizować z konkurencją europejską. Na razie tamtejsze samochody są obiektami żartów, ale czy podobnie nie było w latach 90-tych z Kią i Hyundai’em?

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Rolls-Royce Cullinan - SUV z Goodwood

Rolls-Royce Cullinan - SUV z Goodwood

Samochody luksusowe 2016-12-02

Komentuj:

Fiatmaniak 2012-04-27

Ciekawe jak się ułoży współpraca włosko-chińska. Z Amerykanami to trochę inna bajka, oni mają bardzo dobrze rozwiniętą technikę budowy aut, a od chińszczyzny można jeszcze wiele wymagać. Jeśli Fiat narzuci swoje wymogi i normy to będzie dobrze. Wiem że Chińczycy potrafią zarówno produkować tanią tandetę jak i artykuły z najwyższej półki. Patrząc na Viaggio odnoszę wrażenie że ta współpraca przyniesie Fiatowi korzyści.

~Ozbir 2012-04-27

I bardzo dobrze, bo Chiny to wciąż rynek z potencjałem. Brawo dla Fiata za takie podejście do tematu. Viaggio ładny ale nie dla mnie ja wolę Freemonta...

~Seba 2012-04-27

Volvo i Ford też kombinują, żeby mieć swoje fabryki w Chinach. Póki co pisze się o fiacie, ale jak to będzie później? Viaggio na tych zdjęciach wygląda o niebo lepiej niż w innych portalach. Na żywo pewnie lepiej, bo zdjęcia oddają 30% tego, co jest w rzeczywistości nie ujmując Photoshopow-i ;p

~DamianL 2012-04-27

Viaggio? Do tej pory Fiat współpracował tylko z amerykanami na tak szeroką skalę, a tu teraz chiński mariaż... no im takie współprace wychodzą dobrze, więc chyba to dobry ruch, ale chciałbym też żeby to auto było w Europie (nie tylko w chinach) jest całkiem fajne :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport