mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Te auta Cię nie zawiodą, czyli Dekra 2014

Te auta Cię nie zawiodą, czyli Dekra 2014

Niemieccy specjaliści od badań technicznych z firmy Dekra opublikowali kolejny raport awaryjności, w którym uwzględnione zostały wyniki badań na ponad 15 milionach samochodów z dwóch minionych lat. Zobacz, na jakie awarie i przy jakim przebiegu jest narażony Twój model.

Te auta Cię nie zawiodą, czyli Dekra 2014
Raport awaryjności Dekra publikowany jest już od wielu lat i stanowi cenne źródło informacji nt. niezawodności najpopularniejszych na rynku modeli (w rankingu uwzględnione zostały tylko te modele, których minimum 1000 egzemplarzy zostało przebadanych). Z pewnością warto do niego sięgać w sytuacji, gdy jesteśmy zainteresowani nabyciem auta z drugiej ręki. Choć także auta kupione w salonie, które zamierzamy użytkować przez dłuższy okres czasu, w końcu zyskują status używanego...

Modele, które znajdziemy w raporcie Dekry, zostały podzielone na dziewięć klas pojazdów, od segmentu mini po pojazdy dostawcze. Po raz pierwszy w tym roku wydzielona została klasa małych aut dostawczych. Drugim równie ważnym, a może i ważniejszym kryterium, jest aktualny przebieg samochodów, według ekspertów z Dekry, ważniejszy nawet niż wiek auta. Ryzyko wystąpienia konkretnych usterek wzrasta bowiem prędzej wraz z powiększającą się liczbą przebytych kilometrów niż wraz z przybywającą liczbą lat. Dlatego też dane o usterkowości w raporcie zostały podzielone na trzy grupy: do 50 tys. km, od 50 do 100 tys. km i wreszcie od 100 do 150 tys. km.

W raporcie zawarte są informacje o najczęstszych awariach, jakie się pojawiają w samochodach. Usterki podzielone są na pięć głównych grup: układ kierowniczy i podwozie, jednostka napędowa, karoseria, układ hamulcowy oraz elektryka i elektronika wraz z oświetleniem. Natomiast raport nie uwzględnia drobnych usterek wynikających z eksploatacji niektórych części, jak np. zużyte opony czy pióra wycieraczek.

Poza zwycięzcami w poszczególnych klasach Dekra wyłoniła także najmniej awaryjny model bez podziału na klasy i przebieg, który otrzymał tytuł "Bester aller Klassen". Najwyższy współczynnik DMI (wyliczany jako różnica między liczbą wyrażoną w procentach egzemplarzy bez usterek i egzemplarzy ze znaczącymi usterkami) uzyskał Mercedes klasy B (DMI = 93,5). Na drugim miejscu znalazło się tu Audi Q5 (91,0), zaś na trzecim Audi A5 (88,1).

Natomiast najlepszym wynikiem "jednostkowym" może się pochwalić inny z Mercedesów - klasa B, która w swojej klasie była najlepsza z wynikiem na poziomie 99,2 proc. egzemplarzy bez usterki. Niewiele gorszy wynik uzyskało Volvo S60/V60 (konstrukcyjnie niemalże identyczne, więc traktowane jako jeden model w raporcie).

Warto dodać, że na dziewięć klas samochodów w aż sześciu zwyciężyły marki niemieckie, i to z segmentu premium - trzy zwycięstwa Mercedesa, dwa BMW i jedno Audi.



Najmniej awaryjne modele w rankingu Dekra 2014 w podziale na segmenty rynkowe:

SAMOCHODY MINI/MAŁE
- przebieg do 50 000 km
1. Audi A1 (DMI: 96,4)
2. Mazda2
3. Toyota iQ
- przebieg 50 000 do 100 000 km
1. Mazda2
2. Volkswagen Polo
3. Ford Fiesta
- przebieg 100 000 do 150 000 km
1. Mini
2. Toyota Yaris
3. Toyota Aygo

KOMPAKTY
- przebieg do 50 000 km
1. BMW Seria 1 (96,8)
2. Ford Focus
3. Toyota Prius
- przebieg 50 000 do 100 000 km
1. Mazda 3
2. Volkswagen Golf VI
3. Toyota Prius
- przebieg 100 000 do 150 000 km
1. Volkswagen Golf VI
2. Toyota Auris
3. Volkswagen Jetta

KLASA ŚREDNIA
- przebieg do 50 000 km
1. Volvo S60/V60 (98,7)
2. BMW Seria 3
3. Seat Exeo
- przebieg 50 000 do 100 000 km
1. BMW Seria 3
2. Audi A5
3. Audi A4
- przebieg 100 000 do 150 000 km
1. Audi A5
2. Audi A4
3. Mercedes Klasa C

KLASA WYŻSZA ŚREDNIA/WYŻSZA
- przebieg do 50 000 km (97,4)
1. Mercedes Klasa E
2. Audi A6
3. BMW Seria 7
- przebieg 50 000 do 100 000 km
1. Mercedes Klasa E
2. BMW Seria 5
3. Volkswagen Phaeton
- przebieg 100 000 do 150 000 km
1. Mercedes Klasa E
2. Volvo S80/V70
3. Mercedes Klasa S

SAMOCHODY SPORTOWE/KABRIOLETY
- przebieg do 50 000 km (97,2)
1. BMW Z4
2. Porsche 911
3. Audi TT
- przebieg 50 000 do 100 000 km
1. Audi TT
2. Volkswagen Scirocco
3. Porsche 911
- przebieg 100 000 do 150 000 km
1. Mercedes SLK
2. Mercedes SL
3. Porsche Boxster/Cayman

SAMOCHODY TERENOWE/SUV
- przebieg do 50 000 km
1. Mercedes GLK (95,0)
2. Volvo XC60
3. BMW X1
- przebieg 50 000 do 100 000 km
1. Audi Q5
2. Volvo XC60
3. Mercedes GLK
- przebieg 100 000 do 150 000 km
1. Audi Q5
2. BMW X5
3. Porsche Cayenne

SAMOCHODY TYPU VAN
- przebieg do 50 000 km
1. Mercedes Klasa B (99,2)
2. Ford C-Max
3. Volkswagen Sharan
- przebieg 50 000 do 100 000 km
1. Renault Scenic
2. Toyota Corolla Verso
3. Suzuki SX4
- przebieg 100 000 do 150 000 km
1. Volkswagen Golf Plus
2. Toyota Corolla Verso
3. Mercedes Klasa B

MAŁE SAMOCHODY DOSTAWCZE
- przebieg do 50 000 km
1. Skoda Roomster (83,1)
2. Fiat Doblo
3. Citroen Nemo
- przebieg 50 000 do 100 000 km
1. Skoda Roomster
2. Citroen Berlingo
3. Peugeot Partner
- przebieg 100 000 do 150 000 km
1. Volkswagen Caddy
2. Skoda Roomster
3. Volkswagen Transporter

SAMOCHODY DOSTAWCZE
- przebieg do 50 000 km
1. Renault Master (83,1)
2. Volkswagen Crafter
3. Mercedes Sprinter
- przebieg 50 000 do 100 000 km
1. Mercedes Sprinter
2. Volkswagen Crafter
3. Fiat Ducato
- przebieg 100 000 do 150 000 km
1. Volkswagen Crafter
2. Mercedes Sprinter
3. Ford Transit

Jak widać, tegoroczna edycja raportu awaryjności Dekry ponownie została zdominowana przed modele rodzimych marek. Na palcach dwóch rąk można policzyć zwycięzców w poszczególnych kategoriach "klasowo-przebiegowych" spoza Niemiec.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa B
Mercedes Klasa B
Cena podstawowa już od: 105 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Mercedes Klasa E
Mercedes Klasa E
Cena podstawowa już od: 184 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

e-Autoparts_pl 2014-04-03

Szczerze mówiąc to mam kilkoro znajomych którzy posiadają Mercedesa i są bardo zadowoleni,wysoki komfort jazdy i niska awaryjność,do tego często mimo wieku dochodzi brak korozji,myślę ze są godne polecenia.

~rex 2014-03-05

Mój ojciec jeździ Merolem, a ja ciągle szukam mu nowych serwisów. Nie dość, że jest tam co chwila, to jeszcze zdzierają i naciągają. Przyjeżdża z jedną usterką, a wyjeżdża z dwoma innymi, o których serwis uprzejmie go informuje "zrobimy następnym razem: :))

~ssid 2014-03-01

Co mnie obchodzi awaryjnoiść auta do 150 tys km ??? przeciez one w tym przebiegu NIE MAJA PRAWA SIĘ PSUC !!!! Mnie interesuje usterkowośc przy przebiegu 300-4000 tysięcy km !!! to jest dopiero przydatna informacja !!!

~Użytkownik merca 2014-02-28

Witam no proszę jak korupcja działa, na każdym kroku. Ciekawe ile dekra wzięła gotówki od merca że opublikowała taki raport w co drugim zestawieniu merc to jest jawna reklama. Kupisz starego merca 124 / 190 / sprintera 2,9 to pojeżdzisz. Ale ten raport to ściema. Ja sam odwiedziłem swoim 6 letnim okularem co roku ze 20x mechanika sypie się dosłownie wszystko teraz auto stoi w komisie do sprzedania. a ja kupiłem starą audi a6 1,9Tdi 110KM i śmigam aż miło i ile mniej pali ropy. Trochę mnie martwi aluminiowe zawieszenie. Ale jak na razie nie sypie się. Koszt na mechanika i odwiedzenie warsztatu w ciągu tego czasu to 60zł wymiana końcówki drążka kierowniczego. Odpukać autem jeżdze 11 miesięcy i nic się nie dzieje. Gdzie jeżdząc merolem w ciągu roku na najniższe wydatki związane z awariami wydałem 4000zł. jakby było ASO lub serwis pewnie było by dwa razy tyle. W następnym roku koszty wzrosły do 6000zł. Co za chiński złom. Merc stoi i gnije w komisie już rok. I żadnego konkretnego zainteresowania. Pozdrawiam wszystkich miłośników merca. Oczywiście STAREGO MERCA te po 2000r to wszystko ściema. Byle by dać zarobić serwisom. Kupujesz nowe auto dostajesz upust itd ale ten upust za 2lata zostawisz w serwisie razem z odsetkami i twoimi nerwami nie mówiąc o portfelu. Sumując 2lata używania merca masz 10tyś zł w plecy na samych mechaników i wciskają ci kit że to wina paliwa, czy oleju itd. Merc obecnie to ładnie wyglądający SYF. made in china. Nigdy więcej nowego merca a miałem ich w ciągu 12lat 4 egzemplarze.

~MB 2014-02-28

Pewnie miałeś W211 z 2003-2004 z prywatnego TANIEGO importu ze skręconą szafą :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport