mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Te samochody nadają się już tylko na złom

Te samochody nadają się już tylko na złom

Podejście do używanych samochodów w Polsce i Niemczech różni się diametralnie. Z reguły te samochody, które według Niemców nie nadają się już do jazdy, spokojnie dożywają starości na polskich drogach. Zobaczcie, jakie samochody najczęściej trafiają na złom za zachodnią granicą.

Te samochody nadają się już tylko na złom

Jedna z niemieckich firm, zajmująca się kasowaniem starych samochodów przeprowadziła szybką statystykę dotyczącą marek i modeli, które trafiają najczęściej do maszyny zwanej prasą. Pod kątem wieku samochodów najstarszymi modelami są z reguły Volkswageny. Ich wiek dobija nawet do 26 lat. Modele Hondy i Mitsubishi "dożywają" wieku 22 lat. Toyota, BMW, Audi, Volvo i Mercedes dożywają średnio 19 lat. Alfa Romeo, Lancia i Kia średnio w wieku 14 lat trafiają na złom. 

Oto lista modeli najczęściej meldujących się na niemieckich złomach.


Peugeot 106

Ten miejski samochód z Francji miał swój debiut w 1991 roku. Auto było produkowane aż do 2003 roku. Jednak na niemiecki złom trafia z reguły wersja produkowana w pierwszych pięciu latach, przed face-liftingiem. Auto było dostępne z niewielkimi silnikami benzynowymi o pojemności od 1,0 do 1,6 litra. W gamie pojawiły się także jednostki wysokoprężne bez turbodoładowania o pojemności 1,4 i 1,5 litra.


Volkswagen Polo II
Kto by pomyślał, że na liście najczęściej złomowanych samochodów może się pojawić ten hit. Co prawda premiera drugiej generacji Polo miała miejsce w 1981 roku, ale niewiele modeli dożyło do dzisiejszych czasów. Auto, które dość często pojawia się na złomowisku to produkowany w latach 1990-1994 model po face-liftingu. Bardzo często są to egzemplarze trawione przez rdzę. 


Ford Ka

Ten model spokojnie mógłby wygrać kilka rankingów, gdzie tematem przewodnim są usterki oraz podatność na korozję. Pierwsza generacja małego miejskiego Forda kończy właśnie swoje drugie życie na rynku wtórnym. Samochód był produkowany dość długo, bo w latach 1996-2008. W końcowych latach produkcji firma produkowała także dość ciekawą wersję kabrio. Jednak nowy Ford Ka współdzielący konstrukcję z Fiatem 500 nie robi już takiej furory. 


Ford Escort

Oto kolejny model, który jeszcze dekadę temu był niemieckim hitem eksportowym. Ostatnia odsłona modelu, produkowana w latach 1995-1998 właśnie kończy żywota. Niedługo potem został on zastąpiony godnie przez Focusa, którego pierwsza i druga generacja przeżywają drugie życie na rynku wtórnym.


Fiat Punto

Kolejna marka na "F", ale tym razem z gorącego południa. Pierwsza generacja Punto pojawiła się na rynku w 1993 roku. Dwa lata później auto zgarnęło tytuł Samochodu Roku. Następca Uno jest produkowany do dziś, ale jego pierwsza generacja zaczyna być coraz rzadszym widokiem na europejskich drogach. 


Ford Fiesta IV

Trzecia generacja Fiesty jeszcze kilka lat temu cieszyła się popularnością jako tani samochód do sprowadzenia z Niemiec. Po kilku latach przyszedł czas na schyłek czwartek generacji, która była produkowana w latach 1995-1999. Auto było oferowane jako trzy- lub pięciodrzwiowy hatchback. Fiesta czwartej generacji miała swój model-bliźniak w postaci Mazdy 121. 


Volkswagen Polo III

Kolejne Polo w zestawieniu. Tym razem jest to wersja, która zadebiutowała w 1994 roku i była produkowana aż do 2001 roku. Samochód był oferowany w różnych wersjach nadwoziowych: hatchback, sedan, kombi. Kiedyś częsty widok na drogach, dzisiaj częsty bywalec skupów złomu. 


Renault Twingo

Na rynku za moment pojawi się trzecia generacja francuskiego malucha, a pierwsza wersja trafia właśnie na czołówkę rankingu złomiarskiego. Samochód zadebiutowało w 1993 roku i był produkowany aż do 2006 roku. Z tym modelem wiąże się ciekawy, polski wątek. Auto zaprojektowane przez Francuzów bardzo mocno przypomina projekt Beskid, z którego wykorzystano wiele patentów dotyczących chociażby aerodynamiki. 

 


Volkswagen Golf III

Trzecia generacja jednego z najbardziej rozpoznawalnych niemieckich kompaktów jeszcze niedawno była synonimem importu z Niemiec. Produkowany w latach 1991-1997 model powstał w liczbie prawie 5 milionów egzemplarzy. Auta z początku produkcji zaczynają masowo trafiać na złom. Dlatego też nie powinno dziwić pierwsze miejsce w rankingu.

Tematy w artykule: akcyza import samochodow Niemcy

Podobne wiadomości:

Akcyza samochodowa 2017 wejdzie z opóźnieniem

Akcyza samochodowa 2017 wejdzie z opóźnieniem

Finanse i prawo 2016-12-06

Nowa akcyza na samochody - rząd pracuje nad zmianami

Nowa akcyza na samochody - rząd pracuje nad...

Finanse i prawo 2016-10-13

Komentuj:

~kazek 2014-08-08

a ciekawa jak taka statystyka wyglądałaby na polskim rynku, średnia wieku 30+....

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport