mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Telematyczny system Volvo Bus

Telematyczny system Volvo Bus

System telematyczny Volvo Bus jest narzędziem, które może w łatwy sposób obniżyć koszty operatorów autobusów i autokarów. Wystarczy zalogować się na stronie internetowej, aby uzyskać dostęp do informacji, które mogą pomóc w optymalizacji działań operatora.

Telematyczny system Volvo Bus
Telematyczny system Volvo Bus istnieje od prawie 20 lat. Przez cały ten czas, system był ciągle udoskonalany w oparciu o informacje zbierane przez firmę na temat potrzeb istniejących w przemyśle autobusowym. Obecnie podejmowane działania mają uczynić system bardziej przejrzystym dla użytkownika, jednocześnie stając się bardziej zaawansowanym, by jeszcze skuteczniej przyczynić się do wzrostu efektywności działań operatora.
Podstawą systemu telematycznego Volvo Bus jest wyposażenie autobusów w system, który umożliwia utrzymanie zdalnej komunikacji z ośrodkami kontroli ruchu drogowego, ośrodkami kontroli ruchu operatora i z warsztatami. Na wyposażenie takie składa się komputer stacjonarny, nadajnik GPS i telefon komórkowy. System można zainstalować podczas produkcji autobusu, ale można go również zamontować we wszystkich nowoczesnych modelach w późniejszym terminie. System nie jest przeznaczony wyłącznie do autobusów Volvo, klienci posiadający w swojej flocie autobusy innej marki, mogą zamontować go we wszystkich pojazdach.

Dostępność na każdym komputerze
To, co stanowi o prostocie systemu, to między innymi fakt, że wszystkie informacje z autobusu dostępne są na każdym komputerze, który jest podłączony do Internetu. Wystarczy podać hasło, aby uzyskać potrzebne informacje w postaci czytelnych raportów.
Telematyczny system Volvo Bus składa się z trzech modułów, które można zakupić i stosować razem lub oddzielnie. W przypadku stosowania jednego tylko modułu, w łatwy sposób można włączyć pozostałe dwa w późniejszym czasie. Wystarczy tylko wcisnąć kilka przycisków.
System telematyczny jest odpowiedzią na zapotrzebowanie na błyskawiczne pozyskiwanie bieżących informacji i wiedzy. Im więcej informacji o działaniu pojazdu oraz sposobie jego prowadzenia posiadają operatorzy, tym lepiej są oni w stanie zaplanować kolejne czynności i osiągnąć wzrost efektywności.
Koszty paliwa to najczęściej jedna z najważniejszych kwestii dla operatorów. Jeśli istnieje sposób na minimalne chociażby zmniejszenie zużycia paliwa, można dzięki niemu uzyskać znaczące oszczędności. Możliwość kontroli spalania i promowanie oszczędnego stylu jazdy przekłada się więc na natychmiastowy zysk.

Raporty dotyczące zużycia paliwa
Dzięki telematycznemu systemowi Volvo Bus, operatorzy będą otrzymywać raporty z dokładnie takimi informacjami, jakich potrzebują. Taką informacją może być zużycie paliwa przypadające na autobus i kierowcę, liczba godzin pracy autobusu, jego średnia prędkość, liczba postojów, obciążenie oraz wiele innych. Raporty są dostosowane do potrzeb danego klienta.
Ponieważ sposób jazdy danego kierowcy ma tak duży wpływ na zużycie paliwa oraz na komfort i bezpieczeństwo pasażerów, możliwe jest uzyskanie raportów dotyczących poszczególnych kierowców. W systemie dostępne są dane na temat tego jak szybko kierowcy przyspieszają, z jaką siłą hamują, jak długo autobus nie działał i czy autobus jedzie z nadmierną prędkością. Informacje te mogą być wykorzystane do rozmów z kierowcami na temat rozwoju kariery lub jako podstawa do odbycia odpowiednich szkoleń.
Długość czasu eksploatacji autobusu ma wartość standardową. Jednakże, zważywszy na fakt, iż autobusy są prowadzone w różny sposób i w różnorodnych warunkach, okresy te powinny być odpowiednio dostosowane. Do ich wyznaczenia może również posłużyć telematyczny system Volvo.

Dostosowane okresy eksploatacji
Telematyczny system przechowuje dane na temat tego, w jaki sposób autobus jest użytkowany i jednocześnie rejestruje informacje z systemów komputerowych zainstalowanych w nowoczesnych pojazdach. Jeśli odbiegają one od standardowych wartości, długość czasu eksploatacji zostanie również dostosowana do sposobu użytkowania autobusu. Może to oznaczać zarówno wydłużenie jak i skrócenie okresu eksploatacji, ale ważne jest to, że przyczynia się do utrzymania autobusu w optymalny sposób.
Ponieważ informacje o stanie autobusu są przesyłane zdalnie do warsztatów, operatorzy mają możliwość zaplanować z dużym wyprzedzeniem konieczność naprawy każdego pojazdu. Warsztaty będą również w stanie wystarczająco wcześnie zadbać o dostępność niezbędnych części zamiennych.
Jeden z modułów służy do ustalania pozycji autobusu i informowania o sytuacji w ruchu drogowym. Telematyczny system Volvo Bus sprawdza się idealnie, gdy autobusy muszą zostać przekierowane z powodu problemów na trasie przejazdu. Położenie autobusu jest wyświetlane w czasie rzeczywistym na mapie w komputerze za pośrednictwem Internetu.
Moduł może być również wykorzystany do przekazywania pasażerom informacji o planowanych godzinach przyjazdu autobusu na poszczególne przystanki w czasie rzeczywistym. Informacje te mogą być wyświetlane na ekranach ciekłokrystalicznych umieszczonych na tablicach przystankowych lub poprzez Internet na komputerach stacjonarnych i w telefonach komórkowych.

Podobne wiadomości:

Autobusy szkolne są w tragicznym stanie

Autobusy szkolne są w tragicznym stanie

Aktualności 2016-11-25

ITD ostro kontroluje autobusy i gimbusy

ITD ostro kontroluje autobusy i gimbusy

Aktualności 2016-10-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport