mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Jak co roku, dziennikarze autor motor i sport przygotowali obszerny test opon letnich. Pod lupę wzięli dziewięć kompletów opon w rozmiarze 215/60 R17 - idealne do modnych dzisiaj SUV-ów i crossoverów. Zobacz, które "gumy" są najlepsze w 2016 roku.

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Test opon letnich 2016, dziennikarze auto motor i sport przygotowywali już jesienią zeszłego roku. Wtedy naprzemiennie pada deszcz i świeci słońce - to idealne warunki na przeprowadzenie badań nad oponami. Jako miejsce do testu wybrano Włochy i zamknięty tor testowy. Jako auto wybrano Opla Mokkę, przedstawiciela bardzo modnego dziś segmentu SUV-ów i crossoverów.

Wśród badanych "gum" znalazły się produkty z półki premium (Bridgestone Turanza T001, Continental PremiumContact 5, Pirelli Scorpion Verde, Michelin Primacy 3), nowość (Goodyear Efficient Grip SUV), nieco tańsze propozycje (Falken ZIEX ZE 914 Ecorum, Nokian Line SUV, czy Toyo Proxes CF 2 SUV), a także opona z Chin (Linglong Greenmax 4x4 HP). Najnowszy test letnich opon odpowiada na pytanie, czy warto dopłacić za droższe opony i mieć pewność, że mają lepsze właściwości niż tańsze?

Dwa Ople Mokka wyposażone w aparaturę pomiarową zaliczają kolejne ćwiczenia na torze według ścisłej procedury, za każdym razem z innym kompletem opon. Jedno auto precyzyjnie jak zegarek przejeżdża kolejne okrążenia badając, w którym momencie opony zaczną zachowywać się niebezpiecznie. Drugie zdziera gumy hamując na suchym asfalcie: na każdy komplet opon przypada 10 pełnych hamowań z prędkości 100 km/h, wraz z niezbędnymi powtórkami daje to znacznie ponad sto hamowań w każdej kategorii (na suchym i na mokrym). 

Żeby wyniki były rzetelne, pomiary trzeba było wykonać kilkakrotnie. W każdej kategorii opony oceniano według wcześniej opracowanego wzoru. Opona, która w danej kategorii wypadła w pomiarach najlepiej otrzymuje maksymalną liczbę punktów, czyli 10. Na łączną ocenę składają się obiektywne pomiary przeprowadzone z wykorzystaniem aparatury, jak i oceny subiektywne dokonane przez doświadczonych kierowców testowych.

Po kilku dniach ciągłego jeżdżenia, hamowania i skręcania, przyszedł czas na żmudne podliczanie i wpisywanie wyników. My już wiemy, które opony są najlepsze. Sprawdź sam i zainwestuj w najlepsze opony letnie w 2016.

Tematy w artykule: opony test opony letnie

Podobne wiadomości:

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów autonomicznych

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów...

Technika 2016-03-15

Test opon zimowych 2015 w nowym numerze auto motor i sport

Test opon zimowych 2015 w nowym numerze auto...

Aktualności 2015-10-24

Komentuj:

~Yokohama AE50 2017-04-25

U mnie najlepiej sprawdzają się jak na razie Yokohamy AE50. Dobra przyczepność na mokrej drodze, nie występuje zjawisko aquaplanningu. Auto jeździ stabilnie, zachowuje tor jazdy, nie pływa jak to czasami bywało na innych gumach. Do tego mają fajną cenę jak na segment premium.

~Miłosz 2016-12-29

Ja teraz żonce do Yariski kupowałem całoroczne. I tak zimą nie wsiada za kółko bo się boi, także nie ma co kasy w dwa komplety wykładać. Na aaaopony.pl znalazłem dośc tanio akurat dopasowane.

~Arturo 2016-10-21

Najwyższa pora na rozejrzenie się za oponami zimowymi. Jeżeli macie forda, to polecam Wam skorzystanie z ich akcji serwisowej:n http://bit.ly/1QWdi7h. Jak do tej pory zawsze mogłem tam liczyć na szybką wymianę i promocyjne ceny.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.