mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Test opon zimowych 2015 w nowym numerze auto motor i sport

Test opon zimowych 2015 w nowym numerze auto motor i sport

Mamy połowę października, więc już najlepszy czas na zmianę opon na zimowe. Magazyn auto motor i sport przeprowadził najnowszy test zimówek, w których bierze udział 10 kompletów opon zimowych. Zobacz, jak redaktorzy testują nowe gumy i jakie opony znajdziesz w teście.

Test opon zimowych 2015 w nowym numerze auto motor i sport

Idzie zima. Trzeba już pomyśleć nad nowym kompletem opon zimowych. Zanim pójdziesz do sklepu, zajdź do kiosku, gdzie znajdziesz najnowszy numer miesięcznika auto motor i sport. A w nim test opon zimowych 2015.

Nie patrz tylko na markę opony. Sprawdź, co warto wiedzieć o gumach i jak prawidłowo odczytywać "szyfry", których pełno na czarnych kołach.

Do testu wybraliśmy opony w rozmiarze 225/50 R 17. Dlaczego akurat te? Wiele nowych samochodów
średniej klasy wyposaża się dzisiaj fabrycznie w takie właśnie gumy – mają je np. nowe Audi A4, BMW Serii 3, Volkswagen Passat czy Mercedes Klasy C. Opony tej wielkości coraz częściej wybierane są jako zimówki, a także wyglądają lepiej i dobrze spisują się w zimowych warunkach.

Ze zwycięzcą dotychczasowych testów, oponą Conti WinterContact TS 850, mierzą się trzy nowe gumy (Dunlop Winter Sport 5, Goodyear UltraGrip Performance Gen. 1 i Nokian D4) , trzy dostępne na rynku już wcześniej (Pirelli Sottozero 3, Yokohama W.Drive V905 oraz Bridgestone Blizzak LM-32S) i trzy tańszych marek (GT Radial Champiro WinterPro HP, Falken EuroWinter HS-449, Cooper WeatherMaster SA2).

 

>>> Najnowszy test opon zimowych 2015 już jest! Zobacz, która opona jest najlepsza <<<

 

Jak redaktorzy auto motor i sport testują opony? Procedura testowa jest bardzo skomplikowana. W teście bierze udział 10 modeli, ale to nie znaczy, że wystarczy wziąć 40 opon, założyć po komplecie na auto i jechać. Razem bierze się ok. 100 sztuk opon, do przewiezienia wszystkich gum potrzebny jest 40-tonowy tir. Test wykonuje się wczesną wiosną, więc jedyne miejsce, na którym panują odpowiednie warunki to Laponia. Pięć dni - tyle czasu potrzebuje ciężarówka, żeby dotrzeć z Niemiec na odległą północ Europy. Tu liczy się teraz każda chwila, bo pogoda może się zmienić, a temperatury powyżej zera lub nagłe opady śniegu mogą uniemożliwić jazdy testowe.

Żeby test był wiarygodny, próby przeprowadza się kilkukrotnie. Opony bada się na suchej i mokrej nawierzchni oraz na śniegu. Sprawdza się je m.in. w kategorii hamowanie, prowadzenie, opór toczenia, aquaplaning czy trakcja. Kluczową rolę odgrywa tutaj samochód. Specjaliści z "auto motor i sport" zdecydowali się na Mercedesa Klasy C. 

Rozbieżności w ocenach opon są duże. Zwycięska guma otrzymała bardzo wysoką ocenę (9,2 na 10). Najgorsza zaledwie 7,0. Jednak usprawiedliwione jest to częściowo ceną - najgorsza opona w teście jest też najtańsza, jedna sztuka kosztuje zaledwie 290 zł, w momencie gdy najdroższa - 570 zł. Sprawdź, czy zawsze opłaca się wybierać drogie opony.

Chcesz wiedzieć, jaka opona wygrała wielki test opon zimowych i które są warte polecenia? Wystarczy, że kupisz nowy numer miesięcznika auto motor i sport. Szukaj go w Twoim kiosku lub zamów prenumeratę do domu!

Tematy w artykule: opony opony zimowe

Podobne wiadomości:

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Aktualności 2016-04-05

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów autonomicznych

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów...

Technika 2016-03-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport