
Aygo wraz z rodzeństwem zawodzi poprzez brak w standardowym wyposażeniu poduszek powietrznych chroniących przed uderzeniem bocznym oraz kontroli trakcji. Po opublikowaniu testów okazało się, że Toyota począwszy od lipca 2013 roku będzie w standardzie oferowała poduszki boczne chroniąc tułów oraz głowę. Producent wprowadzi również zmiany dodające kontrolę stabilności auta, funkcję przypominającą pasażerowi o konieczności zapięcia pasów oraz system ISOFIX. Podobne zmiany wprowadzi Peugeot i Citroen.
Cała trójka z Kolina w podsumowującym wyniku uzyskał jedynie trzy gwiazdki na pięć, co w dzisiejszych czasach jest słabym wynikiem i dla producentów może się to odbić gorzką czkawką. Słabo wypada ochrona dorosłych (68%) oraz pieszych, nawet poniżej 60%( dokładnie 53%). Najgorszy wynik jaki uzyskały Toyota Aygo, Peugeot 107 oraz Citoren C1 pojawił się podczas testów przy uderzeniu w tył auta oraz przy montażu fotelików dziecięcych. Dobrze jednak, że producenci biją się w pierś i obiecują poprawić swoje auta.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!