mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > To nie Passat, to Roewe 550

To nie Passat, to Roewe 550

Po raz kolejny chińscy designerzy zaimponowali swoim świeżym i oryginalnym pomysłem na nowe auto. Oto Roewe 550, czyli wierna kopia Volkswagena Passata znanego w Chinach jako Magotan.

To nie Passat, to Roewe 550

Chińska marka Roewe uzyskała w 2005 roku prawa do produkcji aut MG-Rover. Owocem tego przedsięwzięcia był Roewe 750E, czyli chiński klon modelu Rover 75. Jednak prężna chińska marka ma w zanadrzu kolejny model, który rok temu zadebiutował na salonie samochodowym w Pekinie jako W2 Concept Car.

Właśnie przedstawiono jego gotową do produkcji wersję seryjną pod nazwą Roewe 550. Niestety Chińczycy nie byliby sobą gdyby w ostatniej chwili czegoś nie zmienili (czytaj skopiowali). Z całkiem zgrabnego pojazdu koncepcyjnego W2 uczynili bowiem wierną kopię Volkswagena Passata, co gorsza (dla Roewe) oferowanego na tamtejszym rynku przez VW pod nazwą Magotan.

Jednak w tym przypadku chodzi o coś więcej niż zwyczajową dla chińczyków manię kopiowania wszystkiego. Koncepcyjne auto Roewe miało wszelkie szansę na to, aby stać sie pierwszym od lat naprawdę udanym chińskim projektem. Widać to choćby patrząc na tylną część auta, które choć przypomina Passata, to jednak nosi dużą dawkę oryginalności, podobnie jak wnętrze konceptu.

Teraz "pomysłowi" designerzy z Roewe będą musieli tłumaczyć się przed prawnikami wynajętymi przez koncern VW.

Tematy w artykule: MG Rover Roewe Magotan

Podobne wiadomości:

MG: Bo koncept musi być ciekawy

MG: Bo koncept musi być ciekawy

Premiery 2012-04-24

MG znów na Wyspach

MG znów na Wyspach

Aktualności 2011-02-21

Komentuj:

~Ja 2009-10-04

Ten samochód nie ma nic wspólnego z Passatem. Ktoś kto pisze takie bzdury jest niepoważny i nie obeznany w temacie. Prace nad tym modelem (W2) trwały jeszcze w UK, przed upadkiem marki Rover.

~bugatti 2008-03-28

A Chinczycy zwłaszczanie są fachowcami jedynie to w robieniu kopi samochodów innych marek i robieniu sobie wrogów wśrud innych koncernów motoryzacyjnych.Sorry ale taka prawda.Wielka szkoda że własnego designu nie mają bo w ten sposób by unikneli wielu konfrontacji sądowych z innymi koncernami.i nie mieli by tylu wrogów i przeciwników.Nie wspominam wogle o testach bezpieczeństwa ktorych poprostu nie zdają ich samochody.To bardzo niebezpieczna i makabryczna sytuacja.ale to już inna historia tak samo z dieslami napędem hybrydowym i elektrycznym i benzyniakami to to już naprawdę nie ta historia i nie to miejsce bo bym chyba prze z pare lat pisać musial.I jeszcze wiele lat minie zanim Chinczycy sie przystosują do obowiązujących norm i standardów obecnego swiata i nauczą się wlasne samochody robić bez kopiowania innych.I każdy o własnym stylu.

~Greg 2008-03-28

Ładniejszy od Paska, ale cóż.

~chińczyk 2008-03-28

to nie kopia, ale trudno, nie każdy jest fachowcem...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport