mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Top 10: Najbardziej kontrowersyjne stylistycznie samochody

Top 10: Najbardziej kontrowersyjne stylistycznie samochody

Chęć wyróżnienia się z tłumu powoduje, że często wybieramy różne produkty o dość kontrowersyjnym designie. Tak jest też z samochodami, pośród których można znaleźć wiele nudnych czy przeciętnych stylistycznie, ale i takich, których wygląd budzi niezwykle dużo kontrowersji. Przedstawiamy nasz redakcyjny Top 10 najbardziej kontrowersyjnych samochodów.

Top 10: Najbardziej kontrowersyjne stylistycznie samochody

Kontrowersyjne - to słowo-klucz do dzisiejszego zestawienia. Nie chodziło nam bowiem o wybór najbrzydszych samochodów, jakie jeżdżą bądź jeździły po drogach. Choć niektóre z naszych kontrowersyjnych modeli z pewnością załapałyby się również i do takiego zestawienia Top 10 najbrzydszych aut. Nam chodziło jednak o wybór takich modeli, które dość mocno zaszokowały w momencie swojego debiutu rynkowego. A szokować przecież można i wyjątkowo szkaradnym designem, ale również niezwykle nietypowym. Co więcej, szkaradny dla jednych, może być urokliwym dla innych. W końcu de gustibus non est disputandum...

W naszym rankingu skupiliśmy się wyłącznie na autach współczesnych, czyli z obecnego stulecia. Jest wprawdzie kilka, które pojawiły się w sprzedaży w latach 90. ubiegłego stulecia, ale również w tym znajdowały się wciąż w ofercie rynkowej. Chcieliśmy także pozostać jedynie w obrębie Starego Kontynentu (czyli modeli oferowanych w sprzedaży w Europie), jednak kilka niedostępnych u nas aut musiało trafić do tego zestawienia.

Panie i Panowie oto nasz, całkowicie subiektywny Top 10 najbardziej kontrowersyjnych stylistycznie modeli XXI wieku.

10. Audi A2 (1999-2005)

To miejskie Audi chyba nieco za wcześnie pojawiło się na rynku. 15 lat temu paliwo nie było tak drogie, miasta nie były tak zatłoczone, nie mówiło się też o kryzysie w motoryzacji. To jednak nie te przyczyny były najważniejszymi, które spowodowały, że Audi A2 słabo się sprzedawało i już po sześciu latach zakończono jego produkcję, nie wprowadzając na rynek następcy. A2 miało bowiem nietypową sylwetkę, z łukowatą linią dachu, z mocno ściętym, niemal pionowym tyłem, z przegródką na tylnej szybie. Dość kontrowersyjna klientela marki z Ingolstadt z pewnością nie była przygotowana na takie nadwozie. Jeszcze nie wówczas.


9. Nissan Cube (2009- )

Nazwa zobowiązuje. Cube to po angielsku sześcian i taki właśnie jest ten minivan, czy jak się też określa - mikrovan. Koncepcja była prosta. Stworzyć auto, które przy minimalnych rozmiarach zewnętrznych, oferuje maksimum we wnętrzu. To po prostu pudełko na kółkach, które z aerodynamiką nie ma chyba nic wspólnego. Nawet po zaokrągleniu kształtów trzeciej generacji tego modelu. Była to też pierwsza generacja, która rok po światowej premierze trafiła do sprzedaży w Europie. Rok też wystarczył, by władze Nissana uznały, że Europejczycy nie mają poczucia humoru i wycofały Cube'a z oferty na Starym Kontynencie.

   


8. Toyota Will Vi (2000-2001)

Auta tego niestety europejscy kierowcy nie mieli okazji kupić ani chociażby zobaczyć na własne oczy. No chyba, że były jakieś przypadki importu prywatnego, bądź ktoś się udał z wycieczką do Japonii. Oryginalna sylwetka, ze ściętym pionowo tyłem bardziej przypomina żelazko na kółkach niż samochód. A podobno miała trafić w gusta młodszych klientów. Tu również rok wystarczył, by uznano, że w tym przypadku Japończycy nie znają się na nowoczesnym designie motoryzacyjnym i zaprzestano produkcji auta.

   


7. Pontiac Aztek (2001-2005)

W naszym zestawieniu nie mogło zabraknąć modelu, który w 2008 roku został uznany przez brytyjski dziennik The Daily Telegraph najbrzydszym samochodem świata. Fakt, do atrakcyjnych wizualnie aut Pontiac Aztek nie należy, choć zapowiadający go koncept sprawiał bardzo dobre wrażenie. Aztek był pierwszym modelem koncernu General Motors z niezwykle popularnego dziś segmentu crossoverów. Kto wie, czy gdyby nie mało udana stylistyka, boom na różnej maści crossovery nie nastąpiłby już na początku obecnego wieku. A tak, w ciągu pięciu lat sprzedaż Pontiaca Azteka wyniosła zaledwie 100 tys. egzemplarzy.

 fot. NetCarShow.com fot. NetCarShow.com fot. NetCarShow.com


6. Honda Civic VIII (2006-2011)

Tak, wiemy. Pojawienie się tego modelu w naszym rankingu może wzbudzić największe... kontrowersje. Nie da się jednak przejść obojętnie, a przynajmniej nie dało w 2006 roku, obok ósmej generacji Hondy Civic. Kiedy pojawiły się pierwsze zdjęcia tego modelu, czy też podczas wystawy we Frankfurcie w 2005 roku, trudno było uwierzyć, że mamy do czynienia z wersją produkcyjną a nie prototypem. Tym bardziej, że wcześniejszą generację Civica Honda mocno ugrzeczniła, nadając jej vanowatej sylwetki. Civic nr 8 okazał się jednak sukcesem, zdobył m.in. tytuł North American Car of the Year 2006, a że była to udana stylistyka, świadczy także fakt, że dziś dostępny Civic dziewiątej generacji wcale jakoś nie odbiega designem od swojego poprzednika.


5. Renault Vel Satis (2001-2009)
Niewielu z nas pamięta, a było to przecież nie tak dawno temu, że Renault miało ambicje zaatakować segment premium. Do tego celu miał służyć model Vel Satis. Pomysł okazał się jednak niewypałem, bowiem w ciągu ośmiu lat obecności rynkowej sprzedano nieco tylko ponad 62 tys. sztuk tego modelu. Co było tego przyczyną? Z całą pewnością również nietypowa stylistyka nadwozia, która mocno odbiegała od tego, jak wyglądają luksusowe limuzyny.


4. Nissan Juke (2010- )
Ten model, ze względu na swoją stylistykę, albo się kocha, albo nienawidzi. Niewielki crossover Nissana ma dość zwartą sylwetkę, niezwykle ekstrawagancką i z każdej strony jest autem rozpoznawalnym, ale i mocno kontrowersyjnym. Swoimi charakterystycznymi detalami mógłby obdarować co najmniej kilka innych modeli. Od debiutu Nissana Juke minęły już dwa lata, ale wciąż jego design szokuje niejednego. Szczególnie, że jest dość często spotykany na naszych ulicach.


3. Jeep Cherokee (2013- )
Z kolei ten model ma mocne podstawy, by szokować w najbliższych latach. Najnowszy Jeep Cherokee zadebiutował dopiero w tym roku (kwietniowa wystawa w Nowym Jorku), jeździ tylko na rynku amerykańskim, a w Europie pojawi się za rok. Wersja europejska ma się podobno nieco różnić, ale czy aż tak, by swoim wyglądem nie budzić już kontrowersji? Niektórzy wygłaszają wręcz opinie, że będzie to najbrzydsze auto na świecie. Póki co mamy do czynienia z niecodzienną stylistyką. A przecież mówimy o marce Jeep, słynącej raczej z mocno konserwatywnej linii.


2. Ssangyong Rodius (2004-2013)
Designerski mutant na kółkach. Doczekał się chyba tylu różnych epitetów, ile wydawnictw o nim pisało. Potężny van, w Europie dostępny w wersji siedmiomiejscowej, a u siebie w domu także oferowany dla 9 a nawet 11 osób. We wspomnianym już rankingu dziennika The Daily Telegraph zajął miejsce na najniższym stopniu podium. Co ciekawe, autorem tego projektu był Ken Greenley, który swego czasu był szefem Królewskiej Akademii Sztuki w Londynie (Royal College of Art).


1. Fiat Multipla (1998-2004)
Bezsprzeczny numer jeden naszego zestawienia. Co do tego nie mieliśmy żadnych wątpliwości, choć w rankingu The Daily Telegraph był tylko drugi, jednak już Time uznał go za najgorsze auto wyprodukowane w 1998 r. Co ciekawe, Fiat Multipla zyskał uznanie jurorów Car of the Year, plasując się na drugiej pozycji tego konkursu w 2000 r. Stylistyka pierwszej generacji Multiply do dziś pozostaje niedoścignionym wzorem auta, którym można straszyć innych, zwłaszcza małe dzieci. Wyłupiaste oczy (reflektory) patrzą na nas aż z trzech pozycji, jednak bez dwóch zdań szokujące jest całe nadwozie.



Sprawdź dostępne konfiguracje:

Jeep Cherokee
Jeep Cherokee
Cena podstawowa już od: 145 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
SsangYong Rodius
SsangYong Rodius
Cena podstawowa już od: 119 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: van-5dr.

Podobne wiadomości:

Jeep Renegade Night Eagle II już w salonach

Jeep Renegade Night Eagle II już w salonach

Aktualności 2016-11-24

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

~gość 2013-09-26

BMW GT !!!

~dri 2013-09-18

A Renault Thalia?

~eryk 2013-09-18

a mi tam się Audi A2 podobało, było inne niż wszystkie Audi ,a nie w jedną mańkę wszystko

~wawa 2013-09-16

dodałbym jeszcze renault meganke II toż to był dziwoląg jakich mało :), ale fakt że najwiekszym dziwadłem jest multipla hehe

~misaczek 2013-09-16

a gdzie vw golf, najbarziej zrypane stylistycznie auto jakie znam

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport