mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Top: Tanie kabriolety na lato do 10 tys. zł.

Top: Tanie kabriolety na lato do 10 tys. zł.

Choć pogoda nie do końca dopisuje, Właśnie ruszyło kalendarzowe lato. To dobry moment by pomyśleć o zakupie samochodu, który zapewni wiatr we włosach. Oczywiście nie każdy dysponuje sporymi oszczędnościami, dlatego prezentujemy najciekawsze propozycje do 10 tys. zł. 

Top: Tanie kabriolety na lato do 10 tys. zł.
Samochody z otwieranym dachem to na naszym rynku nadal rzadkość. Jednak na rynku wtórnym można czasami odnaleźć przyzwoicie utrzymane egzemplarze. Nie oszukujmy się, samochód o nadwoziu kabriolet raczej nie powinien być pierwszym samochodem w rodzinie. Zwykle nie jest to to najbardziej praktyczne rozwiązanie pod względem ilości miejsca, a gdy skończą się letnie upały, przyjdzie czas zaparkować go w ciepłym garażu.

Oto kilka propozycji tanich kabrioletów, ale z charakterem. Te samochody mimo upływu lat, nadal potrafią przyciągnąć wzrok. Cenzusem finansowym jest tutaj równowartość około trzech przeciętnych pensji.


Alfa Romeo Spider
Każdy szanujący się fan motoryzacji powinien raz w życiu wypróbować tej włoskiej marki, choć potrafi być czasami bardzo kapryśna. Alfa Romeo Spider ma już swoje lata na karku, ale nadal potrafi zachwycać designem i przede wszystkim właściwościami jezdnymi. Auto było produkowane w  tej odsłonie latach 1995 - 2005. Była to odmiana modelu GTV z otwieranym dachem. Niewielki, dwuosobowy roadster zaprojektowany przez studio Pininfarina był dostępny z dość szeroką gamą jednostek. Za najbardziej ryzykowne, ale zarazem najpopularniejsze uważa się wersje Twin Spark (1,8 oraz 2,0). W tym wydaniu warto zainteresować się wyłącznie odpowiednio serwisowanymi egzemplarzami. Najwięcej emocji dostarczają wersje w układzie V6, dostępne w wersji 2,0 TB (turbo-benzynowa) oraz 3,2. Pierwsza bywa bardzo kapryśna w serwisowaniu, a druga pożera spore ilości paliwa. Mają jednak wspólny mianownik w postaci wspaniałego dźwięku oraz osiągów.


Audi 80 Cabriolet
W tym zestawieniu nie mogło zabraknąć marzenia polskich kierowców z połowy lat 90-tych. Audi 80 w wersji Cabriolet zadebiutowało w 1991 roku i powstało na bazie modelu B4, z którym łączy go nie tylko wygląd, ale także silniki i rozwiązania techniczne. Choć można mu zarzucić brak polotu w wyglądzie, to solidna "blacha-ocynk" zapewnia temu modelowi długowieczność. Kolejnym atutem jest ilość miejsca w środku. Spokojnie pomieścimy tutaj czterech pasażerów. Zaskakuje szeroka gama jednostek oferowanych w tym modelu. Audi jako jeden z pierwszych producentów na świecie proponował w takim modelu silnik wysokoprężny (1,9 TDI o mocy 90 KM). Jednak najpopularniejsze na rynku są czterocylindrowe benzyniaki o pojemności 1,8 oraz 2,0. W ofercie znajdował się również silnik pięciocylindrowy 2,3 litra oraz V6 o pojemności 2,6 i 2,8 litra. 


BMW Seria 3 E30
Ten model w ostatnich latach zyskał sporo na wartości. BMW Serii 3 w typoszeregu E30 coraz ciężej będzie znaleźć w dobrze utrzymanym stanie w wyznaczonej wyżej kwocie. Szczególnie w dobrze utrzymanym stanie, ponieważ wiele egzemplarzy ma problemy z korozją. Dodatkowym problemem jest zalew rynku wtórnego wersjami przerobionymi przez domorosłych tunerów. Użytkownicy podkreślają również, że dużo problemów eksploatacyjnych sprawia dach oraz jego uszczelnienie, gdyż elementy są dość drogie. Jakość wnętrza w tym samochodzie nie powala, ale za to rekompensuje to gama dość pewnych jednostek napędowych. BMW Serii 3 jest napędzane tył, dlatego warto pomyśleć o mocniejszych jednostkach. Podstawowe 1,8 o mocy 113 KM może się okazać zbyt słabe, dlatego warto poszukać wersji co najmniej 2,0 (129 KM)lub 2,5 (170 KM).


Mazda MX-5
Kolejny klasyk w zestawieniu. Na rynku wtórnym auto występuje także pod nazwą Miata, gdyż tak nazywał się amerykański odpowiednik japońskiego roadstera. Pierwszym problemem tego samochodu są jego rozmiary. Przed zakupem warto się do niego przymierzyć, ponieważ niezbyt wygodnie podróżuje się w nim osobom o wzroście przekraczającym 1,80 m. Dlatego w opinii utarło się, że jest to mało męski samochód. Jednak wystarczy przejechać się nim po serii górskich zakrętów, by szybko docenić wkład japońskiej myśli inżynieryjnej. Niech nie zwiedzie Was niska moc silników (w pierwszych generacjach 90 lub 131 KM), gdyż niewielka masa samochodu oraz napęd na tylną oś potrafią zapewnić dużo frajdy. Oprócz kwestii blacharskich samochody te sprawiają raczej mało problemów i nie są kosztowne w serwisowaniu. Wielu właścicieli MX-5 przemieszcza się nimi również poza sezonem. Wtedy przyda się z pewnością zakładany dach typu hardtop.
 

Peugeot 306
W połowie lat 90-tych ten model był pożądany przez wielu na Lazurowym Wybrzeżu, dziś może być dostępny dla przeciętnego Kowalskiego, który pozwoli sobie nim na przejazd po bulwarze w Jastarni. Peugeot 306 Cabrio został zaprojektowany przez mistrzów designu z Pininfariny, dzięki czemu nadal potrafi przyciągać wzrok. Niestety po ciekawym wyglądzie zewnętrznym można było się spodziewać lepszego jakości we wnętrzu, która szybko przywołuje jego wiek. Dużym atutem tego samochodu jest jednak niewielki koszt jego utrzymania. Odradzamy najsłabszy silnik w gamie, czyli 1,6 oferujące w zależności od wersji od 89 do 98 KM. Lepiej rozejrzeć się za wersją o mocy 109 KM lub silniki 1,8 (101-110 KM), a także 2,0 (121 lub 132 KM).  
 

Volkswagen Golf I Cabrio
Choć jego produkcja rozpoczęła się w zamierzchłym roku 1979, ten samochód od paru lat przeżywa swoją drugą młodość. Odnalezienie zadbanej wersji w tym budżecie graniczy niemal z cudem, ale gra może być warta świeczki. Samochód cieszył się swego czasu ogromną popularnością, o czym może świadczyć fakt, że produkowano go nieprzerwanie aż do 1993 roku. Za dostarczenie nadwozia typu cabrio wraz z charakterystycznym środkowym pałąkiem odpowiadała firma Karmann. Masa samochodu wynosiła zaledwie 900 kg, dlatego nie potrzebowało ono mocnej jednostki pod maską. Zupełnie wystarczające były silniki o pojemności 1,6 oraz 1,8 oferujące od 70 do 112 KM. Dostępność części oraz łatwość serwisowania sprawiają, że jest to jeden z najbardziej pożądanych modeli na rynku wtórnym. Problemem może być jedynie odnalezienie idealnego egzemplarza. 

Podobne wiadomości:

Jakie samochody kupują Polacy?

Jakie samochody kupują Polacy?

Aktualności 2016-10-06

Import aut ciągle rośnie

Import aut ciągle rośnie

Aktualności 2016-05-07

Komentuj:

~Mat 2015-06-22

Nie polecam Alfy! Bardzo kruche i nietrwałe, pomimo agresywnego wyglądu i sportowej żyłki, auto. Nieszczelny dach, nietrwałe elementy wnętrza, przecierająca się skóra, pękające paski rozrządu, które trzeba wymieniać co 60tys km. Bublowate i drogie wariatory, nietrwałe elementy zawieszenia, przeciekająca i awaryjna hydraulika dachu. Słowem puszka Pandory! Miałem takie auto niecały rok, trzymałem w garażu, pielęgnowałem, dbałem, a i tak koszty napraw przerosły gigantyczne sumy, jak na mały przebieg. Z tanich kabrioletów mogę polecić Peugeota 307CC. Ma co prawda gumowy układ kierowniczy, nietrwały moduł sterowania dachem, ale silniki są w miarę trwałe (zarówno benzyna jak i diesel 2.0), zawieszenie jest proste i tanie w naprawach. Także jednym słowem, bardzo dobry samochód dla kobiety, albo dla osób, które nie mają w sobie żyłki sportowca. Z bardzo trwałych, ale za to droższych kabrioletów polecam A4, najlepiej przed liftingiem, trwałe silniki benzynowe 1.8T, 2.4 i 3.0 V6, a także w miarę rozsądnym wyborem jest diesel 2.5 TDI V6. Niestety ma "stare" awaryjne wałki rozrządu i trzeba silnik dobrze osłuchać (musi chodzić idealnie równo, nie drżeć, nie chybotać się) i się nim przejechać, czy nie jest zbyt mułowaty. Ma już za to: niezniszczalną pompę wtryskową VP44 (co prawda nie można zrobić na niech chip tuningu, ale coś za coś), trwalszy przepływomierz Hitachi oraz zmodernizowaną mocno instalację CAN (mniej awaryjną, stabilniejszą w działaniu). Unikać jak ognia skrzyń multitronic! Jeśli automat, to tylko w połączeniu z Quattro - niezawodny tiptronic.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport