mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Toyota Hilux Evo - bestia gotowa na Rajd Dakar 2017

Toyota Hilux Evo - bestia gotowa na Rajd Dakar 2017

Toyota South Africa Motors i Toyota Gazoo Racing South Africa przedstawiają potwora, który powalczy o zwycięstwo w styczniowym Rajdzie Dakar 2017. Toyota Hilux Evo wyróżnia się m.in. siłą napędową kierową tylko na oś tylną.

Toyota Hilux Evo - bestia gotowa na Rajd Dakar 2017
„Z obraną koncepcją samochodu wiążemy bardzo duże nadzieje. W istocie nowy pojazd to wciąż najprawdziwsza Toyota Hilux, jednak uważamy, że da nam zupełnie nowe możliwości w Rajdzie Dakar 2017 i następnych imprezach” - skomentował  Glenn Crompton z Toyota SA Motors.

Toyota Hilux Evo została zbudowana według regulaminów i wymagań FIA, przyjętych przez ASO (Amaury Sports Organisation), które jest organizatorem Rajdu Dakar. Auto ma napęd kierowany jedynie na tylne koła. Takie rozwiązanie sprawia, że konstruktor ma dużą swobodę przy tworzeniu, gdyż restrykcje dla samochodów napędzanych jedynie na jedną oś są mniejsze, niż dla aut 4x4.

Hilux Evo waży 1300 kq, czyli o 615 kg mniej niż poprzednik z napędem 4x4. Samochód również wyróżniają większe koła i opony o średnicy 940 mm (805 mm w 4x4) i zawieszenie o zwiększonym skoku. Poza tym Evo posiada układ regulacji ciśnienia w oponach podczas jazdy.



Potwora Hilux Evo zasila wolnossący silnik V8 pochodzący z Lexusa RC F. W nowym aucie zwiększono średnicę zwężki w układzie dolotowym do 38 mm, co przyniosło poprawę osiągów jednostki napędowej. Co ciekawe po raz pierwszy taką samą średnicę zwężki będą mięć konkurencyjne auta Mini i Peugeota. – „To dobra wiadomość” – podsumowuje Crompton – „Nowe auto z mocniejszym silnikiem daje naszym kierowcom większe możliwości podczas przyszłorocznego rajdu.”

Nowy samochód poprowadzi jeden z wielokrotnych tryumfatorów Rajdu Dakar i mistrz FIA Cross Country World Cup, Nasser Al-Attiyah. Jego pilotem będzie Matthieu Baumel. Dwie pozostałe załogi będą stanowić Giniel de Villiers / Dirk von Zitzewitz oraz Leeroy Poulter / Rob Howie.



Obecnie Toyota Hilux Evo będzie przechodzić rygorystyczne próby i testy, po czym zostanie przetransportowana do Ameryki Południowej, gdzie wystartuje z początkiem roku Rajd Dakar 2017.

Komentuj:

~damian 2016-09-09

Ciekawe jak sobie poradzi ale patrząc na opony to nie mam wątpliwości,hilux daje radę w terenie to hilux evo tym bardziej da.

~garry 2016-09-08

Podrasowali je mocno. No i v8 pod maską. Szkoda że teraz w ogólnodostępnych normy tego zabraniają. Podoba mi się.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport