mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Toyota, PSA i BMW najbliżej celu

Toyota, PSA i BMW najbliżej celu

Toyota, PSA i BMW to koncerny, które aktualnie są najbliżej realizacji planów, zakładających obniżenie średniego poziomu emisji CO2 wśród całej gamy modelowej.

Toyota, PSA i BMW najbliżej celu
Firma analityczna JATO Dynamics w specjalnym raporcie poinformowała, że powyższe koncerny są najbliższe realizacji założenia Unii Europejskiej, mówiącego, że do 2015 roku wartość emisji CO2, uśredniona wśród wszystkich modeli gamy danego producenta, powinna wynosić 130 g/km.

Aby osiągnąć ten cel, poziomy limitu są sukcesywnie co rok zmniejszane. I tak: w 2009 roku było to średnio 145,9 g/km, a w 2010 już 140,9. Producenci, którzy się nie zastosują do wytycznych, będą ponosić srogie kary finansowe, co ma nakłonić wszystkich do obniżenia średniej emisji gazów do atmosfery w swoich samochodach.

Od 2012 do 2018 roku każdy koncern, który się nie zastosuje, będzie płacił 5 euro od samochodu za jeden gram powyżej normy, 15 za drugi gram, 25 za trzeci i 95 za czwarty oraz następne. Przykładowo, firma, która rocznie sprzedaje milion samochodów w Europie i przekroczy limit o jeden gram, zapłaci pięć milionów euro kary.

Toyota, PSA oraz BMW muszą zmniejszyć ich średnie wartości o ok 7%, aby osiągnąć tegoroczny limit, jednak np. Daimler, Mazda i Nissan są daleko w tyle - muszą zejść aż o od 19,8% do 17,6%.

Fiat w ostatnim roku był najlepszy pod tym względem - średnio 125,9 g/km. Jednak włoska marka musi zejśc jeszcze bardziej, bo do 116,1% do 2015 roku, a to za sprawą specjalnych ustaleń Unii. UE ustaliła, że będzie każdego producenta brać indywidualnie pod lupę i ustalać mu także oddzielne limity na podstawie średniej wagi wszystkich jego modeli. Jako że Fiat produkuje głównie małe auta, średnia ich waga wyniosła 1.067 kilogramów, zatem limit dla włoskiego koncerny jest dużo niższy.

Podobne wiadomości:

BMW X2 - kolejny crossover z Bawarii

BMW X2 - kolejny crossover z Bawarii

Aktualności 2017-10-27

Peugeot 508 – rozmiar XL

auto motor i sport 0000-00-00

Chociaż zgrabna sylwetka maskuje jego rozmiary, następcy modelu 407 bliżej do aut klasy wyższej średniej niż średniej. Test Peugeota 508 pokazał, że z dwulitrowym dieslem pod maską wielki samochód może spalać... prawie nic.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ELEGANCKI I NOWOCZESNY
ELEGANCKI I NOWOCZESNY
Nie jest już modnym crossoverem, ale przestronnym i komfortowym autem kompaktowym. Odświeżony Citroen C4 Cactus zachwyca na wiele sposobów.