mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Toyota bije rekord Nurburgingu

Toyota bije rekord Nurburgingu

Sportowy oddział Toyoty (Toyota Motorsport GmbH) może poszczycić się kolejnym i to nie byle jakim osiągnięciem. Elektryczny pojazd japońskiej marki pobił rekord toru Nurburgring dla pojazdów napędzanych energią elektryczną.

Toyota bije rekord Nurburgingu
Pojazd TMG EV P001 prowadzony przez Jochena Krumbacha i napędzany wyłącznie silnikami elektrycznymi uzyskał czas 7 minut 47,49 sekundy, wyraźnie poprawiając dotychczasowe osiągnięcie samochodu elektrycznego na Nurburgringu (9 min. 1,388 sek.).

Dzięki dwóm silnikom elektrycznym TMG osiąga 800 Nm momentu obrotowego i rozwija prędkość 260 km/h. Wyjątkowa sprawność zespołu napędowego pozwoliła uzyskać rekordowy czas na trudnym torze o dużej różnicy wzniesień.

Celem, jaki Toyota Motorsport postawiła przed próbą, było przełamanie bariery ośmiu minut na pełne okrążenie. TMG jako pierwszy samochód elektryczny na świecie osiągnął czas wyraźnie lepszy, przy stosunkowo niskiej temperaturze toru. Nowy rekord toru dla samochodu elektrycznego został osiągnięty na oponach drogowych. Czas okrążenia został zweryfikowany przez niezależnych obserwatorów.

Elektryczny TMG, który napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 375 KM, rozpędza się do prędkości 100 km/h w 3,9 sekundy. Prędkość o połowę niższa osiągana jest już po 1,8 sekundy. Maksymalnie auto jest w stanie się rozpędzić do 260 km/h. Energia gromadzona jest w litowo-ceramicznych akumulatorach o masie 350 kg i napięciu 520 V. Masa całego auta wynosi 970 kg, a jego długość to 4.190 mm.

Podobne wiadomości:

Toyota Yaris o mocy 210 KM

Toyota Yaris o mocy 210 KM

Aktualności 2017-01-12

Nowa Toyota Camry debiutuje w Detroit

Nowa Toyota Camry debiutuje w Detroit

Premiery 2017-01-10

Komentuj:

~el_diablo 2011-09-01

Ciekawe na ile okrążeń starcza jedno ładowanie akumulatorów...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Octavia RS face-lifting - najmocniejsza w historii
Skoda Octavia RS face-lifting - najmocniejsza w historii
Kilka tygodni temu poznaliśmy odświeżoną Skodę Octavię, a teraz przyszedł czas na sportowe wcielenie czeskiego przedstawiciela segmentu kompakt. Oto najmocniejsza Octavia RS w historii.