mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Toyota chce być na szczycie do 2010

Toyota chce być na szczycie do 2010

Japoński koncern Toyota, obecnie drugi pod względem liczby sprzedanych aut na świecie, już przymierza się do zdetronizowania obecnego lidera -koncern General Motors.

Toyota chce być na szczycie do 2010

Największe możliwości ciągle pozostają nadal na trzech największych rynkach (USA, Europa i Chiny).

W pierwszych ośmiu miesiącach roku W stanach Zjednoczonych Toyota zwiększyła sprzedaż o 8,8% dystansując wyraźnie pd tym względem bezpośrednią konkurencję. DaimlerChrysler zanotował niewielki wzrost (1,7%), zaś GM i Ford sprzedały mniej aut niż przed rokiem (odpowiednio o 1,8 i 4,8%). Najbardziej popularny model Toyoty - Camry uzyskał lepszy wynik sprzedaży niż łącznie wszystkie modele należących do DaimlerChrysler marek Dodge i Jeep. Sprzedaż Lexusa była wyższa niż wszystkich luksusowych marek Forda oferowanych w Europie (Jaguar, Mercury i Lincoln). Każdy dodatkowy procent udziału w rynku amerykańskim przekłada się na miliard dolarów zysku.

W Europie sprzedaż była o 15% wyższa niż przed rokiem. To wraz ze spadkiem sprzedaży czterech z najlepszych sześciu marek europejskich przełożyło się na wzrost udziału w rynku z 4,7 do 5,1%.

Tym, czym Toyota dystansuje konkurencję, jest sieć ok. 50 zakładów produkujących samochody rozsianych na całym świecie. Przy czym zdecydowana większość z nich wykorzystuje całkowite moce produkcyjne, co u rywali zdarza się nieczęsto. Toyota także z każdego sprzedanego auta uzyskuje zysk, podczas gdy inne marki często muszą dopłacać do sprzedaży niektórych swoich modeli. Na końcu argument, który jest chyba najważniejszy, auta japońskiej marki należą do jednych z najbardziej niezawodnych oferowanych na wszystkich kontynentach.

Jedyną słabszą stroną Toyoty są dilerzy, przede wszystkim w USA i Europie. Klienci często skarżą się na arogancję sprzedawców, którzy sklasyfikowani zostali jako jedni z najgorszych w badaniu satysfakcji klientów na amerykańskim rynku. Aby doścignąć GM, Toyota będzie musiała pozyskać nowych klientów, a będzie mogła to osiągnąć między innymi poprzez poprawę relacji z klientami.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport