mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Toyota najwartościowszą marką

Toyota najwartościowszą marką

W tegorocznym rankingu stu najwartościowszych marek przeprowadzonym przez magazyn "Businessweek" najwyższą lokatę spośród wszystkich marek samochodowych zajęła Toyota.

Toyota najwartościowszą marką

Japońska marka awansowała na siódmą pozycję w rankingu, a jej wartość została oszacowana na 27,9 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 12 procent w porównaniu z ubiegłoroczną listą. Drugie miejsce wśród marek motoryzacyjnych, a dziesiąte w całym rankingu, zajął Mercedes, który był też najlepszą marką niemiecką. Wartość marki Mercedes wynosi 21,8 miliarda USD i jest wyższa o 9 proc. niż przed rokiem.

Największy spadek wartości, a zarazem pozycji w rankingu, zanotowała marka Ford. W porównaniu do ubiegłego roku jej wartość spadła aż o 16 proc., co pozowoliło zająć dopiero 30 pozycję. Spośród wszystkich notowanych w czołowej setce marek samochodowych, Ford jest jedyną, która zanotowała spadek wartości.

W Top 100 marek znalazły się także m.in. BMW na 15 pozycji (+15%, 19,6 mld USD), Volkswagen - 56 (+7%, 6 mld), Porsche - 80 (+4%, 3,9 mld) i po raz pierwszy Lexus, który awansował na 92. lokatę.

Najcenniejszą marką wciąż pozostaje Coca-Cola, której wartość rynkową szacuje się na ok. 67 mld dolarów.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Toyota
Tematy w artykule: Toyota

Podobne wiadomości:

Toyota sprzedała więcej aut niż Volkswagen

Toyota sprzedała więcej aut niż Volkswagen

Aktualności 2017-01-31

Toyota Yaris - nowy silnik 1.5

Toyota Yaris - nowy silnik 1.5

Technika 2017-01-25

Komentuj:

~bugatti 2006-09-21

Super.Ale? co ma w spólnego COCA-COLA z samochodami????????????!!!!!!!!!!!!i kogo obchodzi 67mln dol producenta picia?.Moim zdaniem panie redaktorze nalerzy ten błąd skreślić i poprawić.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.