mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Toyota najwartościowszą marką samochodową

Toyota najwartościowszą marką samochodową

Toyota obroniła pozycję najbardziej wartościowej marki samochodowej. W czołowej setce najcenniejszych marek w bieżącym roku znalazło się w sumie sześć marek ze świata czterech kółek.

Toyota najwartościowszą marką samochodową

W badaniu BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands przeprowadzonym przez Millward Brown Toyota okazała się już po raz siódmy (na dziewięć edycji) marką samochodową o największej wartości. Japońska marka została wyceniona na 29,6 mld USD, co stanowi wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem o 21 proc. Toyota zdołała przezwyciężyć kłopoty związane z potężnymi akcjami serwisowymi w latach 2009 i 2010, które m.in. spowodowały, że w 2010 oraz 2012 roku nie znalazła się na czele tego rankingu.

Drugie miejsce w rankingu zajęło BMW, wartość tej niemieckiej marki wzrosła o 7 proc. do 25,7 mld USD, a trzecie miejsce przypadło Mercedesowi - wzrost o 20 proc. i wartość na poziomie 21,5 mld USD. Czwarte miejsce zajmuje Honda, zaś na piątą lokatę awansował Ford, który spośród przebadanych marek zanotował największy wzrost wartości swojej marki (+56 proc.).

Jedyną marką w kategorii "samochody", której wartość spadła w minionym roku, był Volkswagen (-4 proc.), co spowodowało przesunięcie o jedną pozycję w dół wśród najwartościowszych marek samochodowych. Co ciekawe, spory wzrost zanotowało Audi (+27 proc.), zyskując najwięcej spośród marek segmentu premium.

W rankingu globalnym, bez podziału na kategorie, zwyciężyło Google, wyprzedzając Apple. Google odnotowało wzrost wartości marki aż o 40 proc. do poziomu 158,8 mld USD, zaś wartość marki Apple spadła w tym samym czasie o 20 proc. (147,9 mld USD). Kolejne miejsca zajęły IBM, Microsoft oraz McDonalds. Warto dodać, iż w globalnym rankingu Toyota uplasowała się na 26. pozycji, BMW na 32., a Mercedes na 42.

Najbardziej wartościowe marki samochodowe:

1. Toyota 29,6 mld USD (26) +21 proc.
2. BMW 25,7 mld USD (32) +7 proc.
3. Mercedes 21,5 mld USD (42) +20 proc.
4. Honda 14,1 mld USD (70) +14 proc.
5. Ford 11,8 mld USD (84) +56 proc.
6. Nissan 11,1 mld USD (90) +9 proc.
7. Volkswagen 8,4 mld USD -4 proc.
8. Audi 7,1 mld USD +27 proc.
9. Chevrolet 4,9 mld USD (*)
10. Hyundai 4,6 mld USD +15 proc.

(*) Chevrolet przed rokiem nie znalazł się w czołowej dziesiątce najbardziej wartościowych marek samochodowych


Podobne wiadomości:

Toyota z rekordem aut hybrydowych w Polsce

Toyota z rekordem aut hybrydowych w Polsce

Aktualności 2017-03-13

Mercedes E All-Terrain – polskie ceny

Mercedes E All-Terrain – polskie ceny

Aktualności 2017-03-13

Komentuj:

~MArek 2014-05-22

Nie ma to absolutnie żadnego znaczenia w kontekście rynku europejskiego.

~iwes 2014-05-21

Toyota liderem sprzedaży na świecie jest od lat więc nie zaskoczenie że i tu kroluje. a przecież w XIX w.zaczynali jako producent krosen przędzalniczych :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volvo XC60 - pierwsze teasery
Volvo XC60 - pierwsze teasery
To będzie jedna z najważniejszych premier tego sezonu. Nie tylko globalnie, ale również pod kątem polskiego rynku. Model XC60 jest najpopularniejszym modelem Volvo, mimo że ma już swoje lata. Dlatego przyszedł czas na kolejną odsłonę, a tymczasem producent podgrzewa atmosferę przed premierą.