mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Toyota najwartościowszą marką samochodową

Toyota najwartościowszą marką samochodową

Toyota obroniła pozycję najbardziej wartościowej marki samochodowej. W czołowej setce najcenniejszych marek w bieżącym roku znalazło się w sumie sześć marek ze świata czterech kółek.

Toyota najwartościowszą marką samochodową

W badaniu BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands przeprowadzonym przez Millward Brown Toyota okazała się już po raz siódmy (na dziewięć edycji) marką samochodową o największej wartości. Japońska marka została wyceniona na 29,6 mld USD, co stanowi wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem o 21 proc. Toyota zdołała przezwyciężyć kłopoty związane z potężnymi akcjami serwisowymi w latach 2009 i 2010, które m.in. spowodowały, że w 2010 oraz 2012 roku nie znalazła się na czele tego rankingu.

Drugie miejsce w rankingu zajęło BMW, wartość tej niemieckiej marki wzrosła o 7 proc. do 25,7 mld USD, a trzecie miejsce przypadło Mercedesowi - wzrost o 20 proc. i wartość na poziomie 21,5 mld USD. Czwarte miejsce zajmuje Honda, zaś na piątą lokatę awansował Ford, który spośród przebadanych marek zanotował największy wzrost wartości swojej marki (+56 proc.).

Jedyną marką w kategorii "samochody", której wartość spadła w minionym roku, był Volkswagen (-4 proc.), co spowodowało przesunięcie o jedną pozycję w dół wśród najwartościowszych marek samochodowych. Co ciekawe, spory wzrost zanotowało Audi (+27 proc.), zyskując najwięcej spośród marek segmentu premium.

W rankingu globalnym, bez podziału na kategorie, zwyciężyło Google, wyprzedzając Apple. Google odnotowało wzrost wartości marki aż o 40 proc. do poziomu 158,8 mld USD, zaś wartość marki Apple spadła w tym samym czasie o 20 proc. (147,9 mld USD). Kolejne miejsca zajęły IBM, Microsoft oraz McDonalds. Warto dodać, iż w globalnym rankingu Toyota uplasowała się na 26. pozycji, BMW na 32., a Mercedes na 42.

Najbardziej wartościowe marki samochodowe:

1. Toyota 29,6 mld USD (26) +21 proc.
2. BMW 25,7 mld USD (32) +7 proc.
3. Mercedes 21,5 mld USD (42) +20 proc.
4. Honda 14,1 mld USD (70) +14 proc.
5. Ford 11,8 mld USD (84) +56 proc.
6. Nissan 11,1 mld USD (90) +9 proc.
7. Volkswagen 8,4 mld USD -4 proc.
8. Audi 7,1 mld USD +27 proc.
9. Chevrolet 4,9 mld USD (*)
10. Hyundai 4,6 mld USD +15 proc.

(*) Chevrolet przed rokiem nie znalazł się w czołowej dziesiątce najbardziej wartościowych marek samochodowych


Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Ford Mustang - wersje specjalne

Ford Mustang - wersje specjalne

Aktualności 2016-11-30

Komentuj:

~MArek 2014-05-22

Nie ma to absolutnie żadnego znaczenia w kontekście rynku europejskiego.

~iwes 2014-05-21

Toyota liderem sprzedaży na świecie jest od lat więc nie zaskoczenie że i tu kroluje. a przecież w XIX w.zaczynali jako producent krosen przędzalniczych :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport