mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Toyota ponownie najcenniejsza

Toyota ponownie najcenniejsza

Toyota ponownie została uznana za najbardziej wartościową markę motoryzacyjną na świecie. Tym razem według raportu Top 100 Most Valuable Global Brands 2013 BrandZ, który został opublikowany w dniu wczorajszym.

Toyota ponownie najcenniejsza
Wartość japońskiej marki wzrosła o 12%, do poziomu 24,5 miliarda dolarów (18,6 miliarda euro), dzięki czemu powróciła na pozycję lidera w kategorii marek motoryzacyjnych. W ciągu 8 lat, od kiedy publikowany jest raport BrandZ, Toyota była uznawana za najbardziej wartościową markę w branży 6-krotnie, dwa razy zajmując drugie miejsce.

A przypomnijmy też, że Toyota została uznana za najcenniejszą markę motoryzacyjną, wartą 26 mld dolarów, również według raportu BrandFinance Auto 50 (czytaj więcej na ten temat), opublikowanego w marcu br. Wówczas kolejne miejsca zajęły Volkswagen, BMW, Mercedes oraz Ford.

W rankingu BrandZ układ sił za plecami Toyoty różni się nieznacznie. Drugą pod względem wartości marką jest BMW, która została wyceniona na nieco powyżej 24 mld dolarów, trzecie miejsce zajmuje zaś Mercedes (18 mld dolarów). Volkswagen w tym raporcie zajął szóstą lokatę z wartością na poziomie 8,8 mld USD. W pierwszej dziesiątce uplasowały się po cztery marki niemieckie oraz japońskie, a także jedna amerykańska i jedna koreańska.

Toyota w globalnym raporcie zajęła 23. pozycję, BMW - 24., zaś Mercedes znalazł się na 43. miejscu. W pierwszej setce spośród marek samochodowych znalazły się jeszcze tylko Honda, Nissan oraz Volkswagen, który zamknął tegoroczną listę stu najwartościowszych marek na świecie.

Jak wynika z raportu Top 100 Most Valuable Global Brands 2013 BrandZ, sprzedaż samochodów w niektórych regionach rosła, jednak w wielu pozostałych pozostała na poziomie sprzed kryzysu, negatywnie wpływając na wartość marek. W przeciwieństwie do tego trendu, sprzedaż samochodów Toyoty wzrosła w 2012 roku o 22,6%, do poziomu 9,75 miliona sztuk, co przyczyniło się do takiej wartości marki. Duży wpływ na końcowy wzrost wyceny marki ma także rosnąca popularność samochodów hybrydowych, w którym to segmencie Toyota pozostaje wciąż niekwestionowanym liderem.

Najcienniejszą globalną marką, bez podziału na kategorie, zostało Apple, które według szacunków w tym roku jest warte 185 mod USD. Na drugim miejscu, z wartością 113,7 mld USD, znalazło się Google, zaś na trzecim IBM (112,5 mld USD). Kolejne miejsca w czołówce rankingu zajęły McDonald's, Coca-Cola, AT&T, Microsoft i Marlboro.

Najwartościowsze marki motoryzacyjne na świecie:
marka
wartość marki w mln USD
zmiana proc. wartości
1. Toyota
2. BMW
3. Mercedes
4. Honda
5. Nissan
6. Volkswagen
7. Ford
8. Audi
9. Hyundai
10. Lexus
24.497
24.015
17.952
12.401
10.186
8.790
7.556
5.545
4.000
3.472
12%
-2%
11%
-2%
3%
3%
8%
18%
11%
2%
Zobacz koniecznie: Wszystko o Toyota
Tematy w artykule: Toyota

Podobne wiadomości:

Sportowa marka od Toyoty

Sportowa marka od Toyoty

Aktualności 2016-11-28

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Ciężarówki i Autobusy 2016-11-23

Komentuj:

Euroalkomat_pl 2013-06-05

A pod jakim względem? Napisz więcej szczegółów bo na pewno były określone kryteria jakie musi spełniać samochód,masz link do artykułu,danych? Chętnie poczytam.

~zizu 2013-05-22

brawo toyota, najlepsza obecnie marka samochodowa na świecie

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport