mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Toyota ponownie najcenniejszą marką motoryzacyjną

Toyota ponownie najcenniejszą marką motoryzacyjną

Już po raz 11. Toyota okazała się najbardziej wartościową marką motoryzacyjną na świecie, która została wyceniona na 42,4 mld dolarów. W łącznym rankingu Best Global Brands japońska marka uplasowała się na ósmej pozycji.

Toyota ponownie najcenniejszą marką motoryzacyjną
W rankingu Best Global Brands przygotowywanym przez firmę Interbrand badana jest wartość wszystkich największych firm ze wszystkich możliwych branż. W tym roku najcenniejszą marką okazało się Apple, której wartość oszacowano na 118.863 mln USD. Na kolejnych miejscach znalazły się Google (107.439 mln), Coca Cola (81.563 mln), IBM (72.244 mln) oraz Microsoft (61.154 mln).

W opublikowanej pierwszej setce rankingu znalazło się trzynaście marek koncernów samochodowych. Po raz kolejny najcenniejszą marką okazała się Toyota, której wartość oszacowano na 42.392 mln USD, to jest o 20 proc. więcej niż przed rokiem. Analitycy Interbrand docenili nie tylko wysoką sprzedaż Toyoty, ale również dalekowzroczność i nieustanne poszukiwanie innowacji oraz zmiany, jakie zaszły wewnątrz firmy, której władze zwróciły uwagę, by bardziej docenić potencjał kobiet w swoich strukturach.

W pierwszej dziesiątce globalnego rankingu znalazła się jeszcze jedna marka motoryzacyjna - Mercedes, której wartość wynosi 34.338 mln USD, tj. o 8 proc. więcej niż przed rokiem. Trzecie miejsce spośród marek sektora motoryzacyjnego zajęło BMW, z wartością marki na poziomie 34.214 mln USD nieznacznie tylko ustępując Mercedesowi.

Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne wg raportu Best Global Brands 2014 (Interbrand):
1. (8.) Toyota 42.392 mln USD (+20 proc.)
2. (10.) Mercedes 34.338 mln USD (+8 proc.)
3. (11.) BMW 34.214 mln USD (+7 proc.)
4. (20.) Honda 21.673 mln USD (+17 proc.)
5. (31.) Volkswagen 13.716 mln USD (+23 proc.)
6. (39.) Ford 10.876 mln USD (+18 proc.)
7. (40.) Hyundai 10.409 mln USD (+16 proc.)
8. (45.) Audi 9.831 mln USD (+27%)
9. (56.) Nissan 7.623 mln USD (+23 proc.)
10. (60.) Porsche 7.171 mln USD (+11 proc.)
11. (74.) Kia 5.396 mln USD (+15 proc.)
12. (82.) Chevrolet 5.036 mln USD (+10 proc.)
13. (91.) Land Rover 4.473 mln USD (nowość)
Zobacz koniecznie: Wszystko o Mercedes Wszystko o BMW Wszystko o Toyota
Tematy w artykule: Toyota BMW Mercedes

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Sportowa marka od Toyoty

Sportowa marka od Toyoty

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport