mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Toyota sprzedała jednak mniej niż GM!

Toyota sprzedała jednak mniej niż GM!

Szefowie Toyoty muszą jednak przełknąć gorycz porażki.  Globalne wyniki sprzedaży zostały podliczone i okazało się, że japoński koncern mimo wcześniejszych analiz dostarczył do klientów w 2007 roku o 3 tys. mniej pojazdów niż amerykański gigant General Motors - informuje dziennik Rzeczpospolita.

Toyota sprzedała jednak mniej niż GM!
Tydzień temu w Detroit prezes japońskiej Toyoty Katsuaki Watanabe nisko się kłaniał i przyjmował gratulacje. Był przekonany– jak wszyscy wokoło – że jego koncern odebrał General Motors pozycję lidera na światowym rynku motoryzacyjnym. Zmęczony prezes GM Rick Wagoner zapowiadał odbicie pierwszego miejsca już w tym roku.

Wczoraj okazało się, że GM pozostał liderem, sprzedając o niespełna 3,5 tys. aut więcej niż Japończycy – czyli z dokładnością co do jednego pojazdu 9 369 524 sztuki. Toyota, która na początku stycznia informowała o sprzedaży w przybliżeniu 9,37 mln aut, skorygowała tę liczbę do 9,366 mln. Dla GM jest to wzrost o 3 proc., dla Toyoty o 6 proc.

Ważna część batalii między GM a Toyotą rozegra się także w Polsce. W naszym kraju w ub.r. znalazło się ok. 294 tys. chętnych na nowe pojazdy. To o ponad 2 proc. więcej niż rok wcześniej. Zdaniem Carla Petera Forstera, prezesa GM Europe, Polska będzie w tym roku jednym z najważniejszych rynków dla tego koncernu. Forster nie ukrywa jednak, że niepokojący jest szybki wzrost kosztów pracy w naszym kraju. – Rozumiem, że płace muszą rosnąć i będą dążyły do zrównania z zarobkami w Unii, ale dzieje się to zaskakująco szybko – dodał.

Więcej w Rzeczpospolitej >>> czytaj artykuł
Zobacz koniecznie: Wszystko o Toyota
Tematy w artykule: Toyota General Motors

Podobne wiadomości:

Toyota Yaris o mocy 210 KM

Toyota Yaris o mocy 210 KM

Aktualności 2017-01-12

Nowa Toyota Camry debiutuje w Detroit

Nowa Toyota Camry debiutuje w Detroit

Premiery 2017-01-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mocna końcówka roku dla Skody
Mocna końcówka roku dla Skody
Listopad był kolejnym, bardzo dobrym miesiącem dla Skody na polskim rynku. Czeska marka poprawiła  wynik aż o 30,2% od tego w analogicznym okresie w roku poprzednim oraz 15,8% lepszy od wyniku z poprzedzającego października.